انهدام باند سارقان سیم و کابل برق در تنکابن

فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری باند سارقان سیم و کابل برق با ۴۸ فقره سرقت در شهرستان تنکابن خبر داد .

سردار سید “محمود میرفیضی ” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه های توزیع برق در شهرستان تنکابن موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان تنکابن قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی تنکابن با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی یک باند ۳ نفره سرقت سیم برق  شدند.

سردار میرفیضی از دستگیری متهمان در عملیاتی ضربتی خبر داد و تصریح کرد: این افراد در بازجویی های به عمل آمده به ۴۸ فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه های توزیع برق در سطح شهرستان تنکابن اقرار کردند .

متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و تحقیقات پلیس در این زمینه همچنان ادامه دارد .

—————————————————

کشف اشیاء عتیقه ۲ هزار ساله در کلاردشت

فرمانده انتظامی استان مازندران ، از کشف ۶۰ قطعه شیء تاریخی با قدمت ۲ هزار ساله در شهرستان “کلاردشت” خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “سیدمحمود میرفیضی” در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت یک گروه حفاری غیرمجاز در شهرستان کلاردشت، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت .

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، کارآگاهان پلیس آگاهی کلاردشت، با انجام اقدامات اطلاعاتی، متهمان را که با تشکیل باندی ۴ نفره در حال حفاری در یکی از مناطق تاریخی آن شهرستان بودند دستگیر کردند .

سردار میرفیضی، همچنین اظهار داشت: در این عملیات ۶۰ قطعه شیء تاریخی، شامل ظروف و ادوات نظامی از جنس مفرغ که کارشناسان مربوطه قدمت آن را ۲ هزار سال قبل برآورد کرده اند کشف شد .

وی در ادامه، بیان داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند و موضوع در دست بررسی است.

فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با بیان این که قاچاق اشیاء عتیقه و آثار باستانی تاراج فرهنگ و تاریخ کشور به شمار می رود، از مردم خواست: در صورت شناسایی افراد سودجو و قاچاقچیان عتیقه و هرگونه مسائل امنیتی مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

——————————————————

کشف ۲۴ فقره سرقت در اجرای طرح ارتقا امنیت بهشهر

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف ۲۴فقره سرقت در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ ابراهیم شجاعی در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، مقابله با عاملان افیونی، سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر، افزود: در اجرای این طرح ماموران انتظامی این شهرستان موفق به شناسایی و دستگیری ۲۴ سارق و مجرم سابقه دار در این شهرستان شدند .

سرهنگ شجاعی از توقیف ۸ خودرو و ۶ موتور سیکلت در اجرای این طرح نیز خبر داد و اظهار داشت : کشف ۱۳ فقره اماکن خصوصی، ۵ فقره موتور سیکلت، ۲ فقره منزل، ۲ فقره احشام ، ۲ فقره وسایل داخل خودرو از موفقیت های اجرای این طرح بوده است .

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر در خاتمه از معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

—————————————————–

انهدام باند سرقت اماکن خصوصی و منزل در فریدونکنار

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از دستگیری باند سارقان اماکن خصوصی با ۱۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن هاشم پور درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل و اماکن خصوصی در شهرستان فریدونکنار، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار، تصریح کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی یک باند ۵ نفره سرقت در این شهرستان شدند .

سرهنگ هاشم پور، خاطرنشان کرد: پس از هماهنگی با مرجع قضائی، متهمان در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به ۱۷ فقره سرقت از اماکن خصوصی، و منزل در شهرستان فریدونکنار اعتراف کردند .

متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

—————————————————-

دستگیری سارق کابل های مخابراتی در ساری

فرمانده انتظامی شهرستان “ساری”، از شناسایی و دستگیری سارق کابل های مخابراتی با ۶ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ناصر علی صفر پور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، درتشریح جزییات این خبر، گفت: ماموران کلانتری ۱۲ بلوار کشاورز ساری در حین گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی، فردی را در حال سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی در محدوده پل گردن مشاهده و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، از کشف ۳۰۰ متر کابل سرقتی از متهم خبر داد و تصریح کرد: متهم در ادامه تحقیقات و بازجویی‌های به عمل آمده به ۶ فقره سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی در این شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ صفر پور در خاتمه از شهروندان خواست : ضمن رعایت هشدارهای انتظامی در صورت مشاعده افراد مشکوک که بی جهت در محدوده محل سکونت آنان پرسه می زنند، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

————————————————

توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در شهرستان نور

فرمانده انتظامی شهرستان نور، از کشف ۲ تن چوب آلات جنگلی قاچاق از یک خودروی وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدزمان شالیکار با اعلام این خبر افزود: در راستای مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران انتظامی بخش چمستان با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی یک قاچاقچی محصولات جنگلی در این شهرستان شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان نور، تصریح کرد: ماموران با انجام گشت انتظامی در حوزه استحفاظی خودروی متهم را در حین حمل چوب متوقف کردند .

وی از کشف ۲ تن چوب جنگلی قاچاق در بازرسی از خودروی متهم خبر داد و خاطرنشان کرد: ضمن تحویل محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان، متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد .

فرمانده انتظامی شهرستان نور با اشاره به اینکه قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

——————————————————

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۰ فقره سرقت در قائم شهر

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر از شناسایی و دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۱۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدولی مرادی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر ، تصریح کرد: در اجرای این ماموریت، ماموران کلانتری ۱۲ این شهرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی به فردی که دارای سوابق متعدد کیفری در این شهرستان بود مظنون شدند .

سرهنگ مرادی، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، ماموران در عملیاتی غافلگیرانه متهم را دستگیر کردند .

وی از کشف مقادیر قابل توجهی اموال سرقتی از مخفیگاه متهم خبر داد، افزود: این سارق حرفه ای در بازجویی های به عمل آمده به ۱۰ فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر در پایان ضمن هشدار به صاحبان اماکن خصوصی، از آن ها خواست ضمن رعایت اصول ایمنی و امنیتی در صورت مشاهده افراد مشکوک در محدوده زندگی خود مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

——————————————————–

کشف ۸ هزار و ۵۰۰ عدد قرص غیر مجاز در تنکابن

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از کشف ۸ هزار و ۵۰۰ عدد قرص غیر مجاز و اجرای طرح بازدید از واحدهای صنفی این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدصادق شاه نظری در تشریح این خبر، گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و از جمله کالاهای سلامت محور و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ، بازدید از واحدهای صنفی این شهرستان در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، تصریح کردک در اجرای این ماموریت، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این فرماندهی با انجام اقدامات اطلاعاتی از عرضه انواع قرص های غیر مجاز در یکی از واحدهای صنفی این شهرستان با خبر شدند .

سرهنگ شاه نظری، خاطرنشان کرد: ماموران پس از هماهنگی های قضائی در بازدید از واحد صنفی متعلق به متهم ۸ هزار و ۵۰۰ عدد قرص غیرمجاز به ارزشی بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال کشف کردند .

وی همچنین از اجرای طرح بازدید از واحدهای صنفی این شهرستان توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی آن فرماندهی نیز خبر داد و گفت: در اجرای این طرح نیز ۸ واحد صنفی این شهرستان به دلیل عدم رعایت دستورالعمل ها و مقررات بهداشتی پلمب شدند .

فرمانده انتظامی تنکابن در خاتمه با بیان این که قاچاق کالا های سلامت محور ضربه به سلامت افراد و اقتصاد کشور وارد می کند از مردم خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک و تخلف در واحدهای صنفی مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند .

———————————————

کشف ۲ تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، از کشف ۲ تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ محمدصادق شاه نظری با اعلام این خبر گفت: در پی کسب خبری مبنی بر برداشت غیر مجاز چوب از جنگ های این شهرستان توسط یک قاچاقچی محصولات جنگلی، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، افزود: ماموران انتظامی بخش نشتا با بررسی های همه جانبه و تحقیقات پلیسی موفق به کشف محل دپوی چوب توسط متهم شدند.

