علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران ، گفت: مرگ و میر ناشی از حوادث کار در ۶ ماه امسال ۵۳ نفر (همگی مرد) هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۴ درصد افزایش یافت.
او با بیان اینکه از این تعداد ۴۲ نفر متاهل و بقیه مجرد بودند، افزود: بر اساس آمار‌های موجود در ۶ ماه امسال سقوط از بلندی با ۱۵ فوتی رتبه اول مرگ‌های ناشی از حوادث کار را به خود اختصاص می‌دهد و برق گرفتگی با ۱۴، جسم سخت با ۱۱، سوختگی با ۷ و سایر با ۶ فوتی در رتبه‌های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار در ۶ ماه امسال با ۱۳ مورد در مرداد ماه و کمترین آن با ۴ مورد در فروردین ماه ثبت شده است.
او افزود: این مدت شهرستان‌های ساری با ۱۲ فوتی، نور با ۶ فوتی بیشترین و شهرستان‌های تنکابن، محمود آباد و بهشهر هر کدام با یک فوتی کمترین موارد مرگ بر اثر حوادث کار را داشتند.
مدیر کل پزشکی قانونی مازندران به تفکیک سن متوفیان گفت: بیشترین سن مربوط به افراد ۳۱ تا ۴۰ سال با ۱۶ فوتی و سن بیش از ۵۱ تا ۶۰ سال با ۵ فوتی کمترین آمار در این ۶ ماه گزارش شده است.
عباسی با بیان اینکه بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان تعداد ۴۷۲ مصدوم ناشی از حوادث کار به پزشکی قانونی مراجعه کردند، افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲ درصد کاهش داشت و از این تعداد ۴۴۸ نفر مرد و بقیه زن بودند.
او با بیان اینکه بیشترین حوادث ناشی از کار در بخش ساختمان است، گفت: ارزش نهادن به جان انسان‌ها، داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد‌ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده از مهمترین راهکار‌ها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار است.