مینا بیابانی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور  با ترسیم نقش خانواده در جامعه و معرفی این نهاد اظهار کرد: نام خانواده در کشور ما به عنوان یک شاخص فرهنگی اجتماعی مطرح است و این نهاد اجتماعی از جایگاه ویژه ای برخورده بوده به طوری که اهمیت آن در میان جامعه بسیار بالااست.

وی افزود: اینکه خانواده فرزندانی را برای جامعه تربیت می کند برگرفته از فرهنگ و تمدن اسلامی است که این نهاد اجتماعی از آن نشات گرفته و رشد پیدا کرده است.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با مقایسه نهاد خانواده در ایران و کشورهای غربی ، خاطرنشان کرد: با گذشت دو ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور، مردم ما به صورت پویا در راه مقابله با این ویروس ایفای نقش می‌کنند به طوری که دیدیم گروه های جهادی در زمان نیاز به جامعه خدمات رسانی کردند این در حالی است که چنین تحرکاتی در کشورهای غربی به این وسعت وجود ندارد.

وی با اشاره به رفتار برخی از مردم کشور درباره پساکرونا افزود: اگر خانواده با همین رفتار و تربیت در فضای کنونی نبود به طور قطع گروه های جهادی و مدافعان سلامت و … وجود نداشت و این خانواده ها با تهیه و توزیع پک های بهداشتی و غذایی و بخشیدن کرایه اقدامات مهمی در پساکرونا را اجرا کرده اند.

مینایی ادامه داد: در همان روزهای قرنطینه، آمریکا با بحران بزرگی مواجه شد به طوری که در تهیه مواد و لوازم بهداشتی با مشکلات بزرگی روبه رو شدند و رفتارهای زننده ای از سوی شهروندان آن شکل می گرفت و بعضا ماسک و لوازم بهداشتی از سوی کشورها در آب راه ها به سرقت می رفت این در حالی است که مردم کشور در سختی ماندند و نگذاشتند هم وطنان اشان در دشواری زندگی کنند.

وی افزود: طلاب جوان و جهادگران در کنار مدافعان سلامت ایستاده اند و در ایام کرونایی خدمت رسانی می کنند، این‌ها نشان از خانواده و جامعه تعالی دارد که نقش واقعی خود را ایفا می کنند.

رییس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با مهم خواند نقش خانواده در مقابله با تهاجم فرهنگی، ابراز کرد: دشمنان ما در سالهای گذشته در تلاش بوده تا با تغییر سبک زندگی خانواده، جامعه را تغییر دهند اما فرهنگ تمدنی اسلامی موجب شده تا استکبار نتواند نفوذ فرهنگی را در میان خانواده ها داشته باشد.

وی به حس همبستگی میان مردم ایران اشاره کرد و گفت: همبستگی و اتحاد میان مردم در سالهای اخیر نشان می دهد جریان نفوذ فرهنگی دشمنان نتوانسته بر مردم چیره شود، در واقع مردم با تشییع پیکر حاج قاسم، کمک رسانی در سیل و زلزله‌ گلستان و کرمانشاه و تلاش برای عبور از زندگی در شرایط کرونا یک “نه” بزرگ به ماجرای نفوذ فرهنگی دشمنان گفتند.