کشف میلیاردی تجهیزات استخراج ارز دیجیتال در ساری

فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و دستگیری متهمان به خرید و فروش تجهیزات استخراج ارز دیجیتال ( بیت کویین ) و کشف این تجهیزات به ارزش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در “ساری” خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “سید محمود میرفیضی” با اعلام این خبر، گفت: در اجرای منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در سال جدید، پیرامون تحقق شعار “جهش تولید” و مقابله قاطعانه با قاچاق کالا و ارز در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امر خرید و فروش دستگاه بیت کویین در شهرستان ساری، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت .

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی ، ماموران پلیس آگاهی استان ۲ متهم به خرید و فروش دستگاه بیت کویین را شناسایی کردند و با هماهنگی قضائی این افراد را تحت تعقیب و مراقبت قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان مازندران ، اظهار کرد: ماموران در تحقیقات به عمل آمده دریافتند، این افراد با یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ اقدام به انتقال و جابجایی دستگاه ها می کنند.

سردار میرفیضی ، افزود: با دریافت این اطلاعات و شناسایی محل فعالیت متهمان با هماهنگی قضائی ماموران پلیس آگاهی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه ضمن توقیف خودرو در بازرسی از آن ۲۰ دستگاه و در بازرسی از منزل یکی از متهمان ۱۶ دستگاه بیت کویین جمعاً ۳۶ دستگاه کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی کشفیات یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده، عنوان داشت: متهمان پس از دستگیر با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و اموال مکشوفه به تعزیرات حکومتی تحویل شد.

——————————————————-

کشف ۱۸ فقره سرقت سیم و کابل برق در بابلسر

فرمانده انتظامی شهرستان “بابلسر” از دستگیری ۳ متهم به سرقت سیم برق با ۱۸ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ”حسین اسدی”در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق ، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: در همین راستا مأموران انتظامی با انجام تحقیقات میدانی و اقدامات تخصصی با تقویت گشت های انتظامی ۲ سارق سابقه دار و حرفه ای را شناسایی و با هماهنگی قضائی در عملیاتی غافلگیرانه این افراد را دستگیر کردند.

سرهنگ اسدی تصریح کرد: متهمان در بازجویی ها به ۱۸ فقره سرقت سیم و کابل برق از معابر شهر بابلسر اعتراف کردند که در همین خصوص مالخر دستگیر و اموال سرقتی از وی کشف شد.

وی خاطر نشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

سرهنگ اسدی در خاتمه از شهروندان خواست : ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در صورت مشاهده افراد مشکوک که بی جهت در محدوده محل سکونت آنان پرسه می زنند، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

————————————————–

توقیف موتورسیکلت قاچاق در ساری

رئیس پلیس اگاهی استان مازندران از کشف موتور سیکلت هزار سی سی قاچاق در ساری خبر داد.

“سرهنگ مسعود تقدیسی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و، ماموران انتظامی استان در حین گشت در محور ساری نکا به یک موتور سیکلت ۱۰۰۰ سی سی مظنون شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان، تصریح کرد: ماموران موتورسیکلت مذکور را که فاقد مدارک گمرکی و مجوز تردد بوده است متوقف و راکب آن را دستگیر کردند .

سرهنگ تقدیسی ارز شموتورسیکلت قاچاق کشف شده را بالغ بر یک و نیم میلیارد ریال عنوان کرد و اظهار داشت: موتورسیکلت کشف شده به سازمان جمع آوری اموال تملیکی استان تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

————————————————–

دستگیری ۲ سارق اماکن خصوصی در بهشهر

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری ۲ سارق حرفه ای اماکن خصوصی با ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مهدی تقی زاده فر” در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت .

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان بهشهر ، افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی و دستگیری ۲ سارق حرفه ای در این شهرستان شدند .

سرهنگ تقی زاده فر، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی متهمان دستگیر شدند و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به ۱۰ فقره سرقت اماکن خصوصی اعتراف کردند .

