سارق کافوهای مخابراتی در بابل دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری سارق کابل برق و کافوهای مخابراتی با ۴۵ فقره سرقت در شهرستان بابل، خبر داد .

سردار “سیدمحمود میرفیضی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق و تجهیزات فنی از کافوهای مخابراتی در شهرستان بابل، موضوع در دستورکار پلیس آگاهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی بابل با تشکیل تیم های اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه سارق را شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

سردار میرفیضی با اشاره به کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی از مخفیگاه متهم، خاطرنشان کرد: این سارق حرفه ای با اعتراف به ۴۵ فقره سرقت سیم برق و تجهیزات فنی کافوهای مخابرات، پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .#

—————————————————

پیام تبریک سردار میرفیضی به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش

فرمانده انتظامی استان مازندران طی پیامی فرا رسیدن روز گرامیداشت ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار محمود میرفیضی در پیامی فرا رسیدن ۲۹ فروردین ماه روز گرامی داشت دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت .

در متن این پیام آمده است :

۲۹ فروردین ماه با درایت و عنایت رهبر کبیر انقلاب اسلامی، به نام ارتشی مزین شده است که با رشادت‌ ها و دلاورمردی ‌های نیروهای خود در طی سال‌ های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به ویژه در سال‌های جنگ تحمیلی نشان داد نیرویی مردمی، مکتبی و ولایی در دفاع از مرزهای جغرافیایی، عقیدتی و هویتی کشور است.

حضور فرماندهان مجاهد و تقدیم شهدای بزرگی همچون صیاد شیرازی که برای اقتدار انقلاب اسلامی و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در دنیا مجاهدت کردند، گواهی بر این مدعاست.

ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از نمادهای اقتدار نظام اسلامی در دنیاست که با روحیه معنوی و آمادگی رزمی نیروها و خودکفایی در پیشرفته ترین تجهیزات و با رمز پیروی از ولایت، توانسته باعث رعب و وحشت استکبار و امید مستضعفین در عالم باشد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام و رشادت های جانبازان و ایثارگران گرانقدر، فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران را به تمام ارتشیان قهرمان اعم از فرماندهان، رزمندگان، کارکنان و خانواده محترم آنان و بویژه خانواده معظم شهدای ارتش تبریک و تهنیت عرض نموده، سربلندی ایران اسلامی را در سایه عنایات حضرت بقیه الله اعظم (عج) و توجهات رهبر معظم انقلاب اسلامی از خداوند منان مسألت می‌نمایم .

فرمانده انتظامی استان مازندران

سرتیپ دوم ستاد پاسدار سید محمود میرفیضی

—————————————————-

دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر در چالوس

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از کشف ۵ کیلوو ۷۰۰ گرم مواد مخدر و دستگیری ۳ قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ذات الله رضوانی با اعلام این خبر، گفت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی از فعالیت یک باند قاچاق مواد مخدر در این شهرستان با خبر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس، تصریح کرد: ماموران در یک عملیات غافگیرانه، متهمان را که با یک خودروی سواری قصد حمل و جابجایی مواد مخدر در این شهرستان را داشتند دستگیر کردند .

سرهنگ رضوانی، افزود: در بازرسی از خودروی متهمان ۴ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک و یک کیلو گرم هروئین که به صورت ماهرانه ای در داخل خودرو جاسازی شده بود، کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از معرفی متهمان به مرجع قضائی خبر داد و به شهروندان توصیه کرد: برای رسیدن به جامعه ای آرمانی و جلوگیری از هرگونه ناهنجاری های اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند .

——————————————

پلمب ۳۲ واحد صنفی متخلف در کلاردشت

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت از پلمب ۳۲ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “قاسم عزیزی” در تشریح این خبرگفت: به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، طرح کنترل و نظارت بر صنوف طی یک هفته گذشته در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان کلاردشت، تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی با همکاری ماموران اداره بهداشت از ۷۵ واحد صنفی و خدماتی این شهرستان بازدید کردند .

وی از پلمب ۳۲ واحد صنفی متخلف به دلیل بی توجهی به هشدارها و عدم رعایت دستورالعمل های صادرشده در این شهرستان خبر داد و گفت: متصدیان این واحدهای صنفی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی کلاردشت با شاره به اخطار پلمب به ۲۵ واحد صنفی دیگر، از تداوم و استمرار اقدامات کنترلی و طرح های نظارتی تا پایان ریشه کنی ویروس کرونا خبر داد و از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در صنوف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

————————————————-

کشف بیش از هزار قطعه مرغ زنده قاچاق در گلوگاه

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، از کشف ۲ و نیم تن مرغ زنده فاقد مجوز حمل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حسن عنایتی گنجی”، در تشریح این خبر گفت: ماموران یگان امداد این فرماندهی در حین اجرای ماموریت به یک خودروی هیوندا ، حین تردد در یکی از محورهای این شهرستان مشکوک شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، تصریح کرد: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن ۱۱۳۴ قطعه مرغ زنده به وزن ۲ و نیم تن، فاقد مجوز حمل و توزیع کشف کردند .

