کشف بیش از ۶۵۰ هزار قلم لوازم بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده در مازندران

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف بیش از ۶۵۰هزار قلم لوازم بهداشتی و ۲۱ هزار لیتر مواد ضد عفونی کننده در اجرای طرح نظارت بر واحدهای صنفی در استان خبر داد.

سردار “سیدمحمود میرفیضی” در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار نگار پایگاه خبری پلیس، گفت: به منظور پیشگیری از بیماری کرونا طرح تشدید نظارت و کنترل واحدهای صنفی و همچنین مبارزه با احتکار و قاچاق کالاهای سلامت محور در دستور کار انتظامی استان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: از ابتدای شروع این طرح تاکنون با تشکیل ۱۴۱ تیم نظارتی متشکل از ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی، ماموران اداره صمت و کارشناسان مراکز بهداشت استان و شهرستان های تابعه از ۲۸۰۰ واحد صنفی، مراکز اقامتی و پذیرایی و ویلاهای استیجاری در سطح استان بازدید شد.

سردارمیرفیضی، از پلمب ۱۹۳۴ واحد صنفی و ۲۴۰ واحد اقامتی و پذیرایی و ویلاهای استیجاری در اجرای این طرح خبر داد و گفت: برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا از طریق واحدهای صنفی در مجموع ۳۶۲ جلسه آموزشی با حضور اصناف و کارشناسان مراکز بهداشت در سطح استان برگزار شد.

وی با اشاره به تشدید طرح های مبارزه با احتکار و قاچاق کالاهای سلامت محور و مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده در استان نیز خبر داد و اظهار داشت: در اجرای این طرح در مجموع بیش از ۶۵۰ هزار عدد لوازم بهداشتی شامل انواع، ماسک و دستکش و بیش از ۲۱ هزار لیتر الکل و انواع مواد ضد عفونی کننده کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران، از دستگیری ۳۵ محتکر و قاچاق کننده اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده در استان خبر داد و گفت: این افراد پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در سطح استان اظهار داشت: در اجرای این طرح نیز ضمن ایجاد پایگاه های تب سنجی که با استقرار کادر درمانی این فرماندهی در محورهای ورودی صورت گرفت به طور متوسط روزانه ۱۸۴۷ نیرو برای کنترل ترددها در سطح استان به کار گیری شدند.

سردار میرفیضی با توصیه به مردم به رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه تا ریشه کن شدن ویروس کرونا، تصریح کرد: به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح تشدید مقابله با سرقت و سایر ناهنجاری های اجتماعی نیز در دستور کار کلیه یگان های اجرایی و عملیاتی استان قرار گرفته است.#

—————————————————

باند حرفه ای سارقان کابل برق در آمل زمینگیر شد

فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری باند سارقان کابل برق با ۷۰ فقره سرقت در شهرستان آمل خبرداد .

سردار سیدمحمود میرفیضی در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت : در پی وقوع سرقت های متعد کابل برق از شبکه های توزیع در شهرستان آمل، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت .

فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: در اجرای این ماموریت، ماموران انتظامی بخش دابودشت با بررسی های همه جانبه، موفق به شناسایی یک باند سرقت سیم برق در حوزه استحفاظی شدند .

سردارمیرفیضی، تصریح کرد: در عملیاتی ضربتی متهمان که با تشکیل باندی ۶ نفره اقدام به سیم و کابل برق در آن شهرستان می کردند، دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنان مقادیر قابل توجهی سیم و کابل برق سرقتی کشف شد .

