بسیاری از مصرف‌کنندگان محصولات بهداشتی، استفاده از ترکیبات گیاهی را به مواد شیمیایی ترجیح می‌دهند، دلیل این امر زیست‌سازگاری مواد مبتنی بر ترکیبات گیاهی است.

اخیراً دستمال کاغذی آنتی باکتریالی ساخته شده که به دلیل بهره‌مندی از ترکیبات آنتی باکتریال گیاهی، از خواص میکروب‌کشی برخوردار است.

امین محمد پورفرد، مسئول امور فنی و فرمولاسیون این پروژه درباره این طرح می‌گوید: ما در این پروژه از  نانوساختارهای گیاهی دستمال کاغذی آنتی باکتریال تولید کرده‌ایم. گیاه آویشن یکی از گیاهانی است که خواص آنتی باکتریال آن شهرت داشته و برای درمان برخی بیماری‌ها ازآن استفاده می‌شود. ما در این طرح، عصاره گیاه آویشن را با استفاده از فناوری جدیدی تبدیل به نانوذرات بلوری کردیم و در نهایت از این نانوذرات برای تولید دستمال کاغذی استفاده کردیم.

پورفرد در خصوص آزمون‌های انجام شده روی این پروژه می‌گوید: تست‌های آنتی باکتریال این محصول در آزمایشگاه رازی انجام شده است، آزمایشگاه رازی آزمایشگاه همکاری سازمان غذا و دارو است، بنابراین این نتایج برای اخذ مجوزهای تولید بسیار مهم است.

مسئول امور فنی و فرمولاسیون و بخش تحقیق و توسعه این محصول درباره مجوزهای گرفته شده برای این محصول می‌گوید: این  محصول به صورت اختراع ثبت شده و در ضمن گواهینامه نانومقیاس نیز برای آن گرفته شده است.

از جمله مزایای این فناوری می‌توان به اثرات آنتی باکتریال بالا با استفاده از نانوذرات کاملاً گیاهی، تجزیه‌پذیری در محیط زیست، پایداری بالا و تحمل شرایط مختلف محیطی بدون کاهش عملکرد، امکان ساخت خط تولید کامل با ظرفیت بالا و مناسب بودن بستر صادرات محصولات اشاره کرد.