سردار سید محمود میرفیضی در تشریح این خبر،گفت: در اجرای منویات مقام معظم رهبری و عزم جدی پلیس در مقابله قاطعانه با قاچاق، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی  قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با قاچاق کالا و جرائم اقتصادی  پلیس آگاهی آمل با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک عرضه کننده کودهای شیمیایی کشاورزی تقلبی، فاقد کیفیت و استانداردهای لازم در آن شهرستان شدند .

سردار میرفیضی، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی، ماموران متهم را که با خرید کودهای شیمیایی به صورت فله ای، آن را با سایر افزودنی های نامرغوب مخلوط و روانه بازار می کرد، در عملیاتی غافلگیرانه دستگیرکردند .

میرفیضی با بیان این که متهم کودهای غیر مجاز را در کیسه هایی با آرم تجاری یکی از شرکت های معتبر داخلی به فروش می رساند، افزود: در بازرسی از انبار نگهداری کالا توسط متهم ۱۰۰ تن کود شیمیایی فاقد کیفیت و استاندارهای لازم کشف شد .

وی همچنین اظهار داشت: پس از معرفی متهم به مرجع قضائی، کودهای غیر مجاز کشف شده تحویل جهاد کشاورزی شهرستان آمل شد .

فرمانده انتظامی استان مازندران با بیان این که کالاهای قاچاق معمولا از کیفیت و استانداردهای لازم برخوردار نبوده و تبعات زیست محیطی فراوانی را در پی خواهند داشت، به مردم و کشاورزان توصیه کرد: ضمن خرید کالا خصوصا کالاهای سلامت محور از مراجع قانونی و بنگاه های اقتصادی معتبر در صورت شناسایی سودجویان در این زمنیه مراتب را به مراجع قضائی و انتظامی گزارش دهند .