حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان که روز پنج‌شنبه در برنامه‌های جداگانه مجمع عمومی بسیج استان بوشهر، همایش بزرگداشت روز بسیج رسانه، جمع نیروهای منطقه دوم نیروی دریایی خلیج فارس و همایش بصیرت علوی در شهر بوشهر حضور یافته بود، به تبیین شرایط کنونی و مختصات نقطه‌ای که امروزه جمهوری اسلامی ایران در آن ایستاده است پرداخت.

وی در همایش مجمع عمومی بسیج استان بوشهر و مراسم بزرگداشت روز بسیج رسانه که در حسینیه ثارالله سپاه تشکیل شده بود گفت؛ این روزها در حال عبور از یک عقبه هستیم، عقبه‌ای که «تند» است اما نفس‌گیر نیست و شرایطی که بسیار «خطیر» است ولی برخلاف آنچه دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آن اصرار دارند، نه فقط «خطرناک» نیست، بلکه راهی برای رسیدن به فراخنای است.

شریعتمداری در ادامه گفت؛ کسانی که شرایط کنونی را بحرانی می‌نامند، اگر غرض و مرضی نداشته باشند که برخی از آنها دارند، باید گفت؛ «بحران» ندیده‌اند و مشخصات بحران را نمی‌شناسند و افزود؛ «تنش» هم می‌تواند نشانه زوال باشد و هم نشانه زایش و توضیح داد؛ اگر مؤلفه‌های اقتدار یک کشور برای حریف تنگنا آفریده باشد و مقابله با اقتدار نظام و افزایش دامنه آن دشمن را نگران کرده باشد، تنش حاصل از این فرمول، نشانه «زایش» است. شریعتمداری گفت: بهره‌گیری حریف از اهرم‌های مختلف، نظیرکودتا، حمله نظامی، تحریم اقتصادی، کودتای رنگی و ناکامی در این عرصه‌ها و روی‌آوردن به فتنه‌انگیزی در داخل کشور، به وضوح از دست بالای جمهوری اسلامی ایران در این آوردگاه حکایت می‌کنند.

مدیر مسئول کیهان گفت؛ ادعای آمریکا که گزینه نظامی روی میز است؛ کوبیدن بر طبل توخالی است چرا که آنان در جریان دفاع مقدس ۸ ساله با همه توان به حمایت سیاسی، تسلیحاتی و تدارکاتی صدام آمده بودند و این در حالی بود که توان نظامی آن روز ما بسیار اندک و غیر قابل مقایسه با امروز بود و آمریکا و متحدان اروپایی و منطقه‌ای آن نیز مانند امروز با بحران‌های بزرگ اقتصادی، اجتماعی و فهرستی از شکست‌های پی‌درپی در منطقه روبرو نبودند. مدیر مسئول کیهان گفت؛ اگرچه نباید در هوشیاری نظامی خود کمترین تخفیفی بدهیم که خوشبختانه نداده‌ایم ولی باید توجه داشت که رجزهای نظامی آمریکا پوششی برای انحراف افکار عمومی از توطئه پادوها و پیاده نظام داخلی آنها است، مخصوصاً که این روزها، انتخابات مجلس را پیش‌روی داریم و حریف انتخابات را فرصتی برای نفوذ پادوهای خود به خانه ملت ارزیابی می‌کند.

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود، گفت؛ این روزها برخی از افراد بدسابقه به جای آن که از ملت به خاطر جرایمی که مرتکب شده‌اند پوزش بخواهند و برای پاک‌سازی خود از آلودگی تلاش کنند، با تحریف واقعیات در پی پاک کردن پرونده سیاه خود هستند و انتظار دارند که مردم گذشته سیاه و بعضاً خیانت‌آمیز آنان را فراموش کرده و بار دیگر به آنها فرصت خیانت بدهند.

 شریعتمداری در ادامه این نشست به پرسش‌های حاضران پاسخ داد. وی درباره ثبت‌نام فله‌ای مدعیان اصلاحات برای نمایندگی مجلس‌های شورای اسلامی و خبرگان گفت؛ بسیاری از آنها ثبت‌نام کرده‌اند که رد صلاحیت شوند و سپس با استناد به تعداد فراوان رد صلاحیت شده‌ها و بدون آن که به علت رد صلاحیت آنان اشاره‌ای کنند، برای سیاه‌نمایی رسانه‌های بیگانه علیه نظام و شورای نگهبان خوراک تبلیغاتی فراهم کنند.

وی افزود؛ یک خانم ۲۶ ساله که به منظور ثبت‌نام برای مجلس شورای اسلامی مراجعه کرده بود، بعد از آن که متوجه شد باید حداقل ۳۰ سال سن داشته باشد، برای مجلس خبرگان که محدودیت سنی ندارد ثبت‌نام کرد!

