مجید حسین زادگان استاندار مازندران در بازدید از نمایشگاه مطبوعات مازندران با حضور در غرفه پایگاه خبری تحلیلی مازندرانه، گفت: در برگزاری نمایشگاه مطبوعات و کتاب وقفه چند ساله‌ای داشتیم که با ورود مدیر کل جدید فرهنگ و ارشاد، این موضوع عملی شد و یکی از موضوعات جدی در استان توسعه همه جانبه می‌باشد که بخشی از آن نیز توسعه فرهنگی است.

وی در ادامه بیان کرد: این نمایشگاه که تلفیقی از کتاب و مطبوعات می‌باشد، فرصتی است که همه فعالین حوزه رسانه و فرهنگ بتوانند محصولات خود را برای مردم عرضه کنند.

حسین زادگان افزود: مدارس،  دانشگاه ها،  فعالین بخش اقتصادی و …  باید به این نمایشگاه‌ها ورود کنند چرا که فرصت مناسبی برای آنها میباشد تا از ظرفیت های موجود در نمایشگاه کتاب و مطبوعات بهترین بهره را ببرند.

وی تاکید کرد: بزرگترین مشکل ما در بحث رسانه،  تولید محتوا می باشد; چرا که تولید محتوا باید بر اساس نیاز واقعی جامعه باشد و برگزاری جشنواره مطبوعات می تواند فضا و بستری برای تقویت حوزه اقتصادی رسانه ها باشد.

استاندار مازندران تصریح کرد: برگزاری جشنواره به صورت سمبلیک که مردم بیاییند و بروند و سودی برای رسانه نداشته باشد، طبیعتاً کار مفیدی نیست به همین خاطر از مدیران درخواست کردیم با دعوت از اداره کل صنعت معدن تجارت، ادارات کشاورزی، فعالین اقتصادی، دستگاه های اجرایی استان، شهرداری ها و … شرایط را جوری فراهم کنیم که به لحاظ اقتصادی رسانه ها سود ببرند.

وی در ادامه اظهار داشت: افزایش قیمت بنزین یک سیاست حاکمیتی و ملی می باشد که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری و صحبتهای رئیس‌جمهور، کشور ایران در یک جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه قرار دارد و دولت با این کار قصد حمایت از طبقات متوسط و متوسط رو به پایین را دارد، چرا که درآمد حاصل از افزایش بنزین چیزی به نفع دولت نمی شود و حدود ۱۸ میلیون خانوار متوسط از این ظرفیت استفاده خواهند کرد.

این مقام مسئول افزود: افزایش قیمت بنزین در کاهش آلودگی های محیط زیست تاثیر بسزایی دارد، همچنین قاچاق سوخت تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند چرا که ما سومین کشور ارزان سوخت و بنزین در جهان هستیم.

وی ادامه داد: در بحث ترافیک نیز گرانی بنزین اثرگزار است و این موضوع در کنار تمامی منافع مالی و خوبی هایی که برای ۱۸ میلیون خانوار ایرانی دارد، یک نگرانی را به گفته رهبر و رئیس‌جمهور ایجاد می کند که مدیریت مناسب است تا تورم، موجب اذیت و آزار مردم نشود چرا که حدود ۲ درصد احتمال افزایش تورم وجود دارد.

حسین زادگان در ادامه صحبتهایش با خبرنگار مازندرانه بیان کرد: در حوزه محصولات کشاورزی به خاطر اینکه نوع سوخت ماشین های کشاورزی گازوئیل است، تاثیری در بخش کشاورزی ندارد و در تأمین کالاهای اساسی باید مستحضر باشیم که از ارز دولتی استفاده می شود و ما نباید افزایش قیمت داشته باشیم.

وی مطرح کرد: اساساً وزارت‌ صمت و دستگاه‌های مختلف مرتبط با بازار توسط دولت موظف شدند که نظارت دقیق و مستمر داشته باشند تا مردم در این وضعیت حساس، احساس نگرانی نکنند.

استاندار مازندرانه بیان کرد: در استان مازندران نیز ستاد تنظیم بازار جلسات مکرری را برگزار می‌کنند و تعزیرات هم به عنوان زیر مجموعه سازمان دادگستری، نظارت‌های خود را بیشتر می‌کند و تنها نگرانی تورمی است که به لحاظ روانی در جامعه وارد می شود که در اینجا کمک و یاری مردم تأثیر غیرقابل انکاری می تواند داشته باشد.

وی تاکید کرد:  دستگاه‌های نظارتی نیز قطعاً با افراد فرصت طلب و سودجو برخورد می‌کنند و مردم نیز همکاری کنند تا از افزایش قیمت بنزین عواید حاصله آن برای خانواده های نیازمند استفاده شود.

نماینده عالی دولت در استان مازندران ادامه داد: رسانه ها نیز باید در اطلاع رسانی درست در این زمینه کمک کنند چرا که کشور در وضعیت خاصی است که تحریم های اقتصادی آن را احاطه کرده است.

حسین زادگان در پایان افزود: کشور ایران کشوری تک محصولی بود و فقط از راه فروش نفت سودآوری می کرد ولی با تأکیدات رهبر معظم انقلاب، تلاش های دولت، ادارات، سازمانها و همکاری فوق العاده مردم به فکر صادرات محصولات غیر نفتی هستیم تا دشمن از این فرصت و پاشنه آشیل همیشه سوء استفاده نکند.

خبر و تنظیم: سحر صالحی