نشست هم اندیشی اجرای طرح صحیح و اصولی مناسب سازی فضای شهری با حضور اسفندیاریان رییس اداره بهزیستی و مهندس سبزعلی پور  معاونت امور زیر بنایی و حمل و نقل شهرداری آمل برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان آمل ، اسفندیاریان با بیان اینکه  اجرای ضوابط و مقررات مناسب سازی مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط است گفت : مناسب سازی معابر شهری از جمله اقدام های مهمی است که باید برای تمامی جامعه انجام گیرد تا شهروندان با هر سن و شرایطی بتوانند از فضاهای ایجاد شده در شهر اعم از پیاده روها، بوستان ها و معابر عمومی استفاده کنند.

رئیس اداره بهزیستی و دبیر کمیته مناسب سازی شهرستان آمل  همچنین خاطر نشان کرد : دسترس‌پذیری به معابر عمومی از جمله حقوق لاینفک تمامی شهروندان بوده و تلاش بر این است تا با رعایت اصل مناسب سازی در ساخت و سازها  در جهت احقاق حق مسلم افراد کم توان برای حضور در اجتماع و دسترسی آنان به امکانات موجود گام برداریم.

وی همچین تصریح کرد : امیدواریم مجموعه مدیران ادارات ، بخش خصوصی، معابر شهری، پارک‌ها و فضاهای شهری برای تردد افراد دچار محدودیت های حرکتی همکاری کنند تا شاهد افزایش مشاکت اجتماعی  همه آحاد جامعه بوده و از  تلاش مسئولین و دستگاههای عضو کمیته مناسب سازی شهرستان آمل در حمایت از حقوق معلولان و تحقق شهر بدون مانع قدردانی کرد.

مهندس سبز علی پور  معاونت امور زیر بنایی و حمل و نقل شهرداری آمل  خواستار جدیت بیشتر و عزم همه دستگاه ها به ویژه شهرداری و شورای شهر در ساختن شهری دسترس پذیر و قابل استفاده برای همه اقشار با هر سطح از توانایی شد.

وی همچنین  با تشریح وضعیت مناسب سازی معابر و مقایسه آن با استانداردهای مناسب سازی و جامعه ایمن بر لزوم همکاری بیشتر شهرداری  برای دستیابی به اهداف بلند جامعه ایمن و شهر مناسب سازی شده  تاکید کرد.