به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر کیاکجوری گفت: هشتادمین عمل کاشت حلزون شنوایی بر دو پسر دوقلو از شهرستان آمل با موفقیت در بیمارستان آیت ا.. روحانی(ره) بابل انجام شد و این عمل از این حیث قابل اهمیت بود که نخستین عمل این مرکز با چنین شرایطی بود.

دکتر کیوان کیاکجوری متخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ اتولوژی و نورواتولوژی و کوکلئار ایمپلنت دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان داشت: چنانچه در خانواده‌ای پدر و مادر هر دو دچار اختلال شنوایی باشند این نکته را بایستی جدی بگیرند به این دلیل که فرزندان آن‌ها از شانس بالایی برای اختلالات شنوایی برخوردار خواهند بود و برای جلوگیری از این اختلالات باید مشاورات ژنتیکی انجام گردد.
وی با اشاره به اینکه اختلالات ژنتیک یکی از مهم‌ترین علل اختلالات شنوایی است، ادامه داد: بهترین سن برای کاشت حلزون شنوایی برای کودکانی که اختلال شنوایی دارند سن بین یک تا یک و نیم سالگی می‌باشد.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با ذکر این نکته که مرکز کاشت حلزون شنوایی بابل بیماران مازندران، گلستان، سمنان و شاهرود را تحت پوشش دارد، اذعان داشت: بیماران از اقصی نقاط کشور می توانند برای درمان به این مرکز مراجعه نمایند.
وی گفت: والدینی که فرزندشان کاندیدای این عمل می‌شوند باید همکاری مؤثر و تنگاتنگ با تیم جراحی، شنوایی‌شناسی و گفتار درمانی داشته باشند تا بتوانند از نتایج بسیار خوبی برخوردار شوند. عمل جراحی کاشت حلزون هم روی کودکان و هم روی بزرگسالان انجام می‌شود، ولی شرط انجام عمل برای بزرگسالان داشتن گفتار مناسب است.
وی اظهار کرد: پس از قراردان پروتز در قسمت داخلی گوش، روند فعال‌سازی، برنامه‌ریزی و تنظیم بخش خارجی پردازشگر کاشت حلزون شنوایی توسط گروه شنوایی‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی بابل حدود ۵ هفته دیگر برای این دو کودک آملی انجام خواهد شد.