رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو در حاشیه چهارمین همایش کشوری آزمایشگاه‌های برتر با اشاره به پیچیده بودن تقلبات در دنیای امروز بیان کرد: تقلبات در دنیای امروز پیچیده شده و کار دستگاه‌های نظارتی سخت‌تر شده است. در مورد شیر توصیه نمی‌شود که از فرآورده‌های غیرصنعتی استفاده کنند زیرا، کنترل بر فرآورده‌های صنعتی دقیق‌تر است.
وی در خصوص تقلبات برنج عنوان کرد: برنج‌هایی که در انبارها بودند مورد آزمایش قرار گرفتند بررسی‌ها نشان داده است که ۸۰ درصد از برنج‌های موجود در انبارهای مختلف تأیید سلامت شدند، اما ۲۰ درصد از آنها تأییدیه سلامت نگرفته‌اند که این میزان بسیار زیاد است ۵ انبار بزرگ پلمپ شده است تا جایی که سازمان غذا و دارو در جریان است از این ۵ انبار برنجی وارد بازار نشده‌ است. اما اگر عده‌ای متعقدند نمونه‌هایی وارد بازار شده است به ما اطلاع دهند.
گفتنی است انبار برنج کرمانشاه جزو انباری بوده که خروج برنج از آن ممنوع بوده است.
دیناروند در مورد ورود نمونه‌ی داخلی داروی هرسپتین عنوان کرد: هرسپتین یکی از داروهای گران وارداتی است که برای درمان سرطان سینه به کار می‌رود. در حال حاضر دو هفته است که نمونه داخلی آن وارد بازار شده است. در سال ۹۵ نیاز ما به این دارو را کاملاً‌ از طریق تولید داخل برطرف خواهیم کرد؛ این دارو حدود ۴۰ میلیون یورو ارزبری داشته است.
وی افزود: در سال ۹۲ قیمت این دارو ۸ میلیون تومان بوده است که با اتخاذ تدابیر طی دو سال اخیر به پنج میلیون و هفتصد هزار تومان رسید‌. نوع داخلی این دارو با قیمت ۴ میلیون تومان وارد بازار شده است.