متا در بیانیهای مطبوعاتی از بهروزرسانی «سیستم هویتی» فیسبوک خبر داده است. تغییرات ظاهری فیسبوک بسیار اندک بودهاند و لوگوی جدید این شبکهی اجتماعی شبیه لوگوی قبلی است؛ با این تفاوت که به رنگ آبی تیره مزین است و حرف f کوچک موجود در آن تا حدی اصلاح شده. تفاوت دو لوگو را میتوانید در تصویر اصلی این مقاله مشاهده کنید.
متا در لوگوی جدید فیسبوک تلاش کرده است تأکید بیشتری بر رنگ آبی داشته باشد. این پلتفرم از زمان آغازبهکار همواره به رنگ آبی توجه ویژهای نشان داده است. لوگوی جدید کنتراست بهتری دارد تا حرف f بیشازپیش در مرکز توجه باشد.
متا در بیانیهی جدیدش میگوید فیسبوک روزانه دو میلیارد کاربر فعال دارد. هرگونه تغییر ظاهری در این پلتفرم، قطعا واکنشهای گستردهای در پی خواهد داشت؛ بههمیندلیل منطقی است که متا ظاهر فیسبوک را چندان متحول نکند.
فیسبوک نام خود را به Meta تغییر داد
لوگوتایپ (وردمارک) فیسبوک نیز اصلاح شده است تا خوانایی بیشتری داشته باشد. این لوگوتایپ همچنان از فونت اختصاصی «فیسبوک سنس» استفاده میکند.
متا طراحی بخش Reactions را نیز تا حدی تغییر داده است. ایموجیهایی که در این بخش وجود دارند، اکنون از رنگهای بهتری استفاده میکنند.
متا میگوید تغییرات امروز فیسبوک تنها بخشی از تغییرات گستردهتری هستند که برای این پلتفرم تدارک دیده شده است. به گفتهی متا، بهزودی تغییرات دیگری نیز در فیسبوک اعمال میشود.