سیدمحمد صادق‌زاده در گفت‌وگویی در پاسخ به این سئوال که همچنان سرمایه گذاران احداث نیروگاههای تجدیدپذیر از تاثیر افزایش نرخ ارز در این بخش گلایه مند هستند گفت:ابلاغ ۳۰ درصدی افزایش نرخ تضمینی برق تجدیدپذیرها همراه با کاهش قیمت جهانی نیروگاه‌های تجدیدپذیر به خصوص نیروگاه‌های خورشیدی و بادی خبر خوشحال کننده ای برای سرمایه گذاران نیروگاههای تجدیدپذیر است.

وی ادامه داد:کاهش قیمت سرمایه‌گذاری در بازار جهانی به میزان ۵۰ درصد و نیز ابلاغ ۳۰ درصدی افزایش نرخ خرید تضمینی تصور می‌کنم بخش قابل توجهی از افزایش نرخ ارز را جبران کند، یعنی دو عامل کاهش قیمت سرمایه‌گذاری و افزایش نرخ تضمینی خرید برق به میزان قابل توجهی افزایش نرخ ارز را جبران کرد.

صادق زاده تاکید کرد:خوشبختانه از زمانی که وزیر نیرو نرخ‌های جدید را ابلاغ کردند جنب و جوش جدیدی در تبادل قراردادها و صدور پروانه تأسیس شروع شده است.

رئیس سازمان ساتبا در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر میزان ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر چقدر است، گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های تجدیدپذیر ۸۵۰ مگاوات است و ۳۰۰ مگاوات نیز در حال احداث داریم، بنابراین پیش‌بینی می‌شود با ابلاغیه جدید موج جدیدی در حال شکل‌گیری است که تا تابستان سال آینده مقدار بیشتری از نیروگاه‌های تجدیدپذیر در مدار داشته باشیم.