سرهنگ حسن عنایتی با اشاره به توقیف خودروی مورد نظر، افزود: راننده خودرو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

——————————————-

دستگیری سارق منزل در نوشهر

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از دستگیری سارق حرفه ای منزل با ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس،سرهنگ”قاسم محمدی”با اعلام این خبر گفت:در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان نوشهر، موضوع در دستورکار اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر، تصریح کرد: پس از بررسی های انجام شده ماموران به فردی که دارای سابقه سرقت در این شهرستان بود، مظنون شدند و پس از هماهنگی های قضائی وی را دستگیر کردند .

سرهنگ محمدی، خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده، به ۵ فقره سرقت منزل در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مقام قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از شهروندان خواست:ضمن رعایت موارد امنیتی و استفاده از سیتم های حفاظتی ،هرگونه موارد انتظامی و وجود افراد غریبه و مشکوک را بلافاصله به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و کلانتری محل سکونت اعلام کنند .

———————————————-

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در بابلسر

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف ۳۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حسین اسدی” در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، مقابله با عاملان افیونی، سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، افزود: در اجرای این طرح پس از تشکیل تیم های اطلاعاتی ماموران موفق به شناسایی و دستگیری ۲۹ نفر از عاملان افیونی، سارقان و مجرمان سابقه دار در این شهرستان شدند .

سرهنگ اسدی، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی ماموران در بازدید از محل اختفای متهمان،حدود نیم کیلو گرم انواع مواد مخدر شامل تریاک، شیشه و هروئین مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی کشف کردند .

وی از توقیف ۶۷ خودرو و ۲۸ موتورسیکلت متخلف در اجرای این طرح خبر داد و اظهار داشت : کشف ۳۴ فقره سرقت، شامل ۱۸ فقره معابر واماکن،۳ فقره مغازه،۳ فقره کابل برق،۳ فقره موتورسیکلت،۳ فقره داخل خودرو،۲ فقره منزل،۱ فقره خودرو و ۱ فقره سایر سرقت ها از دیگر موفقیت های اجرای این طرح بوده است .

اسدی، افزود: در این طرح از ۱۹۰ واحد صنفی این شهرستان بازدید شد که از این تعداد به ۱۷ واحد صنفی تذکر و اخطار پلمپ داده شد و ۵ واحدصنفی متخلف نیز بعلت عدم رعایت ضوابط انتظامی و فاقد مجوز پلمپ شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر از معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و ضمن قدردانی از همکاری شهروندان در اجرای این طرح ، گفت: پلیس همواره با هنجار شکنان و کسانی که به هر نحوی بخواهند برای شهروندان ایجاد مزاحمت کنندن و قصد اختلال در نظم عمومی را داشته باشند، برخورد خواهد کرد.

سرهنگ اسدی درپایان از شهروندان خواست: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

—————————————–

کشف ماهی قاچاق در گلوگاه

فرمانده انتظامی شهرستان “گلوگاه” از کشف ۸۰۰ میلیون ریالی ماهی قاچاق درشهرستان گلوگاه خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”حسن عنایتی گنجی”در تشریح این خبر، اظهار داشت: به منظور جلوگیری از قاچاق فراورده های دریایی و آبزی پروری، طرح نظارت و کنترل محورهای مواصلاتی در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرارگرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، افزود: ماموران کلانتری مرکزی این شهرستان در حین کنترل خودروهای عبوری در ورودی این شهرستان به یک خودروی نیسان شده و آن را متوقف کردند .

سرهنگ عنایتی از کشف ۱۲۰۰ کیلوگرم ماهی سفید قاچاق به ارزشی بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال، فاقد پروانه بهداشتی و مدارک سردخانه ای در بازرسی از خودروی مورد نظر خبر داد و گفت: این کالا از استان گلستان به مقصد یکی از استان های همجوار بارگیری شده بود.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه در پایان بیان کرد: خودرو مذکور توقیف و متهم نیز با تشکیل پرونده در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

—————————————–

احساس خوشبختی و رضایت از زندگی

خوشبختی و هیجانات مثبت در مورد آینده شامل ایمان، باور، اعتماد، امید و خوشبینی است.

خوشبختی و هیجانات مثبت در مورد آینده شامل ایمان، باور، اعتماد، امید و خوشبینی است و این احساس تنها یکی از چندین و چند قابلیتی است که موجب سلامتی بیشتر می شود.

این قابلیت هم در زمان های نابسامان و هم در لحظات بهتر به ما کمک می کنند، در واقع لحظات دشوار به شیوه بسیار مناسب قابلیتهای مختلف زا آشکار می سازد و احساس رضایت و خوشبختی یکی از همان قابلیت هایی است که به طور قابل توجهی به سلامت روانی اشخاص مربوط می شود.

