مشمولان پزشکی و پیراپزشکی اردیبهشت ماه به مرکزآموزش اعزام نمی شوند

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان مازندران از عدم اعزام مشمولان وظیفه عمومی پزشکی و پیراپزشکی به مرکز آموزش در تاریخ اول اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “وحید بریمانی” با اعلام این خبر، گفت: فارغ التحصیلان فوق دیپلم به بالا و دانشگاهی رشته های پزشکی و پیراپزشکی که تاریخ اعزام به خدمت وظیفه عمومی آنان اول اردیبهشت ماه سال ۹۹ که کد محل خدمت آنان یکی از یگان های خدمتی سپاه پاسداران و نیروی انتظامی است، نیازی به مراجعه به مرکز آموزش نیست.

وی تصریح کرد: این دسته از مشمولان که یگان خدمتی آنان نیروی انتظامی استان مازندران است باید راس ساعت مقرر خود را به معاونت بهداد استان واقع در ساری ، خیابان فرهنگ، ابتدای خیابان قارن،درمانگاه بقیه الله فرماندهی انتظامی استان معرفی کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار کرد: مشمولان وظیفه عمومی پزشکی و پیراپزشکی که یگان های خدمتیآنان سپاه کربلای استان اعلام شده باید در ساعت مقرر به درمانگاه ولیعصر (عج) سپاه کربلای استان واقع در ساری،میدان امام ، ابتدای بلوار پاسداران مراجعه کنند.

سرهنگ بریمانی، خاطر نشان کرد: مشمولان وظیفه عمومی خارج از این موضوع قبل از ورود به مراکز آموزش، بهداشت فردی از قبیل: کوتاه نمودن موی سر، گرفتن ناخن ها و…. را رعایت کرده و با همراه داشتن مدارک لازم، تجهیزات بهداشتی و رعایت پروتکل های بهداشتی راس ساعت مقرر در محل اعزام واقع در کیلومتر ۵ جاده “ساری – نکا” پارک شهید زارع حضور یابند.

وی افزود: برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح با توجه به اینکه اعزام به مرخصی سربازان در طول دوره آموزشی بدلیل شرایط پیش آمده( جلوگیری از شیوع بیماری کرونا امکان پذیر نیست) مشمولان اصل مدارک مورد نیاز ( برگ اعزام، برگ محل مراجعه، برگ واکسیناسیون، کارت ملی و شناسنامه ، مدارک مربوط به شرایط خاص متأهلین، پدر نظامی شاغل یا بازنشسته، گواهی فوت والدین، جانبازان بالای ۲۵ درصد و خانواده درجه یک شهداء و…) را به همراه داشته باشند.

معاون وظیفه عمومی مازندران تاکید کرد: از اعزام مشمولان معاف از رزم ( دارای بیماری های مزمن آسمی، قلبی و عروقی، خونی، گوارشی و عفونی ) و مشمولانی که به بیماری کرونا مبتلا و مشکوک به بیماری هستند، در این دوره خودداری و موعد اعزام آن ها تمدید خواهد شد.

————————————————-

موبایل قاپ حرفه ای در دام پلیس

فرمانده انتظامی استان مازندران از شناسایی و دستگیری سارق موبایل قاپ با ۱۷۰ فقره سرقت در شهرستان “بابل” خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “سید محمود میرفیضی” با اعلام این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت و موبایل قاپی توسط یک جوان موتور سوار در سطح شهرستان بابل، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت .

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان بابل با تشکیل اکیپی مجرب متشکل از عوامل پلیس آگاهی و کلانتری ۱۱ با تقویت گشت های انتظامی و هدفمند حین انجام ماموریت در محدوده یکی از خیابان های شهر، سارق موبایل قاپ را حین سرقت و قاپیدن گوشی تلفن همراه یک شهروند دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: سارق ۱۷ ساله اهل و ساکن شهرستان بابل در تحقیقات و بازجویی پلیس به ۱۷۰ فقره سرقت و موبایل قاپی در سطح شهرستان های بابل، قائم شهر، بابلسر و آمل اقرار کرد.

سردار میرفیضی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم و تحویل وی به مرجع قضائی به شهروندان توصیه کرد: همواره هشدارها و توصیه های پلیس برای کاهش و پیشگیری از وقوع جرم را جدی گرفته و نکات ایمنی و حفاظتی را در مراقبت از اموال خود رعایت کنند.#

—————————————————————

کشف ۲۵ کیلوگرم تریاک و حشیش در سوادکوه

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان از انهدام باند تهیه و توزیع موادمخدر و کشف ۲۵ کیلوگرم تریاک و حشیش در عملیات مشترک پلیس مبارزه با موادمخدر استان و شهرستان “سوادکوه ” خبر داد.