وی خاطر نشان کرد: با حضور ماموران در منطقه متهم دستگیر و در بازرسی از محل دپوی چوب توسط وی ۲ تن چوب جنگلی قاچاق به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال کشف و به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن با اشاره به این که قطع درختان جنگلی، به تاراج بردن منابع ملی بوده و تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعالیت غیرقانونی قاچاقچیان چوب و محصولات حاصل از چوب مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

—————————————–

دستگیری ۳ سارق اماکن خصوصی در بابلسر

فرمانده انتظامی بابلسر از دستگیری ۳ سارقان اماکن خصوصی با ۱۲ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حسین اسدی در گفت ‌و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت اماکن خصوصی در سطح شهرستان بابلسر، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، تصریح کرد: ماموران با بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی و دستگیری ۳ سارق حرفه ای در این ارتباط شدند.

سرهنگ اسدی خاطرنشان، کرد: متهمان در تحقیقات و بازجویی به عمل آمده به ۱۲ فقره سرقت معابر و اماکن خصوصی در سطح شهرستان بابلسر اعتراف کردند و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر در پایان از شهروندان خواست: هشدارهای انتظامی را در بحث پیشگیری از سرقت جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

————————————————

دیدار با خانواده شهداء توفیق الهی است

فرمانده انتظامی شهرستان جویباردر دیدار با خانواده شهید “ندامانی” و “حسین زاده” گفت: دیدار با خانواده شهداء توفیق الهی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “غلامرضا جعفری ” در دیدار با خانواده این شهیدان والا مقام، گفت: واژه های گذشت و فداکاری به معنای واقعی را باید در نهاد مقدس شهیدان جان برکف اسلام و انقلاب جستجو کرد .

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار با بیان این که بهترین راه حفظ دستاوردهای انقلاب، پیروی از سیره و راه شهداست، تصریح کرد: دعای خیر پدران و مادران شهید پشتوانه محکمی برای این نظام است و ما هرچه داریم به برکت مجاهدت ها و خون پاک شهیدان عزیزمان است.

سرهنگ جعفری شهادت را نقطه اوج دفاع از ارزش های دینی و آرمان های مقدس انقلاب اسلامی دانست و افزود: دیدار با خانواده معظم شهداء اقدامی ارزشی و توفیق الهی بوده که پشتوانه معنوی کارکنان ناجا در اجرای مقتدرانه ماموریت هاست.

وی با بیان اینکه همواره باید قدردان فداکاری های شهیدان و خانواده صبور آنان بود، خاطر نشان کرد: یکی از مصادیق قدردانی و تقدیر از شهیدان و خانواده های صبور آنان ادامه دادن راه و پاسداری از امنیت کشور می باشد که با خون پاک و مقدس شهیدان به ثمر نشسته است .

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار دیدار با خانواده شهداء را توفیق الهی و پشتوانه معنوی کارکنان ناجا دانست و خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده شهداء در قبال ایثار و فداکاری آنان، کوچکترین کار ممکن و یک توفیق الهی بوده و وظیفه تمامی مسئولان است که در خدمت خانواده معظم شهدا باشند.

———————————————-

خشونت کرونایی در خانواده

در ایام کرونایی تعارض و ناکامی های احتمالی ناشی از قرنطینه درصد گرایش افرادبه خشونت در خانواده و جامعه را افزایش می دهد…

کرونا قرنطینه اجباری در خانه را برای همه به همراه داشته است، قرنطینه ای که اگر صورت نگیرد خطرات جانی افراد را تهدید خواهد کرد اما این وضعیت تاثیرات منفی و بعضا مثبتی را برای خانواده ها بوجود می آورد.

در کنار فرصت باهم بودن و پیدا کردن زمان لازم برای همدلی و درک متقابل برای اعضای خانواده،کرونا تاثیرات منفی هم برای اعضای خانواده بویژه برای خانواده هایی که از پایگاه اقتصادی ضعیف و یا متوسط به پایین دارند، به همراه داشته است.

