اگر به دنبال یافتن بهترین روش و الگو برای داشتن زندگی شاد، متنوع و ساده هستید بهتر است سری به آیین‌ اجداد و نیاکان خود بزنید؛ «چهارشنبه سوری» یکی از همین جشن‌های اصیل ایرانی است که قبل از آغاز سال نو شادی را میهمان دل‌ایرانی‌ها می‌کرد.

اما چند سالی می‌شود که برپایی این جشن دست‌خوش تغییراتی عجیب شده است، تغییراتی که طی آن چهارشنبه سوری نه به روز جشن بلکه به روزی پرخطر همراه با بروز رفتارهای هیجانی تبدیل شده است.

در این راستا با نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال، به منظور بازگشت «چهارشنبه سوری» این جشن به اصالت خود و استفاده از فرهنگ غنی اسلامی-ایرانی در آن، فعالیت‌های مختلفی از سوی فعالان فضای مجازی صورت گرفته است، که از جمله آن می‌توان به راه‌اندازی پویش‌های مردمی «آخرین کمپین آخر سال» و «تحریم چهارشنبه سوزی» اشاره کرد. در ادامه بخشی از پیام‌ها و مطالب منتشر شده در این زمینه را مشاهده می‌کنید:

*جرقه‌ای بزرگ‌تر از ترقه

یکی از اهداف برگزاری جشن‌ رسیدن فرد به شادی و خشنودی است و چه خشنودی بالاتر از مشاهده لبخند فردی است که به کمک ما نیاز دارد. پس بیایید به جای خرید مواد منفجره در چهارشنبه سوری با کمک مالی هرچند کم… جرقه‌ای بزرگ‌تر از ترقه در دل نیازمندان ایجاد کنیم.

*چهارشنبه سوری کاملاً ایرانی

یکی از سنت‌های باستانی ایرانیان برگزاری جشن چهارشنبه سوری بوده، شب چهارشنبه آخر هر سال، ایرانیان در همه شهرها با برپایی آتش، مراسم باشکوهی برگزار می‌کردند. واژه «چهارشنبه‌سوری» از ۲ واژه چهارشنبه که نام یکی از روزهای هفته‌ است و سوری که به معنی سرخ است ساخته شده‌ است.

*ارائه روش‌های سالم برای برگزاری یک دورهمی شاد
پویش آخرین کمپین آخر سال با اهداف کاهش آسیب‌های چهارشنبه سوری و بازگشت به فرهنگ‌ زیبای ایرانی و ارائه روش‌های شاد و سالم برای برگزاری یک دور همی شاد آغاز به کار کرده است.

*«چهارشنبه سوری» روز حمایت از کودکان ایرانی و اقتصاد کشور

با عضویت در این کمپین ضمن حمایت از کودکان ایرانی، اقتصاد کشورمان را حمایت کنیم. ما براحتی می‌توانیم با کمی دقت سال جدید را با سلامتی و شادی آغاز کنیم.

* رسیدن به شادی درست مبتنی بر فرهنگ اصیل اسلامی- ایرانی

با توجه به فرا رسیدن چهارشنبه آخر سال و افزایش آسیب دیدگان آخر سال، در جهت کاهش آسیب‌های جسمی به  کودکان و نوجوانان حرکت کنیم؛ رسیدن به شادی درست مبتنی بر فرهنگ اصیل اسلامی- ایرانی، حرکتی مردمی و خیریه است.

*از فرهنگ مهرورزی جشن «چهارشنبه سوری» حمایت کنیم

جدای از تحریم مواد محترقه هدف کمپین همیاری با کودکان محروم و بی‌بضاعت به هر نوع ممکن است؛ مردم شریف  توجه داشته باشند کمک‌های مادی آنها به هر مقدار و در حد توانایی‌هایشان ولو از نظر ظاهری کم، ارزش معنوی بسیار زیاد و بالا خواهد داشت.

پس بیایید همگان در این امر فرهنگی و خیر و بشردوستانه سهیم باشیم و از فرهنگ مهرورزی جشن چهارشنبه سوری حمایت کنیم.

*از این جایزه استقبال کنید!

سلامتی شما بالاترین هدیه برای خودتون و خانواده محترمتون هست. امیدوارم با رویی خوش از این جایزه استقبال کنید.

دستانی که باید سالم بمانند

از «چهارشنبه سوری» تا «چهارشنبه سوزی»

بیایید با کمک همدیگر ایرانی سالم بسازیم؛ چهارشنبه‌ای بدون مواد منفجره

دست انتقام مصدومان حوادث چهارشنبه سوری از مسببان!

مادربزرگ‌های شهرمان را با انفجار ترقه نترسانیم

برای سلامتی رفیق…

دستان کودکان جای ترقه‌های چینی نیست…

چشمان کودکان بیشتر از همه مورد هجوم مواد منفجره غیراستاندارد قرار می‌گیرد

چهارشنبه سوری امسال روز تحریم ترقه‌های چینی