سرهنگ “علیرضا ثقفی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر، اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در شهرستان “سوادکوه” ، موضوع در دستور کار پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، متهمان به موادمخدر که با یک دستگاه خودرو اقدام به حمل و جایجایی موادمخدر می کردند در آن شهرستان شناسایی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر مازندران، اظهار کرد: با هماهنگی قضائی، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر در عملیات مشترک با پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان سوادکوه ضمن بازداشت متهمان در بازرسی از خودرو موفق شدند، ۲۵ کیلو تریاک و حشیش از داخل خودرو کشف کنند.

سرهنگ ثقفی، افزود: با توقیف خودروی متهمان این افراد پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

————————————————-

کشف ۴۹ فقره سرقت در طرح ارتقا امنیت اجتماعی جویبار

فرمانده انتظامی شهرستان “جویبار” از اجرای موفقیت آمیز طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با کشف ۴۹ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “غلامرضا جعفری” در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری ها، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، افزود: در اجرای این طرح، ماموران پس از هماهنگی های قضائی با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری ۱۳ سارق و مالخر اموال مسروقه در این شهرستان شدند .

سرهنگ جعفری، تصریح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده در مجموع به ۴۹ فقره سرقت منزل، اموال و قطعات خودرو در این شهرستان اعتراف کردند .

سرهنگ جعفری، اظهار داشت: در ادامه اجرای این عملیات ۳۶ موتور سیکلت و ۲۲ خودرو به دلیل عدم رعایت قانون و مقررات رانندگی، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و مزاحمت برای مردم متوقف شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار ضمن قدردانی از همراهی و مشارکت خوب مردم با پلیس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

—————————————————

سارقان سیم برق در دام پلیس سوادکوه شمالی

فرمانده انتظامی شهرستان “سوادکوه شمالی” از دستگیری سارقان سیم برق حین سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”شهرام دمساز” در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق از شبکه های روستایی در شهرستان سوادکوه شمالی، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان”سوادکوه شمالی”، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران پاسگاه انتظامی ” لفور” با تقویت گشت های انتظامی حین گشت زنی به یک خودروی سواری پراید با دو سرنشین که با پلاک مخدوش در حال تردد در سطح حوزه استحفاظی بود، مظنون شدند.

سرهنگ دمساز ، افزود: ماموران در اقدامی غافلگیرانه این خودرو را متوقف کردند و در بررسی های اولیه از سرنشینان خودرو و در ادامه با بازرسی از داخل آن دریافتند، این افراد سارق سیم برق هستند .

وی اظهار کرد: با دستگیری متهمان به سرقت سیم برق و کشف ابزار آلات، این افراد در بازجویی های به عمل آمده به ۲ فقره سرقت سیم برق در شهرستان سوادکوه شمالی و شهرستان های همجوار اعتراف کردند.

سرهنگ دمساز با بیان اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند به شهروندان توصیه کرد: در تامین نظم و امنیت عمومی با پلیس همکاری کنند و در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

——————————————————

دستگیری سارق باغات و ادوات کشاورزی در ساری

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از شناسایی و دستگیری سارق باغات و ادوات کشاورزی با ۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ” ناصر علی صفر پور” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع سرقت های صورت گرفته از مزارع و باغات روستاهای شهرستان ساری تحقیق و بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: ماموران بخش انتظامی”فرح آباد” این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی سارق را شناسایی کردند .

وی خاطر نشان کرد: متهم که دارای سوابق متعدد کیفری بوده در حین سرقت از یکی از باغات این شهرستان دستگیر شد و در بازجویی پلیس به ۶ فقره سرقت از باغات و مزارع کشاورزی ساری اعتراف کرد.

سرهنگ صفر پور ضمن تقدیر و قدردانی از همکاری مردم با پلیس از صاحبان باغات، مزارع و روستائیان ، خواست: دقت نظر لازم را در نگهداری تجهیزات کشاورزی به خصوص موتور ، پمپ های آب و …. داشته باشند و حتی الامکان وسایل مذکور را در محلی مناسب و محصور جانمایی کنند.

——————————————–

فرصت ها و محاسن ویروس کرونا

موقعیت خاص ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا، تلنگر خوبی بود برای برداشتن گام‌های عملی مردم و مسئولین در راستای تبدیل این تهدید به فرصتی بی‌بدیل برای اتکا به توان داخلی و تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها ….

حوادث طبیعی هرچند تلخ است و سلب آسایش را در پی دارد و عده‌ای را در رنج و زحمت می‌اندازد؛ اما در عین حال فرصتی است برای قوی‌تر شدن و ظهور و بروز خلاقیت ها و بندگان نیکوکردار و فداکار.

