پس از مشکلاتی که برای سوشا مکانی دروازه‌بان این فصل پرسپولیس به وجود آمد حرف و حدیث‌ها برای جذب یک دروازه بان جدید و حضورش در اردوی سرخ پوشان زیاد بود و پس از مطرح شدن اسامی مختلف و گمانه زنی های متفاوت سرانجام امروز دروازه بان ملی پوش تیم پاختاکور ازبکستان به ایران آمد تا با انجام تست پزشکی به تیم برانکو اضافه شود.

الکساندر لوبانف ۳۰ ساله در ۴ فصل اخیر لیگ برتر ازبکستان با پاختاکور به ۳ عنوان قهرمانی دست پیدا کرده تا برانکو ایوانکوویچ با توجه به عملکرد قابل قبول این ازبک خیالش از بابت آینده دروازه پرسپولیس آسوده باشد. مهمتر اینکه با حضور این ازبک هیچ کدام از بازیکنان خارجی پرسپولیس هم از تیم نخواهند رفت.

عملکرد خیره‌کننده جانشین قطعی سوشا در پرسپولیس +جدول

اگر می خواهید بدانید این دروازه بان ۱٫۹۰ سانتی متری و ۳۰ ساله چه کارنامه ای داشته و آیا می تواند به قفس توری پرسپولیس قفل اطمینان بزند، با گزارش مشرق همراه باشید:

* ۱۰۰ بازی و ۵۰ کلین شیت
لوبانف از سال ۲۰۰۵ فوتبال حرفه ای خود را در سوگاندیانا آغاز کرد و پس از یکسال به لیگ قزاقستان رفت و در مدت ۲ سال حضور در کشور همسایه با دو تیم قیصر و آکژایک بازی کرد. الکساندر سال ۲۰۰۹ به کشورش بازگشت و به تیم بخارا پیوست.

این دروازه بان اهل تاشکند یک سال قبل از اینکه به پاختاکور بیاید در تیم جیحون بازی کرد و نهایتا سال ۲۰۱۲ به پاختاکور آمد و به اصطلاح سری در میان سرها پیدا کرد.

ثبت آمار ۵۰ کلین شیت طی ۱۰۰ دیدار در لیگ برتر ازبکستان از سوی دروازه بان جدید پرسپولیس فوق العاده است. الکساندر اگر چه که در بدو ورود به پاختاکور (سال۲۰۱۲) ۱۸ مرتبه طی ۲۶ بازی فصل وارد ترکیب اصلی پاختاکور شد اما پس از آن به انتخاب اول و آخر کادر فنی این تیم سرشناس تبدیل شد.

عملکرد فوق العاده جانشین قطعی سوشا +عکس و جدول

لوبانف در لیگ برتر ازبک ها طی ۸ هزارو ۹۳۶ دقیقه تنها ۶۶ گل دریافت کرد. پذیرش یک گل در هر ۱۳۵ دقیقه نشان می دهد پرسپولیس و برانکو از لحاظ آماری روی خرید دروازه بان باکیفیتی دست گذاشته اند.

* ملی پوش شدن در ۳۰ سالگی
لوبانف تا قبل از سال ۲۰۱۵ موفق به جلب نظر کادر فنی تیم ملی کشورش برای حضور در ترکیب اصلی تیم کشورش نشده بود. با این حال در سال ۲۰۱۵ همای سعادت روی شانه های این دروازه بان نشست و دروازه بان جدید پرسپولیس موفق شد تا در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ۵ بازی انجام دهد و البته در تمام دیدارهای یادشده پیروزی به نام تیم ملی کشورش رقم خورد.

ازبکستان با حضور لوبانف در بازیهای مقدماتی اخیر جام جهانی یمن(۱-۰) فیلیپین(۵-۱) بحرین(۴-۰) کره شمالی(۳-۱) و مجددا یمن(۳-۱) را شکست داده است.

* اولین حریف ایرانی، هادی عقیلی
به گزارش مشرق، الکساندر لوبانوف با پیراهن پاختاکور سه مرتبه برابر ایرانی ها قرار گرفته است. اولین برخورد الکساندر با ایرانی ها سال ۲۰۱۲ بوجود آمد. آنجا که در ایستگاه سوم لیگ قهرمانان آسیا تیمش میزبان العربی قطر بود. چهارشنبه ۱۶ فروردین ماه سال ۹۱ هادی عقیلی ۹۰ دقیقه تمام برابر پاختاکور به میدان آمد که نتیجه نهایی پیروزی ۳-۱ میزبان بود.

الکساندر سال ۲۰۱۵ هم در دو بازی رفت و برگشت مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان برابر نفت تهران قرار گرفت. در بازی رفت ازبک ها ۲-۱ به پیروزی دست پیدا کردند در شرایطی که علی قربانی روی پاس دقیقه ۵۹ ایمان مبعلی یک مرتبه دروازه لوبانف را باز کرد. در بازی برگشت نتیجه تساوی یک یک بود و این بار غلامرضا رضایی با ضربه دقیقه ۲۵ خود الکساندر را وادار به تسلیم کرد. این دیدار چهارشنبه ۲ اردیبهشت ماه سال جاری یعنی ۸ ماه و ۲۸ روز قبل برگزار شد.

به این ترتیب کارنامه تقابل های الکساندر لوبانف و ایرانی ها به عدد ۳ ختم شد.


جدول عملکرد لوبانف در ۱۰۰ بازی لیگ برتر ازبکستان با تیم پاختاکور

سال

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

تعداد کلین شیت

گل خورده

میانگین گل خورده/ دقیقه

اتفاق ویژه

۲۰۱۲

۱۹

۱۸

۱۶۹۲

۱۳

۹

۱۸۸

هفته چهاردهم با مصدومیت تیمور ژورائف از دقیقه ۱۸ برابر متالورگ وارد زمین شد

۲۰۱۳

۲۵

۲۵

۲۲۵۰

۱۰

۲۲

۱۰۲

در ۲ بازی رفت و برگشت از متالورگ ۴ گل دریافت کرد

۲۰۱۴

۲۶

۲۶

۲۳۴۰

۱۵

۱۴

۱۶۷

پاختاکور با ۷۲ امتیاز در ۲۶ هفته قهرمان مطلق لیگ برتر ازبکستان شد

۲۰۱۵

۳۰

۳۰

۲۶۵۴

۱۲

۲۱

۱۲۶

مانند لیگ سال ۲۰۱۴ تمام بازی های فصل را پشت سر گذاشت

مجموع

۱۰۰

۹۹

۸۹۳۶

۵۰

۶۶

۱۳۵٫۳۹

*