مدیر کل دامپزشکی مازندران گفت : در فصل شیوه ویروس دام ۲۰ کانون در ۸ شهرستان استان به دلیل سهل انگاری دامداران در واکسیناسون دام ها و جابجایی بدون مجوز دام ، درگیر بیماری تب برفکی شد.

سید حسین رضوانی با بیان اینکه ۶۰ هزار دوز واکسن تب برفکی مریال توسط بخش خصوصی تا کنون وارد استان شد، افزود: برای کنترل این بیماری دامی بیش از ۲۰۰ هزار دوز واکسن توسط دامپزشکی به دام های آلوده تزریق شد.

وی گفت : ۲ اکیپ سیار و یک اکیپ ثابت کادر دامپزشکی در همه ادارات دامپزشکی شهرستانهای استان، برای پیشگیری از شیوع بیماریهای دامی، نوروز به صورت گردشی، از ۲۰ اسفند امسال تا ۲۰ فروردین سال آینده کشیک هستند.

وی با تاکید به اینکه بیماری تب برفکی در مناطق درگیر مازندران هم اکنون کنترل و مهار شده است افزود : رعایت قرنطینه و بهداشت، استفاده از مواد ضد عفونی کننده، سم پاشی محیط، واکسینه کردن به موقع دامها، و جابجا نکردن بدون مجوز دام در میادین فروش را برای حفظ سلامت دام ها از دامداران خواستار شد.

خرید واکسن وارداتی فرانسه هم اکنون برای هر راس دام ، ۳ هزار تومان هزینه دارد. در حالی که قبل از بسته شدن خط تولید واکسن تب برفکی موسسه رازی برای دامداران این واکسن رایگان بود.