سید قاسم هاشمی مسئول ستاد اجرایی اجلاسیه ۳۰۳ شهید شهرستان جویبار با اشاره به هدف از این سمینار اظهار کرد: یاد و خاطره شهدا به جهت حفظ روحیه مبارزه با استکبار ستیزی و تقویت روحیه اقتصاد مقاومتی و شهید و شهادت است، که در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردیم که می توانیم روی پایمان بایستیم.

وی تنها راه نجات از استکبار را ایجاد روحیه انقلابی خواند و بیان کرد: امروز صحنه عوض شده است و باید در سنگر علمی جهاد کرد، افتخاراتی که امروز در حوزه های مختلف ، پهپاد، نانو، تکنولوژی و رشته های مختلف علمی جزء ۵ کشوربرتر جهان هستیم.

قاسمی خاطرنشان کرد: جهاد علمی کشور را بی نیاز و غنی می کند و ما را به پیشینه علمی بزرگی که در گذشته داشتیم و جزء افتخارتمان بوده است، برگردیم.

وی تصریح کرد: تمام کارشناسان سیاسی معتقد بودند ما چهل سالگی انقلاب را نخواهیم دید، هزینه های زیادی در خاورمیانه انجام دادند، تا این انقلاب را از بین ببرند.

قاسمی تنها میدان جهاد و مبارزه را اقتصاد دانست و بیان کرد: مردم نقش شان را بخوبی و به درستی ایفا کرده اند، توان خرید خانواده ها پایین آمده و با مشکلات اقتصادی زیادی روبه رو هستند و خواسته های به حقی دارند.