غلامرضا اصغرى رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگوییدر خصوص بهبود شرایط اقتصادى شرکت هاى تولیدکننده و واردکننده دارو و تجهیزات پزشکى کشور گفت: سازمان غذا و دارو در ستاد ویژه اقتصادى دولت تلاش کرد تا با تصویب مصوبه هایى به حل چالش نقدینگى شرکت هاى داروسازى و تجهیزات پزشکى کمک کند.

اصغرى در ادامه از تصویب چند مصوبه در ستاد ویژه اقتصادى دولت خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه این ستاد به منظور افزایش نقدینگى شرکت هاى داروسازى و تجهیزات پزشکى کشور جهت خرید مواداولیه، داروى ساخته شده و تجهیزات پزشکى حد اعتبار ریالى و ارزى شرکت هاى دارو و تجهیزات پزشکى در بانک ها به میزان ٣٠ درصد بیش از حد اعتبارى سال ١٣٩۶ افزایش پیدا مى کند.

رفع محدودیت‌ها براى شرکت‌ها و نهادهاى عمومى در نظام بانکی

رئیس سازمان غذا و دارو به بندهاى دیگر مصوبه ستاد ویژه اقتصادى دولت براى شرکت هاى دارو و تجهیزات پزشکى اشاره کرد و افزود: محدودیت واحد و اشخاص مرتبط در نظام بانکى براى شرکت هاى متعلق به گروه هاى دارویى دولتى و نهاد عمومى بر اساس لیست مورد تایید وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکى لغو مى شود.

وى یادآور شد: بر اساس مصوبه ستاد ویژه اقتصادى دولت، بانک مرکزى جمهورى اسلامى ایران باید اقدامات لازم را جهت ابلاغ بندهاى به تصویب رسیده به نظام بانکى انجام دهد.