دکتر محمود عزیزی مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه مازندران گفت: دانشگاه مازندران در میان ۱۰۰۰ دانشگاه برتر دنیا بر اساس نظام رتبه بندی (Times higher Education (THE قرار گرفت .

وی با اعلام این خبر گفت: با جمع آوری داده های مربوط به دانشگاه و انعکاس آن در سایت THE توانستیم این امکان را فراهم آوریم تا تصویر دقیق تری از دانشگاه مازندران در میان دانشگاه های کشور و سایر دانشگاه های دنیا بدست آید.

عزیزی افزود: رتبه بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام های رتبه بندی بین المللی است که هر ساله دانشگاه های برتر دنیا را بر اساس ۱۳ شاخص عملکردی در قالب ۵ معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین المللی جهت انجام مقایسه های جامع و متوازن مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد.

مدیر دفتر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه مازندران در ادامه گفت : در رتبه بندی تایمز از سه منبع اطلاعاتی شامل اطلاعات حاصل از نظرسنجی ها، اطلاعات ارایه شده از سوی دانشگاه ها و اطلاعات پژوهشی دانشگاه ها در پایگاه استنادی اسکوپوس جهت محاسبه شاخص ها و نمرات بهره گرفته شده است.

قابل ذکر است در رتبه بندی سال ۲۰۱۹ ، دانشگاه های مازندران، شهید بهشتی، شیراز، اصفهان و فردوسی مشهد در میان ۸۰۱ تا ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند.

دکتر محمود عزیزی مدیر دفتر همکاری های علمی و بین المللی، ضمن تبریک به مناسبت این موفقیت به تمامی اساتید، کارمندان و دانشجویان دانشگاه، این جایگاه ارزنده را نتیجه تلاش های اهل علم و دانش این دانشگاه دانست و خاطر نشان کرد: می توان با برنامه ریزی های دراز مدت، در جهت بین المللی سازی هرچه بیشتر دانشگاه قدم برداشت.

خبر: اسماعیل فلاح خبرنگار مازندرانه در بابلسر