وی با بیان این که متهمان در بازجوئی ها و تحقیقات پلیسی تاکنون به بیش از ۷۰ فقره سرقت در شهرستان آمل و شهرستان های همجوار اعتراف کردند، اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

————————————————-

شهداء با فداکاری و ایثار، امنیت را به جامعه ارزانی داشتند

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مازندران در دیدار با خانواده شهید “رجبعلی آدینه نیا” گفت: شهداء با فداکاری و ایثار، امنیت را به جامعه ارزانی داشتند .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی دستور در دیدار با خانواده معظم شهید ” رجبعلی آدینه نیا ” در شهرستان نکا ضمن دلجویی از خانواده معظم این شهید والامقام، بیان داشت: شهدا با فداکاری و ایثار،امنیت را به جامعه ارزانی داشتند.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مازندران، افزود: یکی از وظایف مهم پلیس پاسداری از خون شهدا و حرکت در مسیر اهداف آنان که همان حرکت در راه دین و فداکاری برای اسلام و سربازی برای انقلاب است.

سرهنگ”دستور ” با اشاره به این که شهدا از جایگاه و منزلت بالایی برخودار هستند، بیان کرد: خدمتگزاری به خانواده شهدا در قبال ایثار و فداکاری آنان، کوچکترین کار ممکن و یک توفیق الهی است.

معاون هماهنگ کننده انتظامی استان، شهدا را پرچمداران ترویج فرهنگ ایثار و معنویت در جامعه دانست و تصریح کرد: ادامه دادن راه و هدف شهدا می بایست در راس همه امور قرار گیرد.

وی همچنین، اظهار داشت: امنیت امروز کشور و عزت ایران اسلامی به برکت خون شهدا رقم خورده است و با وجود رشادت های این عزیزان بوده است که امروز در آسایش و راحتی زندگی می کنیم.

————————————————

قدردانی امام جمعه نکا از خدمات شبانه روزی پلیس

امام جمعه نکا در دیدار معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان مازندران با وی، گفت: خدمات شبانه روزی پلیس در سطح جامعه قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام “محمد صادق محمدی لایینی” در دیدار معاون هماهنگ کننده استان با وی با اشاره به حضور گسترده پلیس در برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی، گفت: نیروی انتظامی با حضور خود در بین مردم و در متن جامعه نقش موثری در زندگی آحاد جامعه دارد .

امام جمعه شهرستان نکا، تصریح کرد: مردم ما به این نیروی مجاهد و حافظ حریم نظم و امنیت به عنوان یک نیروی مکتبی، مقتدر و ولایتمدار نگاه کرده و به آن افتخار می کنند.

حجت الاسلام محمدی، بیان از زحمات شبانه روزی سبزپوشان نیروی انتظامی که همیشه و در همه حال قدردانی کرد و گفت: پلیس در ایام تعطیل که همه در حال استراحت هستند، خالصانه و شبانه روز مشغول انجام وظیفه و خدمات رسانی به مردم شریف هستند که این خدمت آنان شایسته قدردانی است.

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان نیز در این نشست ضمن تشریح برنامه های انجام شده در نوروز ۹۹، بیان داشت: در سالی که پشت سر گذاشتیم با حوادث تلخ و شیرین زیادی مواجه بودیم و هم اکنون نیز ویروس کرونا عموم جامعه را گرفتار خود ساخته که به لطف خدای متعال و با همت و تلاش مسئولان و همکاری مردم این ویروس را شکست خواهیم داد.

سرهنگ علی دستور همچنین، اظهار داشت: ائمه جمعه در افزایش همکاری مردم با پلیس بسیار موثر هستند و می توانند در افزایش سرمایه های اجتماعی پلیس نیز نقش بسزایی داشته باشند.

———————————————-

قدردانی امام جمعه بابلسر از اقدامات پلیس در مقابله با کرونا

امام جمعه بابلسر با اشاره به شیوع ویروس کرونا و همه گیری این بیماری مهلک در جامعه از همراهی و همکاری مدافعان امنیت در کنار مدافعان سلامت قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبر پلیس، حجت الاسلام “محمداسماعیل قلی پور” در دیدار با فرمانده انتظامی شهرستان از اقدامات مقابله ای فرماندهی انتظامی شهرستان بابلسر در پیشگیری از بیماری کرونا قدردانی کرد.

