دانشکده دولتی فنی و حرفه دختران آمل توحید (زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری)مدارک تحصیلی دانش آموختگان این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و برای ادامه تحصیل در داخل و خارج از کشور معتبر می باشد.

طول دوره تحصیل در هر یک از مقاطع (کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته) ۲ سال و دانشجویان تابع مقررات آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند.

دانشگاه فنی و حرفه ای توحید به عنوان تنها دانشگاه متولی آموزش عالی فنی و حرفه ای در کشور، از سال ۱۳۹۰ با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کار خود را آغاز نموده است.

دانشکده ها و آموزشکده های فنی و حرفه ای به عنوان واحدهای زیرمجموعه این دانشگاه، سابقه ی بیش از چهل سال فعالیت آموزشی داشته و از اولین مراکز آموزش عالی کشور هستند.

دانشگاه فنی و حرفه ای توحید به صورت تفکیک جنسیتی اقدام به آموزش دانشجو می کند به نحوی که برخی مراکز آن ویژه پسران و برخی نیز مختص دختران است.

معرفی دانشکده فنی و حرفه ای دختران توحید آمل

این مرکز دارای دو شعبه در آمل و امام زاده عبدالله می باشد.

شعبه امام زاده عبدالله با نگاه مسئولین شهری وبا تحویل زمین ۱۷۰۰۰مترمربع توسط خیر محترم حاج حسن رنجبر لیتکوهی درسال ۱۳۸۰ آغاز به کار کرد.این پروژه جدید ملی در قالب سلف سرویس خوابگاه ساختمان دانشجویی در سال ۱۳۹۰ به بهره برداری رسید.

این مرکز دارای ۱هیئت علمی فنی و۱۵۳کادر آموزشی مدعوو۱۲۵۵دانشجوی فعال بومی وغیربومی در۱۰ رشته (۲رشته کارشناسی و۸رشته کاردانی) مقطع کاردانی؛ گرافیک، حسابداری، معماری، گیاهان دارویی، نقاشی، مربی کودک ،طراحی دوخت و طراحی پوشاک و ۵ رشته در مقطع کارشناسی شامل معماری،حسابداری ، گیاهان دارویی ، طراحی دوخت و طراحی پوشاک پرورش دهنده دانشجویانی کارآفرین برای ایران عزیزمان می باشد.
دانشکده دارای خوابگاه ملکی در دو طبقه وبا ظرفیت ۱۲۰ دانشجوی دختر به صورت شبانه روزی درحال فعالیت میباشد.

خانم دکتر عابدی رییس دانشکده توحید آمل در نشستی ضمن اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفتند باید به دنبال تربیت نیروهایی با پنجه های طلایی باشیم .
ایشان به ویژگی های اموزشکده فنی و حرفه ای اشاره کردند، واینکه تلاش برای دانشگاهی الهی، پویا، اشتغال زا می باشد و همچنین دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان تنها دانشگاه متولی آموزش های عالی فنی و حرفه ای، ضمن تأکید بر حفظ ارزش های بنیادین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، پیوند واقعی بین علم و عمل و تبدیل به ثروت را در دستور کار خود قرارداده و تلاش می کند از طریق تربیت تکنسین های مؤمن، ماهر و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی، بخش های دولتی و غیر دولتی؛ ایجاد وزمینه ی لازم برای کسب مهارت ها، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان سر افراز میهن اسلامی را سرلوحه برنامه های خود قرار دهد.

همچنین ایشان به حضور دکتر صالحی عمران از مفاخر مازندران در سمت دانشگاه فنی اشاره کردند که با حضور ایشان اتفاقات خوبی در بدنه ی دانشگاه افتاده است .