وی با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند ، به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت هشدارهای انتظامی، در صورت مشاهده افراد ناشناسی، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

————————————————-

اجرای طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در گلوگاه

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از توقیف ۲۵ موتور سیکلت متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حسن عنایتی گنجی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در راستای مقابله بااخلال گران نظم وامنیت و برخورد قانونی با مزاحمین نوامیس مردم طرح برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف درسطح شهرستان به مرحله اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه از توقیف ۲۵ موتور سیکلت متخلف در اجرای این طرح خبر داد و گفت: فرماندهی انتظامی شهرستان بهشهر با افرادی که بخواهند با نیات مجرمانه به آرامش شهروندان عزیز خدشه وارد کنند قاطعانه برخورد خواهد کرد .

سرهنگ عنایتی محور اصلی مسئولیت پلیس را برقراری امنیت واحساس امنیت درشهرستان دانست و و از شهروندان خواست: هرگونه مواردمشکوک و سوءامنیتی را با شماره تلفن۱۱۰به پلیس اعلام و درتامین نظم وامنیت پلیس را یاری دهند.

———————————————–

کشف ۳ کیلوگرم موادمخدر در سوادکوه

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه از دستگیری ۲ قاچاقچی مواد مخدر و کشف ۳ کیلوگرم تریاک در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی خادمی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران کلانتری ۱۱ پل سفید حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک خودرو سواری با ۲ سرنشین مظنون شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه، تصریح کرد: ماموران در عملیاتی ضربتی خودروی مورد نظر را متوقف و سرنشینان آن را دستگیر کردند.

سرهنگ خادمی، از کشف ۳ کیلو گرم تریاک در بازرسی از خودروی مورد نظر خبر داد و خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه بابیان اینکه مواد مخدر یک عامل مهم برای به خطر افتادن بهداشت و سلامت جوامع بشری است، گفت: ره آورد مواد مخدر تزلزل خانواده ها و نگرانی و ناامنی شهروندان و در نتیجه تنزل امنیت انسانی آنان خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: مقابله با پدیده شوم مواد مخدر نیازمند همکاری وتعامل همه آحاد جامعه با نیروی انتظامی است .

—————————————————-

کشف ۶۴فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف ۶۴ فقره انواع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حسین زارع” در گفت ‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و جلب رضایت عمومی شهروندان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با محوریت نا امن کردن محیط برای سارقان، فروشندگان موادمخدر و مجرمان با بسیج امکانات و نیروها در سطح شهرستان نکا برگزار شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، افزود: در اجرای این طرح، ماموران با هماهنگی قضائی و انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری ۶۷ سارق و مالخر اموال مسروقه در این شهرستان شدند .

سرهنگ زارع، خاطر نشان کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به ۶۴ فقره سرقت اماکن، منزل، اموال و قطعات خودرو و … در این شهرستان اعتراف کردند.

وی همچنین، اظهار داشت: کشف ۵ کیلو و۵۰۰گرم انواع مواد مخدر و ۱۷۵۲نخ سیگار قاچاق از دیگر موفقیت های پلیس در اجرای طرح مذکور بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا در پایان با قدردانی از همکاری صمیمانه مردم، گفت: شهروندان می توانند در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مشکوک، به ویژه در زمینه توزیع انواع موادمخدر، سرقت، کالای قاچاق و …مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

———————————————–

عزت و نفس دوران کرونایی

افراد دارای عزت نفس مناسب در شرایط کرونایی نسبت به دیگران بیشتر در معرض خطر اختلال افسردگی و یا غمگینی قرار خواهند گرفت….

با حمله ویروس خطرناکی به نام کرونا به یکباره گوشه گیری و انزوا طلبی برای پسر ۱۵ ساله مثل همه در پی اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه خانگی بوجود آمد.

محرومیت از آزادی های سابق از جمله رفتن به مدرسه ،دیدار دوستان و اقوام،روزهای نخست هرچند سخت و عذاب آور بود اما پسر نوجوان را بر آن داشت تا خود را با شرایط جدید وفق دهد،ورزش و موسیقی کاری بود که در محیط خانه برایش بینهایت جذاب و لذت بخش بود.

بعد از آن با تدریس دروس از طریق تلویزیون و شبکه های مجازی سعی کرد با درس،هم مشغول شده و هم خود را از قافله مدرسه و همکلاسیان عقب نبیندّتلویزیون هم برای سرگرم شدن مناسب بود، البته زمان زیادی را با گوشی تلفن همراه و دنیای مجازی سرمی کرد، اما روابط اجتماعی اش و ارتباط با اقوام و دوستان و بیرون چیز دیگری بودند.