مدیر مسئول کیهان در جمع مشترک نیروهای شاغل و بازنشسته منطقه دوم نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس و پرسنل تیپ ۲۱۴ تکاوران حضرت‌امیر(ع) که هوشیاری آنان به اسارت ۱۰ تفنگدار آمریکایی وارد شده به آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران منجر شده بود، ضمن تقدیر از اقدام غیرتمندانه آنان و برشمردن دستاوردهای ماندگار این حرکت که یادآور حماسه دلیران تنگستان و رئیسعلی دلواری بود گفت؛ بازداشت تفنگداران آمریکایی که به هر علت وارد آبهای سرزمینی ایران شده بودند تحقیر آمریکا بود، مخصوصاً آن که ۲۴ ساعت قبل از آن، اوباما در نطق سالانه خود به مناسبت آغاز ۲۰۱۶ میلادی باغرور و نخوت گفته بود؛ امروزه هیچ کس در هیچ نقطه جهان جرأت مقابله با نیروهای نظامی آمریکا را ندارد.شریعتمداری گفت: این رخداد که بلافاصله به تیتر اول خبرگزاری‌های جهان تبدیل شد حاوی دو پیام سرنوشت ساز است. اول آن که برخلاف توهم پراکنی دشمنان بیرونی و دنباله‌های داخلی آنها، مذاکرات هسته‌ای و امتیازاتی که به هر علت داده‌ایم، نتوانسته است، در اراده ایران اسلامی برای مقابله با هر گونه تجاوز عمدی یا سهوی حریف کمترین خللی ایجاد کند و دوم؛ تأکید چند باره بر این سخن امام راحلمان(ره) که «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود».

شریعتمداری در ادامه گفت: اقدام دیروز شما می‌تواند و باید به عنوان یک الگو پیش روی همه دولتمردان و مسئولان باشد، چرا که بعد از اسارت تفنگداران آمریکایی به ادعای اولیه آنها که در پی از کار افتادن تجهیزات ناوبری و به اشتباه وارد آبهای سرزمینی ایران شده‌اند اعتماد نکردید و به بررسی‌های خود ادامه دادید و تا از ورود اشتباهی آنان مطمئن نشدید آزادشان نکردید. این اقدام شما نشانه آن است که هرگز از دشمنی آمریکا غافل نیستید و فریب ظاهر آنان را نمی‌خورید. مدیر مسئول کیهان در بخش دیگری از سخنان خود به رخدادهای منطقه پرداخت و اظهار داشت؛ فتنه داعش کپی دیگری از سایر فتنه‌آفرینی‌های آمریکا علیه ایران اسلامی است و در توضیح گفت؛ اگر اهداف اعلام شده و دنبال شده گروه‌های تکفیری نظیر داعش و النصره و امثال آنها را با اهداف فتنه‌های ضدایرانی آمریکا مقایسه کنید با شباهت‌های غیرقابل تردیدی مواجه می‌شوید، همراهی با آمریکا و اسرائیل، مقابله با نیروهای مقاومت و کشورهای مستقل نظیر سوریه و عراق،  تلاش برای عبور از اسلام ناب و جایگزینی اسلام آمریکایی و…. شریعتمداری گفت: اگر هوشیاری و نگاه الهی رهبر انقلاب و آمادگی و بصیرت نیروهای نظام مخصوصا شما برادران سپاهی نبود که با حضور مستشاری خود این فتنه بیرونی را به قهقرا برده‌اید، امروز باید شاهد حضور تکفیری‌ها و جنایات آنها در ایران اسلامی بودیم.