باید گفت رشد و پیشرفت در سختی‌ها حاصل می‌شود. اساساً انسان در سختی به ‌فکر ابتکار می‌افتد و خلاقیت به خرج می‌دهد.

به طور کلی در هر رویداد سخت و تلخی، نعمت‌ها و فرصت هایی نهفته است، خداوند نیز در آیات ۵ و ۶ سوره مبارکه «الشرح» می فرماید”فان مع العسر یسرا” پس با هر سختی آسانی است و برای اینکه دلمان قرص شود، با تأکید مجدد تکرار می فرماید که”ان مع العسر یسرا” با هر سختی آسانی است.

امروزه خطرناک بودن بیماری کرونا بر کسی پوشیده نیست، شیوع این ویروس نا شناخته و مرموز در جهان مردم را به شدت نگران کرده و به مهم ترین دغدغه آنان و به چالش بزرگ برای مسئولان تبدیل شده است.

ویروس کرونا در عین این که آسیب های فراوانی را در اکثر حوزه ها برای کشورهای جهان داشته اما از زاویه دیگر نیز می توان به این بیماری نگریست و آن فرصت ها و فوایدی است که با خود به همراه داشته است.

در این نوشتار به برخی از فوائد و فرصت های مهم ناشی از شیوع بیماری کرونا که فراروی بشریت قرار گرفته اشاره می شود.

توجه به نعمت مجهول سلامتی

مسئله سلامت و رعایت مسایل بهداشت فردی و عمومی که جزء اولین مسائل مهم زندگی انسان هاست، بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، این حدیث معروف”نعمتان مجهولتان الصحه و الامان” از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلم اشاره درستی به این امر اساسی و حیاتی دارد. هم سلامت و هم امنیت در شمار نعمت های بزرگی است که انسان تا از آن محروم نباشد اهمیت و ارزش آن را نمی فهمد.

توجه بیش از پیش به پروردگار و معنویت

یادآوری نیازمندی انسان به خدا یکی از حکمتهای حوادث است، در شرائط کرونا آنچه می‌تواند اتفاق بیافتد بی پیرایه تر شدن، جدی تر شدن، معنادار تر شدن و عمیق تر شدن توجه به خداوند است.

استغفار و استغاثه جهانی به خدا در این ایام نمود بیشتری پیدا کرده است، تقویت ایمان، زدودن غفلت در زندگی، تعدیل غرور و تکبر، تأمل و یادآوری مرگ و آماده ساختن خود برای مواجهه با آن بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و به نظر می رسد زمانش رسیده فارغ از هر دین و مذهبی به سمت خدا برگشته و به خودش پناه ببریم.

تحکیم نظام خانواده

در دوران قرنطینه و محدودیت های تردد، فرصت و موقعیت بسیار ویژه ای را فراهم نموده است تا تعامل‌مان با خانواده را مستحکم و به امورات آنها رسیدگی کنیم، بنابراین از وضع پیش آمده باید برای تقویت رویکرد خانواده محوری و مقابله با سیر نزولی و فروپاشی خانواده و رسیدگی به اموارات معوقه در منزل نهایت استفاده را ببریم.

توسعه‌ی معنویت، فرهنگ ایثار، همدلی، همکاری و مشارکت اقشار مختلف جامعه

همراهی، مشارکت و همکاری بین بخشی جامعه و بسیاری از ارگان ها و سازمان های مربوطه و حتی نیروهای مسلح(اعم از ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و وزارت دفاع) و سازمان های مردم نهاد در کشور در مهار و شکست این ویروس از آغاز شیوع آن تا به امروز کاملاً مشهود است.

تجلی این وفاق اجتماعی را می‌توان در تکاپوی همدلانه گروه‌های مختلف جامعه از مردم عادی، مالکان مراکز تجاری، موجرین و خیرین گرفته تا داوطلبان جهادی به نظاره نشست که با توجه به توان و ظرفیت خود به عنوان عضوی از جامعه روحیه‌ی ایثارگری و ترجیح مصالح جمعی بر منافع فردی، بدون چشم داشت مادی، کمک‌رسانی، همکاری و همدلی را وجهه‌ی همت خود قرار داده و در کنترل و مقابله با این ویروس نقش خود را ایفا کرده و سهیم شده اند که می‌تواند نقطه امیدبخشی برای زندگی سخت مردم در این روزها و روزهای آینده باشد.

