ذکریا اشک‌پور امروز در گفت‌وگویی در شهرستان آمل، اظهار کرد: محور مواصلاتی هراز یکی از مهم‌ترین محورهای شریانی و ارتباطی شمال کشور به پایتخت است که در طول سال مسافران زیادی از این مسیر تردد داشته و در ایام نوروز هم از مسیرهای مواصلاتی پرتردد کشور است.

وی افزود: از روز گذشته با ریزش شدید باران و برف در این مسیر ارتباطی شاهد ریزش سنگ، سنگ‌ریزه و قلوه‌سنگ هستیم که خسارت‌هایی را هم به بار آورد.

سخنگوی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه در دو حادثه ریزش سنگ در محور هراز که امروز اتفاق افتاد پنج نفر مصدوم شدند، بیان کرد: نخستین حادثه سقوط سنگ حدود ساعت چهار و ۲۰ دقیقه صبح امروز اتفاق افتاد که در این بین خودروی سواری تیبا به شدت آسیب دید.

این مسئول ادامه داد: این اتفاق در منطقه پلور واقع در پیچ ابتهاج بوده که چهار نفر از سرنشینان خودروی سواری مصدوم شدند.

اشک‌پور مصدومان این حادثه را پدر، مادر و دو پسر عضو یک خانواده عنوان کرد و ادامه داد: پدر این خانواده که حدود ۵۰ سال سن است پس از درمان اولیه، برای درمان کامل به بیمارستان ۱۷ شهریور آمل منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه دومین حادثه سقوط سنگ در محور هراز حدود ۱۸ عصر امروز اتفاق افتاد، خاطرنشان کرد: در این حادثه خودروی سمند در منطقه زیارباغ پلور دچار حادثه شدید شد.

سخنگوی اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: در این بین زن حدود ۳۰ ساله سرنشین خودروی سواری آسیب دید و با تلاش عوامل اورژانس ۱۱۵ و جمعیت هلال احمر به مرکز درمانی منتقل شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به ترافیک سنگین در مسیر ارتباطی تهران به آمل در محور هراز، تردد کُند خودروها به سمت آمل و نزدیک بودن مرکز درمانی و بیمارستان نیمه‌شعبان دماوند مصدوم به بیمارستان ۱۷ شهریور آمل منتقل نشده بلکه  راهی دماوند شد.

اشک‌پور گفت: در دومین حادثه سقوط سنگ در محور هراز مصدوم دچار آسیب‌های متعدد از نواحی مختلف بدن شد.