علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۱۶ نفر هشت ماه امسال به علت مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در مازندران جان باختند که در مقایسه با پارسال ۲۰ درصد کاهش داشت.

او با بیان اینکه از این تعداد ۹ نفر بومی و ما بقی غیر بومی هستند، افزود: از کل فوت شدگان  ناشی از مسمومیت با گاز در هشت ماهه امسال ۱۳ مرد و بقیه زن  هستند.

عباسی گفت: بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در شهرستان‌های ساری با ۵، نور و کلاردشت هر کدام با ۳ نفر بیشترین و شهر‌های بابلسر  با یک مورد کمترین فوتی ثبت شده است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران افزود: بر اساس آمار مراکز پزشکی قانونی استان فروردین با ۵ و آبان با ۴ نفر بیشترین ماه و مهر با یک فوتی کمترین فوتی در ان به ثبت رسبد.

او گفت: با توجه به اینکه مرگ‌های ناشی از مسمومیت با گاز مونواکسید کربن عمدتا در نیمه دوم سال به دلیل سرما، استفاده از وسایل گرمایشی افزایش می‌یابد لذا به هموطنان توصیه میشود هنگام استفاده از وسایل گرمازا، به توصیه‌های ایمنی در خصوص سالم بودن و استفاده صحیح از وسایل گرمایش و مسیر خروجی گاز مونواکسید کربن اطمینان حاصل نمایند.

عباسی افزود: تعداد ۴۱ نفر پارسال به علت گاز گرفتگی با گاز منوکسید کربن جان خود را از دست دادند که ۳۲ مرد و بقیه زن بودند.