۱۵ روز بود که حدود ۱۴۰ اسیر فلسطینی در اعتراض به وجود دستگاه‌های پارازیت‌انداز در زندان‌های رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذا زده بودند و خواستار جمع کردن این دستگاه‌ها بودند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی از پیروزی اسرا در این اعتراض خبر داد و اعلام کرد: توافقی میان رهبران جنبش “الاسیره” و اطلاعات زندان‌های رژیم اشغالگر اسرائیل شکل گرفته که بر اساس آن اداره امور زندان‌ها تعهد داده مطالبا اسرا درباره دستگاه‌های پارازیت‌انداز را محقق کند و این توافق از صبح امروز (پنجشنبه) اجرایی می‌شود.

در بیانیه این کمیته آمده است، توافق شامل بازگشت تمامی اسرای اعتصاب کننده به زندان‌هایی است که از آن خارج شده بودند؛ همچنین قرار است موضوع دستگاه‌های پارازیت‌انداز که بر سلامتی اسرا و پخش رادیو و تلویزیون تأثیر می‌گذارد، حل شود و اسرا پنج روز در هفته اجازه استفاده از تلفن عمومی داشته باشند.

بر اساس این گزارش، اسرا اعتصاب غذای خود را امروز هم ادامه می‌دهند تا تضمینی برای اجرایی شدن توافق انجام شده باشد.

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس در واکنش به این موضوع اعلام کرد، پیروزی دوباره اسرا بر زندانبانان رژیم صهیونیستی نشان دهنده قدرت اراده آنهاست و ملت فلسطین تا آزادسازی اسرا، حامی آنها خواهد بود.

اسرای فلسطینی فرودین ماه امسال (۱۳۹۸) نیز دست به اعتصاب غذا زده بودند در آن زمان چهار درخواست اصلی به ترتیب فوق داشتند: امکان تماس با خانواده‌هایشان مانند دیگر اسرا در زندان‌های جهان؛ توقف ایجاد پارازیت بر تماس‌ها در زندان‌ها (به دلیل خطر آنها برای سلامتی)؛ ازسرگیری امکان دیدار با خانواده‌هایشان مانند گذشته و لغو تمام اقدامات تنبیهی علیه اسرا (جزئیات بیشتر).

حدود شش هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی محبوس هستند که در بین آنها ۲۴ زن و ۲۵۰ کودک وجود دارد.