عزت الله یوسفیان ملا نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص برگزاری جشنواره ملی هزار سنگر اظهار کرد: کار بسیار بزرگی است، حماسه ای که با هزینه های بالا آن را بدست آوردیم در یک سمینار و گردهمایی نشان داده شود تا به دنیا معرفی کنیم که مردم آمل در یک روز چه کردند و چه بلایی بر سر دشمنان آوردند.

وی ادامه داد: در بخش اقتصادی، سوخت فسیلی، دریا و.. جزء منابع محسوب می شود، در بخش فرهنگ، تاریخ هر ملت گذشته ای دارد که جز شناسنامه آن کشور محسوب می شود و بعنوان اندوخته آن سرزمین خواهد بود که نباید به راحتی آن را از دست داد.

نماینده مردم آمل و لاریجان افزود: حماسه ۶ بهمن، ایستادگی مردمان آمل بود که حتی در وصیت نامه امام(ره) هم آمده و این در حالی است که مردمان تبریز ،قم، خراسان و.. هم اتفاقاتی این چنینی داشتند، اما نامی از آنان برده نشده است; نباید از این سرمایه به راحتی عبور کنیم، بلکه باید در حافظه تاریخ به عنوان یک حماسه زنده نگه داشته شود.

وی حماسه ۶ بهمن را سرمایه ملی خواند و بیان کرد: حماسه ششم بهمن مردمان آمل می تواند برای سوریه و یمن الگوی باشد تا در مقابل افراد مسلح بایستند، در حالی که می توانستند در خانه ها بمانند و سرنوشت دیگری رقم بزنند.

یوسفیان تاکید کرد: حفظ کردن شناسنامه ۶ بهمن با همایش و سخنرانی ها امکان پذیر است تا بتوان این حماسه را برای دنیا بازگو کرد و جشنواره هزار سنگر می تواند نقش مهمی را در این امر ایفا کند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در پایان اذعان کرد: بعنوان نماینده مردم آمل و لاریجان از همه ی متولیان امر تقاضا می کنم برای حفظ این سرمایه ارزشمند تلاش کنند و حمایت های لازم را نسبت به جشنواره هزار سنگر داشته باشند.