تقویت رویکرد درونزایی در اقتصاد ملی:

همگان، اوج دشمنی و خباثت جبهه‌ی استکبار با مردم ایران را در موضوع تحریم های همه جانبه لمس کردند، در شرایطی که یک بحران وسیع گریبانگیر سلامت مردم شده است، بیرحمی دشمن در اعمال تحریم‌های حوزه سلامت و بهداشت بهتر درک شده و لذا رویکرد درونزایی اقتصاد و توجه جدی به تولیدات داخلی اعم از صنعتی، کشاورزی، غذایی، بهداشتی و… بیش از پیش باید مورد توجه قرار گیرد.

گسترش مشاغل خانگی و خانوادگی:

کسب و کارها و مشاغل خانگی یکی از زمینه‌های افزایش مشارکت مردم در اقتصاد و ازجمله راهکارهای مناسب برای توسعه اشتغال خرد و متوسط به ویژه برای افراد بیکار است که دارای مهارت های کافی در انجام برخی از کارها هستند اما به دلیل بازار نامناسب اشتغال نمی توانند جذب بازار کسب و کار شوند.

رونق کسب و کارهای اینترنتی و فروشگاه های مجازی:

در این روزهای کرونایی کسب و کارهای مجازی بستری را برای تأمین نیازها و خرید برخط مردم فراهم کرده اند. به طوری که بدون اتلاف وقت، هزینه های اضافی رفت و آمد و احتمال آلوده شدن به ویروس می توانند از این خدمات استفاده کنند.

از آنجا که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی سال ۱۳۹۹ بار دیگر بر ضرورت توجه به رونق تولید تأکید فرموده و سال پیش‌رو را سال «جهش تولید» نامگذاری نموده اند، جهش تولید در خصوص تولید اقلام بهداشتی اعم از انواع ماسک، مواد ضدعفونی کننده، مواد شوینده، لباس های مخصوص کادر درمانی و … را از ابتدای سال شاهد بودیم که امید است این روند در دیگر محصولات تولیدی نیز در طول سال ادامه پیدا کرده و در بازارهای داخلی و بین المللی حضور پررنگ تری را شاهد باشیم.

از دیگر فرصت هایی که کرونا در کشور فراهم کرده است، می‌توان به صرفه جویی در مصرف بنزین و هزینه های جاری و ناشی از لغو بسیاری ازهمایش های کم اثر، نشست ها و مراسم های غیر ضروری دستگاه ها در سال ۹۸ اشاره کرد که موجب صرفه جویی زیادی در بودجه دستگاه های مربوطه شد.

از جمله فوائد و فرصت هایی است که در اثر مسائل ناشی از کرونا ایجاد شده است می توان به موارد ذیل نیز اشاره کرد:

فراهم آمدن زمینه تحقیق و پاسخگویی به نیازهای جامعه از مسائل فردی و خرد به وضعیت هاى اجتماعی کلان، گسترده، جهانی و انسانی و به صحنه آوردن دین ازطریق فتواهای دقیق، پاسخ های دینی جامع اطراف یک فرصت مهم دیگر برای دانش و علوم فقهی است که در اثر مسائل ناشی از کرونا ایجاد شده است.

شناخت و مرتفع کردن نقاط ضعف و تقویت زیرساخت‌های بخش سلامت و ارتقاء قدرت دفاع بیولوژیک در کشور.

ارتقاءسطح کیفی محصولات و تولیدات غذایی کشور و اخذ مجوزها و استانداردهای لازم و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در تولید توسط تولید کنندگان.

تحقق عدالت آموزشی از طریق توسعه آموزش‌های مجازی توسط دانشگاه ها و مدارس و تجهیز این مراکز به تکنولوژی روز و سیستم آموزشی هوشمند.

توجه ویژه به جایگاه و کارکرد مثبت دولت الکترونیک و دورکاری کارکنان، تنفس سیاره زمین، کاهش تولید گازهای گلخانه ای، آسمان آبی و تمیز.

افزایش نرخ مطالعه افراد در پی حضور در قرنطینه و …

در هر صورت می‌توان امیدوار بود که موقعیت خاص ایجاد شده ناشی از شیوع ویروس کرونا، تلنگر خوبی باشد برای برداشتن گام‌های عملی مردم و مسئولین در راستای تبدیل این تهدید به فرصتی بی‌بدیل در جهت ارتقاء معنویت، فرهنگ ایثار و همدلی و اتکا به توان داخلی و امکان همیشگی تبدیل تهدیدات به فرصت‌ها با توجه به اصل راهبردی «ما می‌توانیم»، که به یاری خدا با عینیت یافتن شعار «جهش تولید» در سال جاری و سال‌های پیش‌رو محقق خواهد شد.

نگارنده: سرهنگ سیدجعفر ساداتی – معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران