ربیع فلاح جلودار، استاندار مازندران در جلسه شورای اداری استان به سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور به مازندران در سال ۹۴، اشاره کرد و یاد آور شد: در سفر کاروان تدیبر و امید به استان بالغ بر ۹۹۱ میلیارد تومان به طرح های مختلف عمرانی، فرهنگی و زیرساختی و ۱۰۰۰ میلیارد تومان به توسعه راه های مواصلاتی مازندران اختصاص یافت.

استاندار برگزاری موفقیت آمیز و تایید صحت همه حوزه های انتخابیه مازندران در انتخابات هفتم اسفند ماه از سوی شورای نگهبان را از جمله دستاوردهای غرور آمیز سال ۹۴ عنوان کرد و یاد آور شد: مازندران در میان استان هایی که بیش از ۲ میلیون واجد شرایط رای دادن در این دوره از انتخابات بوده اند، رتبه نخست کشور را کسب نمود.

وی با بیان این که مردم به رسالت خود در خلق حماسه سیاسی، چونان همیشه عمل نموده اند و در هیچ شرایطی نباید مطالبات و مشکلات مردم نادیده گرفته شود، گفت: باید به شکل شبانه روزی در راستای رفع مشکلات مردم و اعتلای اقتصادی استان تلاش کرد.

رییس شورای اداری استان، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و تحقق رشد اقتصادی ۵ درصدی مورد تاکید رییس جمهور در سال ۹۵ را مهم ترین محور فعالیت و برنامه کاری استان بیان کرد و افزود: در توسعه مازندران نباید صرفا به اعتبارات دولتی بسنده کرد، بلکه لازم است ظرفیت های واقعی استان فعال و زمینه نقش آفرینی بخش خصوصی فراهم گردد.

استاندار با بیان این که در خصوص بهره گیری از ظرفیت واقعی بخش خصوصی درست عمل نشده است، تصریح نمود: با فعال نمودن پنجره واحد سرمایه گذاری باید در جهت عملیاتی نمودن این مهم اقدام کرد.

نماینده عالی دولت در استان، با اعلام این که بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در بخش های مختلف اقتصادی طی سال ۹۴ در استان سرمایه گذاری صورت گرفته است، عنوان داشت: در خصوص اشتغال همه تلاش های ممکن از سوی دولت صورت گرفته است و سعی نمودیم تا با برگزاری جلسات ستاد تسهیل، موانع موجود را تا حد امکان از پیش روی واحدهای تولیدی برداریم.

وی با اشاره به این که از محل حضور گردشگر در مازندران، ۳ هزار میلیارد تومان عاید استان می شود، ابراز داشت: باید در جهت تمهید زیر ساخت ها و فعال نمودن بخش خصوصی برای ارتقا امکانات این بخش تلاش شود.

استاندار، با اشاره به رشد ۸ درصدی حضور گردشگر در استان و برآورد ورود بیش از ۱۲ میلیون مسافر به مازندران در ایام تعطیلات نوروز ۹۵، خاطر نشان ساخت: تقویت اقتصاد گردشگری در مازندران باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و در جهت ارتقا گردشگری مولد و رونق اقتصادی استان در این راستا، باید روستاها را برای حضور گردشگر آماده نماییم و از ظرفیت جنگل و دریا برای جلب گردشگران بیشتر بهره گیری کنیم.

دکتر فلاح با اشاره به این که در خصوص اجرای طرح مسیر سبز و ساحل پاک طی سال ۹۴ اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است، گفت: باید در خصوص بهسازی و ارتقا محیط پارک ها، پاکسازی و زیبا سازی محیط و حفاظت از محیط زیست، سازمان های مسوول قدم های ارزنده بردارند.

در این جلسه علیرضا یونسی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان نیز با  اشاره به این که صحت برگزرای انتخابات در تمام حوزه های انتخابیه مازندران از سوی شورای نگهبان تایید شده است، تصریح کرد: سوادکوه شمالی با مشارکت ۹۸/۳ درصدی در انتخابات هفتم اسفند ماه، بالاترین میزان حضور را در میان شهرستان های کشور داشته است و مازندران هم با مشارکت ۷۲/۳درصدی در شمار شش استان برتر در این راستا قرار گرفته است.

یونسی مبارزه با اعتیاد و تلاش برای کاهش طلاق در استان را از برنامه های اصلی در حوزه اجتماعی و فرهنگی در سال ۹۵ بیان کرد و با تاکید بر این که دستگاه های اجرایی باید این دو مهم را در اولویت برنامه های کاری خود در سال آینده قرار دهند، خاطر نشان ساخت: مازندران جزو ۵ استان پایلوت برای مبارزه با اعتیاد و شهرستان های فریدونکنار و بابلسر نیز به عنوان پایلوت کاهش طلاق در سال ۹۵ شناخته شده اند.

در آغاز این جلسه حسن خیریانپور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار و دبیر شورای اداری استان، گزارشی از روند کار این شورا در استان و شهرستان ها ارایه نمود و در ادامه برخی از مدیران به ارایه نقطه نظرات خود پرداختند.

در این جلسه هم چنین طی لوح سپاس از سوی سید محمد علی شهیدی، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثار گران کشور از تلاش های دکتر ربیع فلاح، به عنوان استاندار تلاشگر و برتر در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تقدیر و این لوح از سوی رضایی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به استاندار اهدا گردید.

هم چنین در این جلسه با اهدا الواح تقدیر جداگانه ای از تعدادی از مدیران مازندران به خاطر تلاش در راستای امور مالیاتی و اقتصادی استان تجیلیل شد.

139412277595

139412277689

139412272258

139412272401

139412273892

139412274227

139412274663

139412275635

139412277091

139412277267