این احساس بر خلاف نظر عامه مردم از دنبال کردن مسیری بسیار ساده به دست می آید. در ذیل به چند نمونه از این راهکارها اشاره می کنیم:

لحظات روزانه زندگی را درک کنید:

هر از چند گاهی سعی کنید تا گل سرخی را ببویید یا کودکان را حین بازی تماشا کنید، کسانی که درنگ می کنند تا وقایعی را که به طور عادی با عجله پشت سر می کذارند ببینند یا در طول روز به وقایع خوشایند روزانه فکر می کنند، افزایش قابل توجهی را از نظر رضایت و کاهش افسردگی گزارش می کنند.

از مقایسه بپرهیزید:

چشم و هم چشمی جزیی از بسیاری از فرهنگ هاست اما مقایسه خودمان با سایرین می تواند به رضایت و عزت نفس لطمه وارد کند. به جای مقایسه کردن با دیگران توجه خود را به دستاوردهای شخصی معطوف کنید تا به رضایت بیشتری دست یابید.

اهداف معنادار داشته باشید:

کسانی که برای تحقق چیزی ارزشمند تلاش می کنند، بسیارراضی تر از کسانی هستند که رویاها یا آرزویی ندارد، این اهداف می تواند به سادگی یاد گرفتن مهارتی جدید یا بار آوردن بچه ها به شیوه ای اخلاقی باشد،انسان ها برای رشد به نوعی معنا نیاز دارد.

به گفته دانشمندان، رضایت و خوشبختی در محل تلاقی لذت و معنا قراردارد، هدف چه در محل کار و چه در خانه آن است که فعالیت هایی انجام دهیم که از نظر شخصی هم لذت بخش و هم مهم باشد.

در کار ابتکار به خرج دهید:

میزان رضایت شما از شغل تا حدی به ابتکاری که به خرج می دهید، بستگی دارد، محققان معتقدند زمانی که خلاقیت به خرج می دهیم، به دیگران کمک می کنیم و راه های بهبود در امور را پیشنهاد می کنیم یا کارههای اضافی انجام می دهیم، از کارمان بیشتر احساس اغنا می کنیم.

دوست پیدا کنید و به خانواده اهمیت دهید:

افراد راضی معمولا خانواده ،دوست و روابط بهتری دارند. اما صرف کمیت رابطه با افرادکافی نیست، بلکه کیفیت آن نیز اهمیت دارد.رابطه ای که در بر گیرنده تفاهم و توجه باشد.

لبخند بزنید، حتی زمانی که حالش را ندارید:

به نظر ساده می رسد اما بسیار موثر است، افراد راضی امکانات موجود، فرصت هاو موفقیت را می بینند، وقتی آنان به آینده نگاه می کنند، خوشبین هستند و وقتی گذشته را مرور می کنند، معمولا گزینه های مثبت را می بینند، حتی اگر از بچگی اینگونه بزرگ نشده اید که نیمه پرلیوان را ببینید، با تبدیل نگرش مثبت به عادت تبدیل می شود.

طوری تشکر کنید که گویی واقعا قدردان هستید:

کسانی که عادت به سپاسگزاری دارند، معمولا سالم تر و خوشبین تر هستند و بیشتر به سوی تحقق اهداف پیشرفت می کنند.

تحقیقات نشان می دهد که افرادی که به کسانی که به آنان کمک کرده اند. نامه تشکر آمیز می نویسند، از نظر رضایت در سطح بالا و از نظر افسردگی در سطح پایینی قرار دارند، به علاوه اثر یک نامه تشکر آمیز تاهفته ها طول می کشد.

ورزش کنید:

تحقیقات نشان می دهد که ورزش می تواند به اندازه دارو ها در درمان افسردگی موثر باشد و درعین حال هیچ گونه عوارض جانبی نیز نداشته باشد. به علاوه هزینه آن نیز به مراتب کمتر است، ورزش منظم حس تحقق چیزی را به انسان می دهد، امکان تعامل با دیگران را فراهم می کند ،هورمون های عامل احساس خوب را در بدن آزاد می کند و عزت نفس را افزایش می دهد .

بخشش را فراموش نکنید:

نوع دوستی و بخشش را به جزیی از زندگی خود تبدیل کنید و از این کار مقصودی را بجویید، محققان می گویند کمک به همسایه ،داوطلب شدن برای انجام کارهای عام المنفعه یا اهدای کالا و خدمات باعث ایجاد احساس خوبی در شخص می شود که مزایای زیادی از نظر تندرستی به همراه دارد.

گوش کردن به درد دل دوست،یاد گرفتن مهارت ها ،توجه به موفقیت های دیگران و روحیه گذشت نیز به رضایت می افزاید.

محققان می گویند کسانی که برای دیگران خرج می کننند،بیشتر از کسانی که برای خودشان خرج می کنند،احساس رضایت می کنند.

تهیه وتنظیم: فاطمه آریا نژاد، کارشناس ارشد روانشناسی، مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان مازندران