امام جمعه شهرستان بابلسر، تصریح کرد: داشتن امنیت مرهون تلاش های شبانه روزی و زحمات پرسنل انتظامی است که در این ایام نیروها ی مدافع امنیت در کنار مدافعان سلامت، آسایش خود را برای حفظ امنیت در جامعه فدا می کنند.

حجت الاسلام قلی پور با تقدیر از خدمات ارزنده فرماندهی انتظامی بابلسر در طرح فاصله گذاری اجتماعی گفت: پلیس در جهت امنیت مردم با تمام توان خود تلاش می کند که این تلاش شبانه روزی نیروی انتظامی قابل تقدیر است.

———————————————-

تقدیر امام جمعه شهرستان جویبار از عملکرد پلیس

امام جمعه شهرستان جویبار از عملکرد نیروی انتظامی در طرح های پیشگیری از ویروس کرونا قدردانی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، حجت الاسلام والمسلمین “نادعلی زاده ” امام جمعه شهرستان جویبار در دیدار با فرمانده و مدیران انتظامی شهرستان جویبار در برقراری نظم و امنیت مطلوب شهرستان و اجرای طرح جداسازی اجتماعی قدردانی کرد.

امام جمعه شهرستان جویبار ضمن تقدیر و قدردانی از عملکرد شبانه روزی پلیس شهرستان، گفت: ایجاد امنیت پایدار در جامعه اسلامی اهمیت فراوان دارد که امروزه با همت و تلاش شبانه روزی کارکنان نیروی انتظامی بحمد الله در سطح جامعه محقق شده است.

وی احساس امنیت در سطح جامعه را بسیار لازم و ضروری دانست و افزود: رسالت نیروی انتظامی، تامین نظم و امنیت است و ما امروزه شاهد این نظم و امنیت در جامعه هستیم.

حجت الاسلام نادعلی زاده همچنین، تصریح کرد: فرق کارکنان نیروی انتظامی کشور عزیزمان و سایر کشورها تدین و پیروی از دین مبین اسلام است و کارکنان پلیس ما به حق سرباز امام زمان (عج) هستند.

——————————————————–

کشف ۲۲ فقره سرقت در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و کشف ۲۲ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمحسن جعفری در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان به اجرا در آمد .

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، افزود: در اجرای این طرح، ماموران پس از هماهنگی های قضائی، با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری ۱۷سارق اماکن خصوصی در این شهرستان شدند .

سرهنگ جعفری، تصریح کرد: متهمان در بازجویی های به عمل آمده در مجموع به ۲۲ فقره سرقت در این شهرستان اعتراف کردند .

فرمانده انتظامی شهرستان بابل ضمن قدردانی از مشارکت و همکاری خوب مردمی با پلیس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

———————————————–

پلمب ۹۱ واحد صنفی متخلف در فریدونکناردر هفته جاری

گروه استان ها- مازندران- فرمانده انتظامی شهرستان “فریدونکنار” از پلمب ۹۱ واحد صنفی متخلف در راستای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در هفته جاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حسن هاشم پور” در تشریح این خبر،گفت: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا ویروس در سطح جامعه، اجرای طرح کنترل و نظارت بر صنوف در شهرستان فریدونکنار به اجرا در آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار، تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی با همکاری بازرسان اصناف و دیگر عوامل انتظامی از واحد های صنفی با دراین شهرستان بازدید کردند.

وی از پلمب ۹۱ واحد صنفی متخلف در هفته جاری به دلیل بی توجهی به هشدارها و عدم رعایت دستورالعمل های صادرشده در این شهرستان خبر داد و گفت: متصدیان این واحدهای صنفی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی فریدونکنار از تداوم و استمرار اقدامات کنترلی و طرح های نظارتی تا پایان ریشه کنی ویروس کرونا خبر داد و از عموم شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در صنوف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دستگیری سارق سیم برق با ۸ فقره سرقت در جویبار

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار از شناسائی و دستگیری سارق سیم و کابل برق با ۸ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “غلامرضا جعفری” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در این شهرستان موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار، تصریح کرد:‌ دراجرای این ماموریت، ماموران کلانتری مرکزی با انجام اقدامات اطلاعاتی متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ جعفری افزود : متهم در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به ۸ فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه های توزیع برق در این شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار در پایان با قدردانی از تعامل و مشارکت شهروندان با پلیس از شهروندان خواست: در صورت مشاهده موارد مشکوک با تلفن ۱۱۰ تماس بگیرند.

