در صنعت آب، مقوله قرائت کنتور آب و توزیع صورتحساب آب مصرفی که به کار قرائت و توزیع اشتهار یافته مقوله خاصی است. اما اغلب شاهد بروز اشتباهاتی توسط وارسین کنتور ها و توزیع کنندگان قبوض هستیم که این امر پیگیری ها و مدیریت های جزئی و کاربردی را از سوی مدیران می طلبد.
شهروند بابلی در گفت و گو با خبرنگار مازندرانه از صدور صورتحساب آب مصرفی منزلش با رقم بی سابقه ای در طی چند سال اخیر گفت و اظهار داشت:پس از وارسی مامور اداره آب از کنتور و صدور قبض، صورتحسابی با رقم ۴۰۰هزار تومان را دریافت کردم و از رقم بی سابقه ذکر شده در صورتحساب متعجب شدم و با مقایسه این رقم با ارقام صورتحساب های قبلی همین خانه،متوجه بروز اشتباه در صدور قبض یا خوانش کنتور شدم.
وی در ادامه گفت:من تا مراجعه بعدی مامور آب صبر کردم تا علت اختلاف رقم بی سابقه را جویا شوم و پس از این امر،مامور وارسی کنتور آب با ساده انگاری این مشکل ،اشتباه را به گردن بخار آب روی کنتور آب محول کرد و علت این اشتباه را بخار مشهود بر روی ارقام دانست.
شهروند گله مند بابلی،با اشاره به عدم تقبل اشتباه مذکور توسط کارگزار اداره آب،ادامه داد:وقتی راه حل برای رفع مشکلم را از مامور اداره آب جویا شدم،او پیگیری ها برای جبران اشتباهی که من در وقوعش هیچ نقشی نداشتم را وظیفه من دانست و رجوع به اداره آب برای تصحیح صورتحساب را به من پیشنهاد داد.
گفتنی است این قبیل مشکلات با وجود تکرر در همه اداره ها و نهادها تاثیر به سزایی در تنزل سطح رضایتمندی شهروندان دارد و مفهوم حق شهروندی را با اختلال مواجه خواهد کرد.
شایان ذکر است روایت این شهروند بابلی،تلنگری است برای مسئولین و کارمندان هر اداره که با هدف خدمت به مردم مشغول فعالیت هستند تا احساس مسئولیت پذیری در قبال کارهای خویش را از خاطر نبرند.