دکتر علی عباسی با اشاره به اینکه تعداد ۴۴ نفر از غرق شدگان مرد و ما بقی زن هستند ، افزود : ۸۵ درصد از غرق شدگان غیر بومی هستند .

محمودآباد بیشترین غرقی

بر اساس این گزارش در این مدت شهرستان های محمود آباد با ۱۰ ، بابلسر و نوشهر هر کدام با ۹ ، رامسر و عباس آباد هر کدام با ۷ مورد به ترتیب بیشترین موارد مرگ ناشی از غرق شدگی و شهرهای ساری ، تنکابن ،جویبار گزارشی از غرق شدگی به ثبت نرسید.

تفکیک محل غرق شدگی

بر اساس گزارش ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی از کل موارد غرق‌شدگی در چهار ماهه (خرداد ، تیر ، مرداد ، شهریور) امسال، ۳۱ نفر در محدوده خارج طرح و ۱۰ نفر بخش خصوصی ، ۴ نفر منطقه غیر قابل پوشش و ۲ نفر هم داخل طرح جان باخته‌اند.

مرداد بیشترین ماه

بر اساس آمارها بیشترین ماهی که در آن غرق شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به مرداد ماه با ۱۸ ، شهریور با ۱۴ ، تیر با ۱۲ و خرداد با ۳ مورد به ثبت رسید.

بیشتر غرقی ها دارای سن ۲۱تا ۳۰ سال هستند

بررسی ها نشان می دهد بیشتر غرق شدگان در سنین ۲۱ تا ۳۰ سال با ۱۷نفر و کمترین غرقی بالای ۶۱ با ۳ غرقی هستند.

این مقام اجرایی استان در پایان ضمن تاکید بر اینکه بیشتر این افراد با وجود توصیه ها و هشدارهای مکرر، محدوده های ایمن سازی نشده و خارج از طرح را برای شنا انتخاب کرده بودند در خصوص افرایش نیافتن آمار غرق شدگان گفت :بدون شک اطلاع رسانی و پیگیری های به موقع اصحاب رسانه اعم از صداو سیما ، خبرگزاری ها و رسانه مجازی و حساسیت و حضور فعال و ارایه راهکارهای مناسب مسئولین استانی ،استانداری ، فرمانداری ، شهرداری و…. در افزایش نیافتن این آمار مثمر ثمربود.