علیرضا یونسی در جلسه شورای اداری استان مازندران در استانداری به موضوع استفاده از کارگران افغانی در استان مازندران اشاره اظهار کرد: اقامت اتباع افغانی در استان مازندران ممنوع است و اتباع افغانه‌ای که فاقد مجوز حضور در استان هستند نباید در هیچ یک از محیط‌های کاری استان فعالیت داشته باشند.

وی افزود: در برخی از موارد مشاهده شد که تعدادی از مدیران و گاهی برخی از پیمانکاران از کارگران افغانی فاقد مجوز حضور در کشور، برای پیشبرد کارهای خویش استفاده می‌کنند که در صورت مشاهده فعالیت کارگران افغانی در پروژه‌ها با پیمانکاران برخورد می‎شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در ادامه به حضور ملوان‌های خارجی در بنادر استان نیز اشاره کرد و گفت: طبق قانون، حضور ملوانان خارجی در شهرهای بندری بلامانع است، مسئولان و دست اندرکاران شهرهای بندری استان زمینه‌ای فراهم کنند تا ملوانان و خدمه آنها در اولین شهر بندری حضور داشته باشند که همین موضوع سبب رونق اقتصادی در استان خواهد شد.

این مسئول همچنین به فعالیت موسسات مالی غیر مجاز در مازندران نیز اشاره کرد و یادآور شد: در طول چند سال گذشته دولت محترم قبلی موسسات مالی فراوانی در استان ایجاد شد که هر از گاهی این موسسات باعث مشکلات جدی برای همه استانی‌های ما می‎شود.

یونسی اضافه کرد: مسئولان ذیربط این موسسات با برنامه‌ریزی و نظارت سعی کنند فعالیت مالی این موسسات را کنترل تا سبب بروز مشکل برای مردم نشود.

وی خطاب به مسئولان دولتی استان تاکید کرد: هیچ سازمان دولتی حق ندارد در حوزه تبلیغ و فعالیت مالی این موسسات حضور یابد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اعلام اینکه در حال کنترل فعالیت این موسسات هستیم، خاطر نشان کرد: نباید عملکرد نامناسب این موسسات سبب رنجش و آزار مردم شود.