مدیرمسئول کیهان شامگاه پنج‌شنبه در همایش بزرگ بصیرت علوی که با شرکت مردم ولایتمدار بوشهر در مسجد توحید این شهر برگزار شده بود، به تشریح عرصه سیاسی کنونی کشور پرداخت و در بخشی از سخنان خود گفت؛ این روزها، در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان، بیشتر از همیشه باید دروازه‌های ورودی دشمن را کشف کرد و مراقب افراد و جریانات سیاسی آلوده‌ای بود که قصد دارند از انتخابات به عنوان یک فرصت برای نفوذ در کانون‌های تصمیم‌ساز و سیاست‌پرداز نظام استفاده کنند و افزود؛ مجلس ششم نمونه عبرت‌آموزی از نفوذ غریبه‌ها به خانه ملت است. مدعیان اصلاحات در مجلس ششم که بعدها برخی از آنان به دامن آمریکا و انگلیس پناه بردند، هیچ فرصتی را برای مقابله با اساس و موجودیت جمهوری اسلامی ایران از دست ندادند، خروج از حاکمیت، اعتصاب برای تحمیل افراد بدسابقه و آلوده به مجلس، پیشنهاد تن دادن به باج‌خواهی آمریکا، همراهی آشکار با اسرائیل و اعلام دروغ بزرگ انحراف در فعالیت هسته‌ای کشورمان از تریبون مجلس، تهیه طرح سه فوریتی برای پذیرش بی‌قید و شرط پروتکل الحاقی و دهها نمونه دیگر از این دست. مدیرمسئول کیهان گفت؛ برخی از همان طیف در جریان فتنه ۸۸ نقش ستون پنجم دشمن را برعهده گرفتند تا آنجا که نتانیاهو از آنان با عنوان بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران یاد کرد. شریعتمداری در ادامه گفت؛ امروزه همان پادوهای آمریکا با تغییر تابلو برای نفوذ در مجلس دست و پا می‌زنند و از آنجا که احتمال رد صلاحیت خود توسط شورای نگهبان را قوی می‌دانند، از سه طریق دیگر به میدان آمده‌اند، اول؛ معرفی افرادی که به ظاهر تابلوی اصلاحات ندارند و دوم؛ تلاش برای یارگیری از میان نیروهای اصولگرا و بهره‌گیری بعدی از وامدار کردن آنها و سوم؛ تلاش برای کشاندن اصولگرایان به رقابت با یکدیگر در برخی از شهرها که هدف از آن، شکسته شدن آرای اصولگرایان و زمینه‌سازی برای ورود رقبای آنهاست که امیدی به رأی‌آوری آنان ندارند.

مدیرمسئول کیهان با اشاره به این که شناسایی نامزدهای ناصالح و ناشایست اگرچه به دقت بیشتری نیاز دارد ولی دشوار نیست، گفت؛ در این زمینه می‌توان از چند فرمول استفاده کرد. اول، سابقه نامزدها به عنوان مثال، علاوه بر عدم‌صلاحیت فتنه‌گران که اعلام آن بر عهده شورای نگهبان است، کسانی که در فتنه ۸۸ ساکت بوده‌اند نیز کمترین صلاحیتی برای حضور در خانه ملت ندارند. این عده اگر از ماهیت وطن‌فروشانه فتنه با خبر بوده و سکوت کرده‌اند، در وطن‌فروشی فتنه‌گران سهیم هستند و اگر از ماهیت فتنه بی‌خبر بوده‌اند، به دلیل کم‌فهمی، شایسته حضور در خانه ملت نیستند.

مدیرمسئول کیهان گفت؛ کسانی که از نزدیکی و کنار آمدن با آمریکا دم می‌زنند، در خوشبینانه‌ترین حالت، به علت کم‌فهمی نباید به مجلس بروند و در حالت بعدی اینگونه افراد اگر تاکنون از سوی دنباله‌های داخلی دشمن شکار نشده باشند، با توجه به بینش و منشی که دارند، بعید نیست که به شکار مناسب دشمن تبدیل شوند.

شریعتمداری در ادامه گفت؛ این روزها شاهد تغییر تابلوی برخی از جریانات بدنام و بدسابقه هستیم که برای مقابله با این ترفند به دو فرمول کارآمد می‌توان اشاره کرد. اول مقایسه مواضع کنونی آنها با مواضع قبلی. در این حالت اگر زیر تابلوی جدید همان مواضع قبلی را دنبال می‌کنند، معلوم است که تابلوی جدید تقلبی است و هویت آنان تغییر نکرده است. و دوم چنانچه مواضع کنونی با مواضع قبلی متفاوت باشد، پای یک ریسک خطرناک در میان است که باید از آن اجتناب کرد. وی دراین‌باره توضیح داد؛ کسی که کفش نمازگزاران را دزدیده است، بر فرض توبه و حتی در صورت مجازات، فقط می‌تواند در نماز حاضر شود ولی هرگز او را پیشنماز نمی‌کنند. بنابراین در این حالت نیز افراد بدسابقه حتی بعد از تظاهر به مواضع دیگر، برای ورود به مجلس قابل اعتماد نیستند.

شریعتمداری از نامزدهای تحت حمایت کلان‌سرمایه‌داران و مفسدان اقتصادی نیز با عنوان افراد غیرقابل اعتماد برای نمایندگی مجلس یاد کرد و گفت؛ ورود همین طیف به مجلس ششم باعث شده بود یک مفسد اقتصادی کارت ۵۰۰ که مجوز ورود بدون بازرسی به مجلس است را دریافت کند و برخی از همین دست نمایندگان امروزه با فرار به آمریکا و انگلیس و فرانسه، آشکارا در خدمت سرویس‌های اطلاعاتی این کشورها قرار گرفته‌اند.