استاندار را می توان به عنوان بالاترین نماینده عالی دولت در هر استان نام برد، سمتی که مسئولیت اجرای سیاست های عمومی کشور در ارتباط با دستگاه های که به نحوی از بودجه دولت استفاده می کنند، وزارتخانه ها، موسسات، شرکت های دولتی، شورای اسلامی شهرو شهرداری ها  و موسسات عمومی غیر دولتی و…را برعهده دارد.

مازندران با مساحتی بالغ بر ۲۴ هزار کیلومتر، جمعیتی سه میلیونی  و برخورداری از مواهب طبیعی و ظرفیت های بالقوه زیاد و درصد بالای تحصیل کرده ها ،  نرخ بیکاری ۱۰ درصدی را تجربه می کند، رقمی که با توجه به توان این استان در صنعت گردشگری، کشاوری و صنعت غیرقابل هضم است.

به همین خاطر وجود یک استاندار که بتواند به زیرساخت های مازندران توجه کند و در جهت توسعه یافتگی آن گامی موثر بردارد، برای بالفعل کردن ظرفیت های این استان ضروری است.

مازندران، جزء استان های پرچالش در صندلی استانداری است، استانی که از سال ۵۷ تا کنون ۲۲مین استاندار را به چشم دیده که عمر متوسط آنها در این سمت کمتر از دو سال بوده است، در این بین ۱۸ نفر با حکم استانداری و مابقی آنان سرپرستی را تجربه کرده اند.

امروز بعد از ۳۷ روز خداحافظی محمد اسلامی، سکان مازندران در دوئلی میان استاندار بومی یا غیر بومی به دستان حاج مجید افتاد.

هر چند برای سمتی در این جایگاه مهم اولویت برای استانداری، شایسته سالاری است، اما مزیت افراد غیر بومی تا با مسائل استان آشنا شوند زمان زیادی نیاز دارند که این فرصت سوزی به ضرر مردم خواهد بود و این در حالی است که استاندار بومی با شناخت و تسلط به نقاط ضعف و قوت استان،  به خوبی می تواند ظرفیت های این استان را بالفعل تبدیل کند.

احمد حسین زادگان با توجه به سوابق اجرایی که داشته از ریاست بهزیستی تا سرپرستی استانداری توانسته امتحان خود را بخوبی پس بدهد و با تسلطی که در امور اجرایی او دیده می شود، می تواند به خوبی در استخراج منابع استان گام بردارد و با آشنایی از ظرفیت های این استان توانایی تنظیم بهتری از محیط داشته باشد.

در کارنامه حاج مجید همه جنبه ها دیده می شود و این باعث شده وی تسلط  کاملی در خصوص پتانسیل ها ی منطقه داشته باشد، از سوابق ورزشی  گرفته تا سیاسی، فرهنگی و رسانه ای، مدیریت باشگاه ورزشی نوژن ساری، مدیرعامل باشگاه پیام ارتباطات و مازیران، عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون کشتی کشور، عضو هیئت رئیسه فدراسیون اتومبیل رانی کشور، رئیس هیئت ورزش های رزمی استان را می توان از رزومه وی دانست.

ریاست بهزیستی ساری و بهشهر، معاون اجتماعی بهزیستی استان، فرمانداری نوشهر و ساری باعث شده عملکرد خوبی در کارنامه سیاسی حسین زادگان رقم بخورد.

حضور رسانه ای حسین زادگان را مانند حوزه اقتصادی و عضویت در شورای راه اندازی بورس منطقه ای مازندران،  نمی توان نادیده گرفت، صاحب امتیاز نشریه قارن که از سال ۹۱ در گستره کشور فعالیت می کند، به او نگاهی رسانه ای داده که این ویژگی مثبتی برای بینش نقد پذیری و منتقدانه وی خواهد بود.

از جمله فعالیت های فرهنگی و دیگر عملکردهای حسین زادگان می توان به این نتیجه رسید، حسین زادگان با شناختی که از موقعیت استان مازندران دارد می تواند با نگاهی راهبردی و کلان اقتصادی، برنامه ریزی هایی در جهت توسعه پایدار انجام دهد.

انتصاب سومین استاندار دولت تدبیر و امید، می تواند با درایت و تخصص خود در جهت رفع موانع رشد مازندران گام بردارد و با توجه به توان و نقاط قوت این استان به افزایش زیرساخت ها  راهی برای کمبود فقر اقتصادی و فرهنگی بگشاید.