مدیر کل پزشکی قانونی استان گفت :در شش ماهه سالجاری ۶۸ نفر(۶۵مرد و ۳زن ) موتور سوارها در حوادث ترافیکی استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳ درصد کاهش داشت.

به تفکیک شهر حادثه
به گزارش روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران ، دکتر علی عباسی افزود : بابل با تعداد ۱۴ و بهشهر با ۱۲ و ساری با ۸ مورد بیشترین و شهرستان نکا با یک نفر کمترین تلفات موتور سوار را دارند.

خرداد بیشترین ماه
بر اساس گزارش ارجاعی از مراکز استان ، ماه های خرداد با ۲۱و مرداد با ۱۲ فوتی بیشرین و فروردین با ۶ مورد فوتی گزارش شده است .

به تفکیک سن متوفیان
بر اساس آمار بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی ۱۱ تا ۲۰ سال با آمار ۱۵ فوتی و کمترین گروه سنی کمتر از ۱۰ سال با یک فوتی به ثبت رسید.

نحوه برخورد موتور سوار
بر این اساس بیشترین برخورد موتور سوار با ۳۰ مورد سواری ،۱۲ مورد با کامیون ،وانت بار ۱۰ مورد ، برخورد با شی ثابت ۶مورد ،واژگونی ۵ مورد، موتور ۴ مورد و ماشین کشاورزی یک مورد گزارش شده است.

تفکیک محل تصادف
دکتر عباسی با اشاره به فوت تعداد ۴۹ نفر(۷۲ رصد ) از موتور سوارها در محور برون شهری و راه روستایی و ۱۹ مورد هم محور درون شهری افزود: از کل فوت شدگان ۴۴ نفر دربیمارستانو ۲۴ نفر هم در محل حادثه جان خودر را از دست دادند.

گفتنی است : تعداد ۳۴۷ نفر شش ماهه سالجاری در تصادفات رانندگی کشته شدند که ۶۸ نفر (۲۰ درصد )آن مربوط به موتور سوار ها هستند.
این مقام اجرایی استان گفت: شایعترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در شش ماهه ماهه سالجاری بوده که امید می رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.