———————————————

دستگیری عامل افیونی در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری عامل تهیه وتوزیع مواد مخدر و کشف یک کیلو تریاک در این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدمحسن جعفری در تشریح این خبر، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی موفق به شناسایی یک قاچاقچی مواد مخدر در این شهرستان شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی متهم در عملیاتی ضربتی دستگیر و در بازرسی از وی یک کیلوگرم تریاک کشف شد .

سرهنگ جعفری با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد از شهروندان خواست: برای مقابله با عاملان افیونی و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند .

————————————————–

پلمب ۱۳ واحد صنفی متخلف در رامسر

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر از پلمب ۱۳ واحد صنفی متخلف در اجرای طح های نظارتی این شهرستان در پیشگیری از بیماری کرونا خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، “سرهنگ علی قیصری” با اعلام این خبر، گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و سلامت عمومی شهروندان به منظور پیشگیری از بیماری کرونا طرح بازدید و نظارت مستمر از واحدهای صنفی این شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر، تصریح کرد: در اجرای این طرح ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی از کلیه صنوف این شهرستان بازدید کردند .

سرهنگ قیصری از پلمب ۱۳ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی و دستورالعمل های صنفی صادر شده در این شهرستان در روز گذشته خبر داد و گفت: متصدیان این واحدهای صنفی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی از استمرار اقدامات کنترلی وطرح های نظارتی پلیس در این شهرستان خبر داد و از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه تخلف در صنوف، موضوع را به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

سرهنگ “قیصری” به همشهریان توصیه کرد: به منظور قطع زنجیره گسترش شیوع ویروس کرونا همکاری بیشتری با مراکز بهداشتی و نیروی انتظامی داشته باشند و از تردد غیر ضروری اجتناب کنند.

————————————————

دستگیری ۳ سارق سیم برق در فریدونکنار

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از دستگیری ۳ سارق سیم برق با ۷ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “حسن هاشم پور” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع در شهرستان فریدونکنار، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار، تصریح کرد: ماموران با یک سری اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه ۳ متهم را در این رابطه شناسایی و در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند .

سرهنگ هاشم پور با بیان اینکه متهمان در بازجویی و تحقیقات به عمل آمده تاکنون به ۷ فقره سرقت سیم برق در این شهرستان اعتراف کردند، اظهار داشت: این سارقان حرفه ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار به شهروندان توصیه کرد:ضمن توجه به هشدارهای انتظامی در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک موضوع را سریعاً با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

—————————————————

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۴ فقره سرقت در ساری

فرمانده انتظامی شهرستان ساری از شناسایی و دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۴ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ ناصر علی صفر پور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۲ بلوار کشاورز این فرماندهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ساری، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی فردی را که دارای سوابق متعدد کیفری در این شهرستان بوده است به عنوان مظنون شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ صفرپور، افزود: متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به ۴ فقره سرقت اماکن خصوصی در یک ماه گذشته اعتراف کرد و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

صفرپور ضمن هشدار به صاحبان اماکن خصوصی، ساختمان های نیمه کاره و در حال ساخت از آن ها خواست ضمن استفاده از نگهبان، پس از اتمام ساعت کاری از رها کردن وسایل و تجهیزات ساختمانی در محل اجتناب کرده و وسایل مذکور را در جای امن و قابل اطمینان نگهداری کنند.

—————————————————–

کشف هزار قطعه مرغ زنده قاچاق در گلوگاه

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، از کشف هزار قطعه مرغ زنده فاقد مجوز حمل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “حسن عنایتی گنجی”، در تشریح این خبر گفت: ماموران گشت انتظامی این فرماندهی در حین اجرای ماموریت به یک خودروی حمل مرغ، حین تردد در یکی از محورهای این شهرستان مشکوک شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه، تصریح کرد: ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسی از آن هزار قطعه مرغ زنده، فاقد مجوز حمل و توزیع کشف کردند .

سرهنگ حسن عنایتی با اشاره به توقیف خودروی مورد نظر، افزود: راننده خودرو پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و مرفغ های کشف شده به اداره صمت این شهرستان تحویل شد .

————————————————–

کرونا و مدیریت مشکلات زناشویی

در شرایط کرونایی چه خوب است زوجین نیز به یکدیگر توجه کنند و با زبان گفت و گوی محبت‌آمیز، نیازهای همدیگر را بشناسند و گذر از بحران کرونا را برای همدیگر مساعد کنند…

هیچ کدام از ما فکرش را هم نمی کردیم که یک روز یک ویروس اپسیلونی به نام کرونا بیاید و شیرازه زندگی مان را به هم بریزد و نقل محافلمان شود و مسبب همه بد بیاری های زندگی این روز های سخت شناخته شود.

کرونا، همان ویروسی که دو ماه از آمدنش نگذشته و به اجبار همه خانواده ها را دور هم جمع کرده که گویا این دور همی ها، به ذائقه برخی خوش نیامده و باعت اختلاف نیز شده و شاید تنها حسن اش این باشد که در روزهای قرنطینه خانگی زوجین کمتر اقدام به این مساله کنند تا یکدیگر را زیر ذره‌بین قرار دهند و کوچک‌ترین اقدام را به رخ یکدیگر بکشند. اما برای بعضی از زوجین، شرایط دشواری را رقم زده است.

افرادی که روزانه حداقل هشت ساعت زمان کاری را بیرون از خانه می‌گذراندند اکنون باید این زمان را با هم در خانه سپری کنند، این زوجین همان هایی هستند که آموزش ندیده‌اند وقتی هر یک از آنها، ساعت کاری را می‌گذرانند برای یکدیگر پیام محبت‌آمیز بفرستند و تنها پیامی که بین زوجین رد و بدل می‌شود، فهرست خرید است که در آن هم کلام محبت‌آویزی وجود ندارد.

حقیقتش اینه که اغلب ما پیش از آن که شنونده خوبی باشیم، قاضی‌های خوبی هستیم و با شنیدن هر کلام و دیدن هر رفتاری، دست به قضاوت می‌زنیم، وقتی زوجین از اتفاق‌های محل کار برای یکدیگر تعریف می‌کنند به جای شنونده بودن، دست به قضاوت می‌زنند که چرا با همکار خانم یا آقا چنین صحبتی داشته است، همین مساله باعث می‌شود زوجین با یکدیگر حرف نزنند و همدیگر را در جریان مسائل خود قرار ندهند.

از آنجا که زوج‌ها راه تعامل با یکدیگر را آموزش ندیده‌اند در زمان صحبت با یکدیگر هم دستوری حرف می‌زنند، زوجین به جای به کار بردن جملاتی مانند “کی کرونا تموم می‌شه که از خونه بری بیرون، عادت ندارم این همه ببینمت” به همدیگر کمک کنند تا شرایط بحران تسهیل شود؛ به کار بردن این جملات به اصطلاح “غر زدن” است و آستانه تحمل طرف مقابل را کاهش می‌دهد.

بهتر است زوجین با یکدیگر امری صحبت نکنند، در زمان صحبت با طرف مقابل این را بدانیم که شخص مقابل، انسانی با نیازهای متفاوت است، به شخصیت مستقل یکدیگر احترام بگذاریم.