گاهی حواسش بود که دایی و خاله ها با مادر تماس گرفته وبا وی صحبت می کردند، بسیاری از دوستان خانوادگی و دیگر اقوام نیز به همین ترتیب با پدر و مادر در ارتباط بودند، همه هرچند از طریق تماس با پدر و مادر حال نوجوان را جویا می شدند اما کمتر اتفاق می افتاد تا کسی بگوید دلمان برای نوجوان شما تنگ شده و یا می خواهیم با وی صحبت اختصاصی داشته باشیم.

رفته رفته از حرکات ورزشی و نواختن ساز داخل خانه خسته شد، کمتر سراغ درس هم می رفت، فضای خانه نیز یک نواخت وعذاب آور شده بود، عذاب آورتر این بود که خیلی از صحبت ها در مورد کرونا و ترس و وحشت ناشی از آن بود که بر استرس وخستگی تنها نوجوان خانواده می افزود.

مدتی هرچند با برخی از اقوام ارتباط تصویری برقرار می کرد،اما کمتر کسی سراغی از وی می گرفت و احساس تنهایی و بی ارزشی کم کم داشت کلافه اش می کرد.

کمی پرخاشگر شده بود و تا حدودی نیز داخل خانه سرکشی می کرد، خستگی قرنطینه داشت طاقت فرسا می شد، ورزش و موسیقی تعطیل شده بود، بدتر این که، کم حوصلگی و پرخاشگری نیز بر مشکلاتش افزود.

پدر و مادر در فکر فرو رفتند که چرا سازگاری نوجوان دوست داشتنی و شاخص در میان اقوام کم شده است؟

پدر با تعدادی از اقوام تماس گرفته و از آنها خواست تا طی تماس با پسر نوجوان حال وی را جویا شوند، پدر بزرگ ها و خاله ها و بعد از مدتی دایی ها حال نوجوان را طی تماس تلفنی و تصویری بصورت ویژه جویا شدند.

بعد از این رویداد نوجوان با انگیزه و اشتیاق بیشتری دوباره به سوی فعالیت های خود بازگشت،نوجوان احساس کرد که علاوه بر پدر و مادر که وی را گاهی به دلیل پرخاشگری هایی که دارد درک می کنند، اقوام نیز علاقه شدیدی به وی دارند، اینگونه عزت نفس کودک بالا رفت و انرژی اش دوباره به وی بازگشت.

نظر کارشناس:

عزت نفس از لازمه سلامت روان هر فردی است،عزت نفس لازم به سازگاری افراد در محیط زندگی شان کمک فراوانی می کند.

میزان احساس ارزشمندی هر فرد در ذهن دیگران باعث امیدواری وی به آینده و خوشنودی درونی در هر فردی می گردد،این رویداد در درجه نخست در تعامل کودک و نوجوان با والدین شکل می گیرد.

رفتار والدین بر عزت نفس فرزندان تاثیر مستقیمی دارد،والدین مستبد و دیکتاتور باعث کاهش شدید عزت نفس فرزند شده و منجر می گردد تا کودک در آینده از برنامه لازم و نظم مناسب برای ساماندهی زندگی اش برخوردار نباشد،چنین فرزندانی از انرژی کمک در پیشبرد اهداف خود در زندگی استفاده کرده و در رسیدن به قله های شکوفایی با مشکلات فراوانی مواجه خواهند شد.

عزت نفس لازمه شکوفا شدن هر فردی است و عزت نفس کودک حتی به تعامل والدین با یکدیگر و همچنین ارزش و عزتی که هر یک از والدین براغی خود قائل هستند نیز بستگی دارد ، به این ترتیب بهتر است اهل خانواده والدین گاهی برای خود زندگی کنند و توجه ویژه ای به خود داشته باشند تا این ویژگی را به فرزند خود انتقال دهند.تحقیقات نشان داده که والدین طرد کننده ،پرخاشگر و سلطه جو رشد شکوفایی فرزندان را به حداقل می رسانند.

