علیرضا شریعت فرماندار ویژه شهرستان آمل در جلسه پسماند و زباله های عفونی گفت: زیبنده شهرستان آمل نیست که چندین سال در زمینه پسماند با این مشکلات جدی مواجه باشد.

وی افزود: عمارت از سازندگی می آید ولی ما آنجا را تخریب کرده و مشکلات زیست محیطی به وجود آورده ایم و این جای تاسف است و اگر مردم حرف نمی زنند از صبوری آنها می باشد که این مشکلات را تحمل می کنند و ما باید پاسخگوی این معضلات باشیم.

شریعت تصریح کرد: بدسلیقگی مدیریتی یکی از مواردی است که تا به حال باعث شده معضل زباله عمارت حل نشود و در محمودآباد نیز ۲۸ الی ۳۰ سال زباله در ساحل محمودآباد دپو می‌شد و شیرابه های آن به دریا می ریخت، همانگونه که شیر آبه های عمارت به رودخانه هراز می‌ریزد و باید فکری اساسی برای این معضل انجام شود.

وی بیان کرد: تا اینجای کار مثل گذشتگان عمل کرده ایم و اشتباهاتشان را در حال تکرار هستیم ، ولی باید شیوه و فکری جدید برای حل معضل زباله آمل در نظر بگیریم و از محافظه کاری خارج شویم.

فرماندار ویژه آمل بیان کرد: در خصوص حل زباله آمل من بسیار خوشبینم، چرا که وفاق خوبی بین مردم و مسئولان است و رسانه ها به نمایندگی از طرف مردم، مطالبه گر و پیگیر ماجرا هستند و مشکلات مردم را رصد کرده و اخبار را منتشر می‌کنند.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها به عنوان نهادهای مدنی اثرگذار می توانند در مدیریت شهری، استانی و کشوری نقش غیر قابل انکاری داشته باشند و همچنین مسئولین و ناظرین نیز پس از بررسی و جمع بندی تمامی موضوعات، موظف برای پاسخگویی به اصحاب رسانه به منظور اطلاع رسانی به مردم هستند ، چرا که سرنوشت مردم را این تصمیمات رقم می خورد.

معاون استاندار تاکید کرد: می دانید چرا ما خطاها و اشتباهات را ادامه می‌دهیم ، به خاطر اینکه ما مدیران به جای اینکه مدیریتی خلاق، نوآور با تفکر واگرا داشته باشیم و بتوانیم تصمیمات درست بگیریم، تبدیل به مدیران محافظه کار با تفکر کاملا محافظه‌کارانه شده ایم و به همین خاطر وقتی یک مسئولیت را شروع کردیم، بدون اینکه تغییر خاصی ایجاد کرده باشیم آن جایگاه را تحویل می دهیم و این نتیجه اش پیشرفت و بهتر شدن اوضاع نیست، این هنر مدیریتی نیست، این ترس مدیریتی است و شجاعت نیست.

وی در پایان گفت: درباره حل معضل پسماند عفونی یا بیمارستانی که بسیار خطرناک است حتی با احتساب حجم کم آن جلسات زیادی انجام شد و در انتها از شهردار جوان و نترس شهرستان آمل درخواست کردیم تا این موضوع را حل کند و در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای بین نظام پزشکی و شهرداری با نظارت مستقیم فرمانداری منعقد شد تا شهرداری کار جمع آوری و امحای زباله های عفونی را انجام دهد.

تنظیم: سحر صالحی