صفا قربانی دانش آموز دبستان شفیع زاده امیرکلا بابل با حضور در جشنواره ملی شهید حججی توانست رتبه برتر را کسب کند و با خواندن مقاله اش در صحن جامع رضوی در حضور معاونت فرهنگی آستان قدس رضوی، تکه ای از اولین سنگ قبر امام رضا ع را بعنوان جایزه ای ارزشمند دریافت کند.

در این جشنواره آثار هنری از قبیل عکس، پوستر، شعر، تیزر، قطعه ادبی، داستان و با محوریت شهادت سرباز فداکار اسلام شهید محسن حججی در ۲ بخش دانش آموزی و معلمان توسط دفتر تالیف کتب درسی مورد ارزیابی قرار گرفت.

برگزیده جشنواره ملی شهید حججی در گفتگو با خبرنگار مازندرانه با بیان نحوه اطلاع اش از جشنواره ملی شهید حججی اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش به تمامی مدارس کشور برای شرکت در این جشنواره  فراخوان داده بودند و تمامی دانش آموزان را برای شرکت در این جشنواره ملی دعوت کردند.

وی نحوه آشنایی با شهید حججی را از طریق رسانه ها عنوان کرد و افزود: در این جشنواره تمامی مدارس کشور در تمامی مقاطع حضور داشتند، وقتی می خواستم شرکت کنم، اصلا به این فکر نمیکردم که مقامی کسب کنم، تنها فکر میکردم که با اینکار گوشه ای از دینی که شهدا به گردنم دارند را ادا کنم.

قربانی در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: امروز فضیلت زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست .

وی با بیان خصوصیات شهدای مدافع حرم، تصریح کرد:  شهدای مدافع حرم غیرت و تعصب دفاع از حرم اهل بیت علیهم السلام را دارند و روحیه و احساساتشان این است که میخواهند از حریم اهل بیت دفاع کنند.

این دانش آموز بارزترین خصوصیت شهدا را بصیرت دانست و بیان کرد: کسانی که این بصیرت را ندارند با خودشان میگویند اینجا کجا و سوریه و حلب و عراق کجا ؟؟ این بر اثر بی بصیرتی است چرا که شهدا بصیرت داشتند که دشمن را در مرزهایشان سرکوب کردند .

وی ادامه داد: شوق شهادت از دیگر خصوصیات شهدای مدافع حرم است چرا که بعد از پایان جنگ تحمیلی احساس می شد که یک جاده ی ۲ بانده ای که جلوی رویشان بنام جاده ی شهادت بود بسته شد، شهدای مدافع حرم، کسانی بودند که آن دوره را درک نکردند، اما این احساس شوق شهادت در آنها وجود داشت و پای در این جاده قرار دادند.

قربانی با اشاره به خانواده شهدای مدافع حرم گفت: مسئله ی خانواده ی شهدا فقط این نیست که یک نفر از اعضای خانواده شان در راه حق به شهادت رسیده است، بلکه صبرشان بسیار با ارزش است، اینکه پدر شهید، همسر شهید، مادر شهید، فرزند شهید صبر میکند، این ارزش والایی دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: اگر در ملت یا قومی قدرت چشم پوشی از دنیا وجود داشته باشد، این قوم شکست نخواهد خورد; شهدا افرادی بودند که این دنیا برایشان اهمیتی نداشت .

این دانش آموز با بیان آیه ۱۵۷ سوره بقره خاطرنشان کرد: اولئک علیهم صلوات من ربهم و رحمه، شما باور میکنید که خداوند بشما صلوات بفرستد ؟؟؟ شما که خانواده ی شهید هستید، وقتی که صبر میکنید بر این مصیبت و خداوند را شکر میکنید و آنرا تحمل میکنید این محاسبه میشود، در زندگی روزمره ی جامعه ی اسلامی تاثیر دارد و قطعا همین ها انقلاب را حفظ کرده است .

وی ادامه داد:افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که در مجاورت مرزهای رژیم صهیونیستی، نیروهای حزب الله یا نیروی مقاومت را دارد.

قربانی در پایان حرفهایش خطاب به خانواده شهدا گفت: شما خانواده ی شهدا هستید، رنج میبرید از اینکه فرزندتان، پدرتان و یا برادرتان را از دست داده اید، بدیهی است که داغدار می شوید و در این تردیدی نیست، اما شما برنده هستید؛ چرا که شهدا به درجات والایی رسیده اند، قدرت شفاعت دارند، میتوانند در برزخ و قیامت نقش ایفا کند و شفیع همه ما باشند.