به این تریتب در شرایط کرونایی که زمینه برای ابتلای افراد بزرگ سال به انواع آسیب های روحی و روانی مهیا است بهتر است ضمن توجه به خود و حفظ سلامت روان خود به عنوان یک بزرگ سال و الگوی فرزندان،حس ارزشمند بودن را در فرزندان خود تقویت کنیم.

در هر شرایط حتی اگر در شرایط کرونایی نوجوان بعضا پرخاشگری و یا هرنوع رفتار تکانشی ای از خود نشان داده بجای استبدادگر و خود رایی برای تربیت وی در لحظه،از ذهن دورنگر خود بهره برده و با پذیرش بی قید و شرط فرزند با شیوه ای خاص به حل مسئله بپردازید،بدانید که نوجوان نیز در ذهن خود آنالیزهایی داشته و رفتار مثبت شما را در گوشه ای ثبت کرده و در آینده قدردان رفتار شما خواهد بود.

توجه بی قید و شرط به کودک و نوجوان بویژه در شرایط فعلی باعث سلامت روحی و روانی وی شده و زمینه را برای شکوفایی اش مهیا می نماید.

قاسم گرجی،کارشناس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران

——————————————

خودمراقبتی در مقابله با کرونا

از جمله مهمترین راهکار بروز یا کاهش آسیب ها ی ناشی از ویروس کرونا و پیامد های ناشی از آن خودمراقبتی در مقابله با این بیماری است….

کرونا ویروس یک واقعیت است و همانطور که ساده انگاری آن غلط و اشتباه است بزرگنمایی آن نیز اشتباه است، تنها روش مطمئن جلوگیری از ابتلا قرنطینه کردن افراد به روی افراد سالم است به عبارت دیگر راه مقابله با این بیماری قطع ارتباط اجتماعی و تماس های فیزیکی و یا خانه نشین کردن خودمان است.

اما هم نگرانی از کرونا و هم قطع ارتباط ممکن است احساسات منفی روانشناختی در مردم ایجاد کند، از سوی دیگر طبیعی است که هنگام مواجهه با شرایط مبهم و نامشخص احساس نگرانی استرس و اضطراب بیشتری را تجربه کنید، ترس و اضطراب سبب تضعیف سیستم ایمنی و سرکوب سیستم دفاعی در برابر ابتلا به بیماری‌های ویروسی می شود.

اگر اضطراب شدید و طولانی باشد باعث ایجاد رنج می شود و زندگی فرد را مختل می‌کند. پژوهش های گسترده تاکید کرده که افکار روی واکنش های فیزیولوژیک احساس و رفتار آدمی آن تاثیر قابل توجهی دارد. در مورد کرونا هم افکار سالم و ناسالم زیادی در بین مردم شایع است.

مهارت های بنیادی بسیاری وجود دارد که با کمک آن ها می توان استرس را مدیریت کرد، با بکارگیری این راهکارها می‌توانیم در موقعیت‌های استرس‌زا که فشار روانی زیادی به ما وارد می شود آرامش خود را حفظ نموده و عملکرد بهتری داشته باشیم و علاوه بر این از مشکلات بلند مدتی که استرس ممکن است برای ما پیش بیاورد مصون بمانیم.

استرس هم با عوامل بیرونی هم با عوامل درونی در ارتباط است، عوامل بیرونی شامل موقعیت ها مشکلات و چالش هایی است که بر سر راه ما قرار می‌گیرد و عوامل درونی نیز عبارت است از حالات و ویژگی های فردی که توانایی شما را برای کنار آمدن با عوامل خارجی تعیین می‌کند. مثل وضعیت تغذیه، سلامت جسم و روان حالات هیجانی میزان خواب و استراحتی که دارید.

بنابراین مدیریت استرس نیز ممکن است دربرگیرنده راهکارهایی هم برای تغییر عوامل خارجی و هم توانمندی‌های درونی باشد. به طور کلی این مهارت ها در دو دسته قرار می‌گیرند:

مهارت های مبتنی بر عمل یا مسئله مدار: در آنها ما به دنبال روبرو شدن با مشکل استرس‌زا هستیم و موقعیت یا شرایط را تغییر می دهیم.

مهارت های مبتنی بر عواطف و هیجان مدار: در آنها ما قدرت تغییر موقعیت را نداریم اما می‌توانیم با تغییر برداشت و تعبیری که از موقعیت و احساسی که نسبت به آنها داریم استرس موجود را اداره کنیم.

