حسین دلیری ، معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندراندر دیدار با رییس هیات ورزش های همگانی استان مازندران و هیات رییسه کمیته پیشکسوتان فدراسیون ورزش های همگانی کشور گفت:هفته تربیت بدنی را در ابتدا به همه منادیان سلامت و تندرستی تبریک عرض می کنم و خوشحال هستیم امروز در خدمت تیمسار شیرزاد که شناسنامه ورزش همگانی کشور محسوب می شوند، هستیم.

وی ادامه داد: یکی از موضوعات بسیار مهم وزارت ورزش و جوانان توسعه ورزش همگانی است ، از این جهت این ماموریت را جز اولویت ها وزارتخانه قرار دادند که با سلامتی و نشاط مردم سر و کار دارد.

دلیری افزود: این موضوع وظیفه ما را سنگین خواهد کرد از این جهت که ما چطور بتوانیم باورهای مردم را برنامه ریزی داشته باشیم تا مردم به این نتیجه برسند که ۳۰ دقیقه ورزش کردن جز الزامات زندگی آنها همچون غذا خوردن، استراحت کردن، و غیره می باشد.

وی تصریح کرد: ورزش باید به عنوان یک کالای اصلی در سبد کالای مردم قرار گیرد و این مستلزم این است که ما برنامه ریزی مناسب داشته باشیم تا بتوانیم ورزش همگانی را در بین مردم نهادینه کنیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: ورزش همگانی مازندران جایگاه خوبی را بر اساس ارزیابی وزارت ورزش در کشور نداشت ولی با اقدامات، برنامه ریزی ها و تعاملات مناسب توانستیم دست به کارهای بزرگی بزنیم.

وی خاطرنشان کرد: توسعه ورزش همگانی فقط مرتبط به اداره کل ورزش و جوانان نمی شود و همه مسئولان خدمتگذار در کل کشور باید یک فایل اداری را برای خود ببینند که بحث سلامتی مردم ، تحرک ، نشاط عمومی است و انجام آن وظایف ذاتی تمام مسئولین است.

معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران ادامه داد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در ایام سختی که پیش رو داریم ، فدراسیون ورزش های همگانی و در راس آن آقای مولایی برنامه محوری را جایگزین رویداد محوری کردند.

وی افزود: ما در ایام کرونا بیکار نبودیم و هیات همگانی مازندران با برنامه ریزی درست به پیش می رود تا از تحرک مردم غافل نشود به طوری که بتوانیم این انگیزه و اراده را در مردم به وجود بیاوریم که ۳۰ دقیقه ورزش و تحرک را روزانه حتی در منزل داشته باشند .

دلیری بیان کرد: رهبر انقلاب نیز ورزش همگانی را برای مردم لازم دانستند و به مسئولان مرتبط نیز توصیه کردند در بحث توسعه ورزش همگانی از هیچ تلاشی دریغ نکنند که این موضوع به خوبی اهمیت ورزش همگانی را نشان می دهد.

وی تصریح کرد: انشالله بتوانیم این منشور بسیار خوب سلامتی را به سرانجامی مطلوب برسانیم که در بخش آقایان هدفمان توسعه ۳۴ درصدی در ورزش همگانی بود که با برنامه ریزی های درست انجام شده به عدد ۳۴/۳۵  درصد رسیدیم در بخش بانوان نیز هدف ۲۳ درصد بود که با تلاش مثال زدنی،  توسعه ۳۳/۳۰ درصدی را شاهدیم و در مجموع ۱۴ درصد رشد داشتیم.

معاون توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان مازندران در پایان گفت:انشالله با تلاشی که توامان با برنامه ریزی است بتوانیم تمام تنگناهایی که در این مقطع زمانی داریم در مسیر توسعه با شدت بیشتری به پیش برویم و به آن چشم اندازی که داریم برسیم.

خبر و تنظیم: سحر صالحی