علی عباسی روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران گفت: ۲۸۸ نفر (۲۲۱ مرد و بقبه زن) پنج ماه امسال بر اثر تصادفات رانندگی جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش داشت.

او با بیان اینکه در محور درون شهری شاهد افزایش آمار ۴۴ درصدی بودیم، افزود: جاده‌های برون شهری و راه روستایی با کاهش یک مورد فوتی ثبت شده است.

عباسی گفت: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی مربوط به شهرستان‌های ساری، میاندرود با ۴۹، بابل با ۴۶ و آمل با ۳۷ مورد بیشترین و شهرستان رامسر با ۲ مورد کمترین فوتی ناشی از تصادفات رانندگی گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: در زمان وقوع تصادف ۱۰۳ نفر از افراد عابران پیاده، ۶۱ نفر سر نشین، ۵۵ نفر موتور سوار، ۶۰ نفر راننده و ۹ مورد هم دوچرخه سوار فوتی به ثبت رسید.

عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران  با بیان اینکه صرفا آمار مصدومانی که به مراکز پزشکی قانونی ارجاع می‌شود در این سازمان ثبت شده است گفت: در پنج ماه امسال، ۷ هزار و ۴۷۲ نفر مصدوم حوادث رانندگی به پزشکی قانونی مراجعه کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۴ درصد کاهش داشت.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی استان می‌توانند در امر فرهنگ سازی با استفاده از آمار‌های پزشکی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای کاهش آمار کشته‌ها و مصدومان در حوادث رانندگی موثر باشند.