سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از شرکت‌های دانش بنیان در جمع خبرنگاران استان زنجان افزود: هم اکنون چهار هزار و ۴۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور داریم و معافیت‌های گمرکی، مالیاتی، ارائه تسهیلات بانکی و موارد مشابه از جمله حمایت‌های این معاونت از شرکت‌های دانش بنیان است.

وی اظهار داشت: این معاونت امسال برنامه‌های مفصل و جامعی برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان دارد و حمایت‌های ویژه از این شرکت‌ها نیز با همین هدف انجام پذیرفته است، البته برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان باید بستر استانی و زیرساخت‌های آن نیز ایجاد شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در رابطه با کمک مالی و حمایت از شرکت‌ها هم صندوق نوآوری و بانک‌ها همکاری خوبی دارند که امیدورایم با این اقدامات شاهد رشد روز افزون شرکت‌های دانش بنیان کشور باشیم.

ستاری ادامه داد: استان زنجان در حوزه شرکت‌های دانش بنیان برای حوزه مدیریتی ما مهم هست، اصولاً توسعه و آینده استان بر اساس شرکت‌های دانش بنیان باید شکل بگیرد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری تاکید کرد: ظرفیت‌های خوبی در استان وجود دارد، به طور مثال در حوزه‌های برق، الکترونیک، کشاورزی و آی سی تی، بنابراین برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان امکان برنامه ریزی خوب و دقیقی وجود دارد.