سردار علیجان میرشکار شب گذشته در مراسم سومین سالگرد شهید مدافع حرم رضا حاجی زاده که در حسینیه نوری های شهرستان آمل برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم به عظمت کار شهدای مدافع حرم پی ببریم، باید تحلیلی از شکل گیری انقلاب و تداوم آن در این ۴۰ سال داشته باشیم تا درک کنیم شدای مدافع حرم در این مقطع حساس چه کاری بزرگی انجام داده اند.

وی ادامه داد: هدف امام (ره) از انقلاب رویارویی و براندازی استکبار و نجات مستضعفین و زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت بود، که این کار را نه با متکی شدن به قدرت های جهانی بلکه با توکل به خدا و تکیه به مردم انجام داد.

میرشکار افزود: شهید حاجی زاده و امثال این شهدای مدافع حرم، گام اول انقلاب را تکمیل کردند و سرآغاز گام دوم انقلاب شدند و توانستند با ایثار، از خودگذشتگی و خون های پاکشان گفتمان جبهه مقاومت را جهانی کنند.

وی در خصوص نسل سوم انقلاب تاکید کرد: دشمن می خواهد با اجرای برنامه ۲۰۳۰ در مدارس نسل سوم انقلاب را از نسل اول و دوم جدا کند و این موضوع مهمی است که رهبر انقلاب نیز در مورد این موضوع هشدار دادند و بیان کردند اجرای این برنامه به نوعی سرباز سازی استکبار در داخل مدارس است.

یادرگار هشت سال دفاع مقدس در ادامه با اشاره به گوشه ای از وصیت نامه شهید حاجی زاده بیان کرد: شهید رضا حاجی زاده در گوشه ای از وصیت نامه خود خطاب به برادرش که منظور تمامی برادران دینی میباشد گفت: برادرم دشمن از دین داری و ولایت پذیری تو می ترسد پس به گونه ای حرکت و زندگی کن که دشمن از شما هراسان باشد.

وی ادامه داد: آغاز گام دوم انقلاب مرحله ی سختی بود که شهدای مدافع حرم با خط شکنی خود این راه را باز کردند و ما هم وظیفه داریم برای ادامه این راه تلاش کنیم.

خبر: سید محراب رسولی