علیرضا یونسی ظهر امروز در نخستین جلسه اجرای طرح اقتصاد مقاومتی در استانداری خواستار تشکیل ستاد فراقوه‎ای اقتصاد مقاومتی در استان شد و اظهار کرد: باید از ظرفیت قوه قضائیه و قوه مقننه نیز کمک گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی و مدیریتی نیز در این ستاد فعالیت خودش را شروع کند، بیان داشت: برای اجرای این مهم باید گفتمان‌سازی مناسبی نیز در همه سطوح جامعه شکل بگیرد.

یونسی با بیان اینکه الگو‌های مناسبی در زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی وجود دارد، افزود: طرح کاهش هزینه‌ها در استان برای اجرایی کردن این طرح باید جدی گرفته شود.

این مسئول با اعلام اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی طرح مناسبی برای اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی تهیه و نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کنند، خاطرنشان کرد: رسانه‌های مازندران نیز در این زمینه اقدامات لازم در حوزه فرهنگ‌سازی را انجام دهند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه قاچاق کالا و فساد اقتصادی از آسیب‌های جدی برای اجرای طرح اقتصادی مقاومتی است، گفت: در این حوزه‌ باید برنامه‌های منسجم‌تری تعریف کنیم.

یونسی خواستار تلاش جهادگونه برای اجرای اقتصاد مقاومتی شد و ادامه داد: تهدیدات در استان باید به فرصت تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه بحث مردم بنیاد، دانش بنیان و دائمی کردن طرح اقتصاد مقاومتی باید مدنظر قرار گیرد، تصریح کرد: آمارهای مناسبی از ظرفیت دانشگاه‎ها و فارغ‌التحصیلان تهیه و نسبت به تامین نیازمندی‌های خود در زمینه تربیت دانشجو به‌خوبی اقدام شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: از ظرفیت تولیدی استان به‌خوبی بهره‌برداری و از ورود کالاهای مشابه که در استان تولید می‏‌شود جلوگیری شود.