برخی روش های مقابله و مدیریت استرس عبارتند از:

ورزش: ورزش و فعالیت بدنی نه تنها سلامت کلی بدن را بهبود می بخشد بلکه به شما کمک می کند تا بهتر بتوانید با تنش ها روبرو شوید. ورزش در درجه اول این امکان را به شما می دهد که از لحاظ هیجانی برای مدتی از فشار روانی و شرایط استرس‌زا دور شوید.

آرامش‌بخشی: آرامش‌بخشی، مراقبه، یوگا از روش‌های سنتی کاهش استرس هستند که در صورتی که به خوبی یاد گرفته و اجرا شود کارایی بسیار خوبی در مدیریت استرس دارند.

مدیریت زمان: مدیریت زمان و برنامه ریزی برای کاهش و کنترل استرس از اهمیت اساسی برخوردار است. به ویژه یادگیری اولویت بندی وظایف و اجتناب از بر عهده گرفتن کار های خارج از توان برای پیشگیری از استرس شدن شرایط زندگی ضروری است.

سازماندهی: اگر محیط اطراف شما کاملا منظم و سازماندهی شده باشد، هیچگاه با استرس‌های ناشی از بهم ریختگی و نابسامانی روبرو نخواهید شد. این عادت را در خود تقویت کنید که به صورت دوره‌ای محیط اطرافتان را تمیز و مرتب کرده و چیزهای غیر ضروری را دور بریزید.

سیستم حمایتی: افرادی که از شبکه حمایتی قوی یا سرمایه اجتماعی خوبی برخوردارند در رویارویی با استرس ها نسبت به آنهایی که ارتباطات اجتماعی کمتری دارند، کمتر آسیب می بیند و با نشانه های جسمانی و روانی کمتری روبرو می شوند. دوستان، عزیزان، همکاران، همسایگان و هر رابطه دیگری که در بافت اجتماعی شکل می‌گیرد می‌تواند نقش تغییر دهنده استرس را هم برای جسم هم برای روان افراد بازی کند.

منابع حمایتی بیشتر برای مدیریت استرس

اگر در معرض رویدادهای استرس زا هستید به خود فرصت دهید انتظار نداشته باشید که هر کاری را انجام می دهید کامل و بی نقص باشد اولین مهارت مقابله شما در جریان رویدادهای تنش های زندگی مسلما قاطع و شجاع بودن در برابر آن است بعد از اینکه فرصت یافتند تا موقعیت را ارزیابی کنید می توانید مناسب ترین مهارت مقابله ای را انتخاب کنید.

زمانی بهتر می توانید با رویدادهای استرس زا در زندگی مقابله کنید که آنها را به صورت رویدادهای تحت کنترل خود ارزیابی کنید.

فضاهای اجتماعی و فضاهای رسانه‌ای را به فضاهایی که دایما در حال اعلام خطر هستند تبدیل نکنیم. احوالپرسی ها، ملاطفت ها، نوازش ها شوخی ها، لطیفه ها، داستان ها، موسیقی ها میتواند در بطن روابط و گروه هایی که به صورت خانوادگی و دوستانه در فضای مجازی تشکیل گردیده ادامه دار باشد.

اگر ارتباط فیزیکی محدود شده است، قرار نیست که ارتباطات رسانه‌ای نیز محدود گردیده یا در استخدام ویروس کرونا قرار گیرد. اطلاع رسانی در خصوص این بحران را به مراجع صلاحیت دار بسپاریم.

بیشتر از اینکه اخبار بیماری را برای یکدیگر بازگو کنیم اگر سازمان اجتماعی تشکیل می دهیم، راجع به اینکه چگونه از هم مراقبت بکنیم، اگر کسی بیماری در خانه دارد و در حال نگهداری وی است، فرد دیگر چگونه می تواند به او کمک کند یا برخی از کارهای بیرون از خانه او را انجام دهد و کلام آخر حفظ همبستگی اجتماعی از جمله مهمترین راهکار بروز یا کاهش آسیب ها ی ناشی از این ویروس و پیامد های ناشی از آن است.

تهیه وتنظیم : مرضیه سیدیان، کارشناس ارشد روانشناسی، مرکز مشاوره آرامش فرماندهی انتظامی استان مازندران