بزرگ‌ترین چالش امروز زوج‌ها در قرنطینه، این است که هیچ فعالیت مشترکی ندارند و یا اینکه آن را نساخته‌اند، اگر فعالیت مشترک داشتند از کنار هم بودن بیشتر لذت می‌بردند چون در طول سال برای بسیاری از تفریحات ۲ نفره، فرصتی وجود ندارد و اکنون زمان این تفریحات است.

برخی زوجین، به جای همزیستی مسالمت‌آمیز در این شرایط بحران، یکدیگر را ربات تلقی می‌کنند که باید به طرف مقابل داده بدهند و آن طرف، اعمال کند و فراموش می‌کنند که شخصیت مقابل، روحیاتی متفاوت از آنها دارد.

همه ما به عنوان انسان نیازمند توجه هستیم، و چه خوب است زوجین به یکدیگر توجه کنند و با زبان گفت و گوی محبت‌آمیز، نیازهای همدیگر را بشناسند و گذر از بحران کرونا را برای همدیگر مساعد کنند.

انسان‌ها پنج محرک اصلی در زندگی خود دارند، محرک‌های اصلی انسان شامل نیاز به زنده ماندن، نیاز به محبت و دوست داشتن و تعلق خاطر، نیاز به قدرت، نیاز به آزادی، نیاز به تفریح می باشد و ما برای تأمین این نیازها، باید یک یا چند تصویر را در دنیای کیفی خود بهبود دهیم بنابراین دنیای کیفی از مهم‌ترین چیزهایی که می‌دانیم و می‌شناسیم تشکیل شده است.

در دنیا هیچ آزادی کامل وجود ندارد، هرچه به دنبال محبت و احساس تعلق باشیم از نیازهای دیگر به خصوص در قدرت و آزادی نمی‌توانیم فارغ شویم چراکه قدرت محبت را تخریب خواهد کرد و هیچ کس هم دوست ندارد تحت تسلط کسی قرار بگیرد.

اگر تعادل و تعامل منطقی بین زوجین به وجود نیاید، سرانجام رابطه مطلوب آن‌ها به خصوص در دوران قرنطینه خانگی به شکست می‌انجامد، بنابراین زوجین باید از این فرصت به خوبی استفاده کنند و با تعدیل نیازها بتوانند با سازگاری مطلوب به هدف زندگی خود برسند.

در واقعیت غصه خوردن، فریاد زدن، انداختن تقصیر گردن دیگران و… نه تنها کمکی به کاهش فشار و استرس نمی کند، بلکه نگرانی ها و استرس های جدیدی ایجاد می کند و کنترل و مدیریت وضعیت کاملا از دست خارج می شود.

بسیاری از مهارت‌ها هستند که به آنها علاقمند هستید اما زندگی روزمره و مشغله‌های کاری یا هزینه‌های سرسام‌آور فرصت فراگیری و آموزش آنها را از شما گرفته است. حالا بهترین فرصت برای یادگیری چنین مهارت‌هایی است.

در واقع، بسیاری از مردم روانشناس بالینی را از روانپزشک تشخیص نمی‌دهند و اختلالات اضطرابی را نمی‌پذیرند، و تصور می‌کنند اگر در شرایط بحران کرونا و یا هر بحران دیگری، دچار استرس و یا ترس از مرگ شد، یا باید دارو مصرف کند که درمان شود و یا اینکه هیچ کاری نکند و دیگران هم متوجه اضطراب او نشوند و مقاومت نسبت به مشاوره در این افراد بسیار بالا است.

این افراد هنوز اختلال اوتیسم و بیش‌فعالی را در کودکان خود نمی‌پذیرند و تصور می‌کنند بیش‌فعالی، فقط شیطنت زیاد فرزند است و در اختلال اوتیسم، تصور می‎‌کنند بچه در حال لوس کردن خود است.

بهترین راهکار این است که خانواده ها با آمورش های مجازی و خواندن کتاب ها، مهارت های زندگی را بیاموزند و با دانش وتوانمندی علمی بر اختلالات زندگی عبور کنند.

تهیه کننده: مطهره مهدوی ـ مشاور و مددکار اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان سوادکوه