برادر همسر شهید مدافع حرم «مرتضی کریمی» در گفتگویی درباره نحوه شهادت این عزیز گفت: آنچنان که دوستان و همراهان شهید در سوریه تعریف می‌کنند، گویا یک آمبولانس حاوی پیکر شهدا و تعدادی مجروح در حال حرکت بوده که راننده آن از سوی تک‌تیراندازهای داعش مورد هدف قرار می‌گیرد و مرتضی کریمی به سراغ امبولانس می‌رود تا آن را از معرکه خارج کند که این بار آمبولانس مورد هدف موشک قرار گرفته و منهدم می‌شود.

عباسی تأکید کرد: البته به خاطر زیر دید تیر بودن این منطقه، هنوز پیکر شهدای این حادثه (حدود ۹ نفر) تخلیه نشده و مراجع ذیصلاح هم شهادت آن‌ها را تأیید نکرده‌اند.

پیکر شهید کریمی و همرزمانش هنوز در آمبولانس است

برادر همسر شهید مدافع حرم «مرتضی کریمی» افزود: هنوز یک سال از درگذشت خواهر شهید کریمی که در تصادف به رحمت خدا رفت، نگذشته که خبر شهادت آقا مرتضی را برای خانواده آوردند و همه فامیل و آشنایان در تهران و شالِ تاکستان قزوین، چشم انتظار پیکر این عزیزشان هستند.

عباسی همچنین به حال و هوای این روزهای دختران ۴ و ۹ ساله شهید کریمی اشاره کرد و گفت: چند روز پیش (۲۵ دی‌ماه) تولد سی و چهار سالگی آقا مرتضی بود و بچه‌هایش حال و هوای خاصی داشتند.

شهید مرتضی کریمی در گردان الزهرا(س)ی لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) خدمت می‌کرد و در سوریه هم به عنوان فرمانده گروهان، مشغول دفاع از حرم حضرت زینب(س) بود. او همچنین فرماندهی یک ناحیه مقاومت بسیج در شهرک ولیعصر(عج) تهران را هم بر عهده داشت.