حیدر مصلحی در نخستین یادواره شهدای قوه قضاییه استان مازندران و شهدای ترور شهرستان آمل با اشاره به اینکه در دفاع مقدس در مقابل همه دنیای استکبار جنگیدیم ،گفت: کشورهای خلیج فارس بیش از ۷۰ میلیارد دلار به صدام کمک مالی کردند و همینطور کشورهای اروپایی او را حمایت کردند.

وی ادامه داد: از ویژگی امام خمینی ره این بود که مردم را پای کار قرار داد، در ترور، دفاع مقدس، جنگ قبیله ای و منطقه ای، این مردم بودند که آن را حفظ کرده اند و عقبه انقلاب هستند.

وزیر سابق اطلاعات کشور عنوان کرد: بودجه نظامی کشورمان در زمان جنگ تنها ۱۳ تا ۱۷ درصد بودجه کل کشور بود در حالی که صدام تمام بودجه کشور را صرف جنگ کرده بود و از کشورهای بزرگ دنیا پشتیبانی می شد.

وی تصریح کرد: ۲۰۰ هزار شهید دفاع مقدس، ۱۷ هزار شهید ترور هزینه های است که تا به امروز پرداخت کرده ایم.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس حادثه ۶ بهمن را درس بزرگی برای استکبار دانست و خاطرنشان کرد: ایستادگی و مقاومت مردمی حرف اول را می زند و همین باعث شده است که تمام توطئه های دشمن در این چهل سال اخیر شکست بخورد.

مصلحی افزود: آنچه موجب پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل عامل استکبار شد، حرکت مردمی بود که امام خمینی ره در معماری و مدیریت انقلاب اسلامی نقش مردم را پایه و اساس قرار داد.