در شرایط قرنطینه نوعی محرومیت از بسیاری از خواسته ها و نیازها برای افراد متصور می باشد، همه ما نیاز به آزادی و تفریح داریم، اما کرونا سبب شد تا در این ایام خانواده ها از این نیاز چشم پوشی نمایند، پدر در خانواده از سویی با هزینه های سرسام آور زندگی مواجه بوده و از سویی دیگر حق خروج از کار و فعالیت اقتصادی در محل کسب و کار را ندارد، مادر در خانواده نیز حق دید و بازدید از اقوام خود را نداشته و از سوی دیگر نگرانی شدید برای اعضای خانواده را در ذهن دارد.

علاوه بر همه این ها با این که همه ادارات و محل کسب و کارها تعطیل می باشند اما کارهای خانه با توجه به حضور همه اعضای خانواده در خانه بصورت ۲۴ ساعته،برای مادر زیاد و زیادتر و در نهایت استرس نیز بیشتر و بیشتر می شود.

فرزندان نیز بهانه های مختلف اعم از دلتنگی برای دید و بازدید اقوام، محرومیت از امتیازات شب عید و گرفتن عیدی از اقوام، زندانی شدن در خانه و محرومیت های ناشی از آن، محرومیت از انواع بازی ها و رفتن به اماکن رفاهی و تفریحی و … را می توانند داشته باشند.

همه این ها می توانند باعث ایجاد تعارض در اعضای خانواده باشند، اگر افراد در خانواده بویژه والدین توان مدیریت چنین شرایطی را نداشته باشند، این تعارضات می توانند اثرات مخرب و بدی را برای خانواده و افراد برجای بگذارد.

پدر در حالی که خود دچار تعارض شدید در زمینه محرومیت از حضور در محل کسب و کار و تامین هزینه های زندگی می باشد، باید به فکر آسایش داخل منزل نیز باشد، اما این شرایط گاهی با توان پدر در رفع همه نیازهای خانواده همخوانی نداشته باشد، احتمال دارد اعضای خانواده احساس خستگی از یکنواختی و یا حتی ناکامی نمایند، از نظر روانشناسان وضعیت تعارض می تواند دلیل اختلال افسردگی و همچنین میل به پرخاشگری در افراد شود.

پرخاشگری خود باعث استرس و افزایش احساس ناکامی در اعضای خانواده می شود، پرخاشگری حالات مختلفی دارد، اما در شدید ترین آن البته با توجه به عزت نفس اعضای خانواده تاثیرات متفاوتی می تواند بر خانواده داشته باشد.

خشونت در خانواده باعث کاهش عزت نفس در اعضای خانواده شده و احساس بی ارزش بودن را در آنان تقویت می نماید،در این وضعیت احتمال دارد گرایش به خشونت در دیگر اعضای خانواده و یا حتی میل به انتقام در آنها تقویت گردد، اگر چنین باشد تعداد افراد افسرده نیز اضافه خواهد شد.

در سطح جامعه نیز شرایط به همین گونه است، افراد با ناکامی هایی در زمینه رفتن به اماکن تفریحی، ورزشی، رفاهی و حتی محل کسب و کار مواجه می باشند، این ناکامی ها باعث تعارض و افسردگی در افراد می گردد. تعارض می تواند دلیل خشونت گردد.

در این شرایط آشنایی با راه های کنترل خشم و کاهش استرس می تواند کمک شایانی به افراد نماید،خشونت در هر صورت معایب فراوانی دارد، آشنایی با آسیب های ناشی از خشونت می تواند کمک شایانی به افراد در زمینه کنترل خشونت نموده و آمار خشونت های خانوادگی و برخی از آسیب ها و حتی ارتکاب به جرائم را در سطح جامعه کاهش دهد.

قاسم گرجی،کارشناس اداره آموزش همگانی و مشارکت عمومی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران