سید اسماعیل نجفی رییس موسسه آموزش عالی آیندگان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مازندرانه گفت: اولین دوره مسابقات ملی رباتیک آیندگان (ربووات ۲۰۱۹) به میزبانی موسسه آموزش عالی آیندگان طی ۲ روز در تاریخ های ۲۲ و ۲۳ آبان ماه برگزار شد.

وی بیان کرد: مقدمات و کارهای اولیه این مسابقه کشوری از ۷ ماه قبل آغاز شده بود و طی این مدت دوستان و همکاران داخلی و خارجی تعاملات خوبی برای بهتر برگزار شدن این مسابقه داشتند.

نجفی افزود: این مسابقه با حضور بیش از ۱۵۰ تیم از کل کشور و در ۷ لیگ مختلف با سطح بسیار بالایی برگزار شد و سطح شرکت کنندگان و تیم ها بسیار عالی بود.

وی ادامه داد: افزایش روحیه همکاری و حس رقابت سالم در میان دانش آموزان و دانشجویان سطح کشور یکی از اهدافی بود که ما در برگزاری این مسابقه به دنبال آن بودیم.

رییس موسسه آموزش عالی آیندگان  اظهار داشت:دنیای امروز به سمت رباتیک سوق پیدا کرده است و بر کسی پوشیده نیست، امروزه رباتیک وارد زندگی مردم شده است; به طوری که در حوزه پزشکی شاهد این هستیم ربات ها، بسیاری از جراحی های پیچیده را انجام می دهند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اهمیت و آینده علم رباتیک به شکلی است که کشور ژاپن اعلام می کند در سال ۲۰۵۰ جام جهانی فوتبال را در سطح رباتیک انجام می دهد و چه بسا این جام جایگزین جام جهانی فعلی شود و این موضوع ادعایی است که آنها مطرح می کنند.

نجفی در پایان افزود: برگزاری چنین مسابقاتی در بحث فرهنگ سازی و آشنایی دانش آموزان، دانشجویان و آحاد مردم از علم رباتیک بسیار مهم بوده و میتواند در آینده، تعیین کننده وضعیت کشور باشد.

خبر: سحر صالحی