یدالله طهماسبی بعد از ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی طرح جامع شهرستان هوشمند ساری که در سالن اجتماعات فرمانداری مرکز استان برگزار شد، اظهار کرد: از جمعیت ۳ میلیون و ۱۷۰ هزار نفری مازندران، ضریب نفوذ ۱۰۹ درصد داریم.

وی با اشاره به اینکه مازندران در ضریب نفوذ در کشور رتبه دوم را دارد، افزود: مازندران دومین میزان کاربران اینترنت را در کشور بعد از استان تهران در اختیار دارد و میزان کاربران اینترنت در مازندران از سال ۹۲ تا امسال ۲۵ درصد رشد داشته و ضریب نفوذ اینترنت در مازندران ۱۰۹ درصد است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با بیان اینکه در حوزه ارتباطات مخابراتی هم رتبه دوم را در سطح کشور داریم، گفت: وضعیت مازندران از نظر زیرساخت و پهنای باند و ضریب نفوذ اینترنت، مناسب است.

این مسئول با بیان اینکه پهنای باند ورودی اینترنت استان، ۶۳ گیگ است اما ۱۵ گیگ استفاده می‌شود، تصریح کرد: مازندران نسبت به دیگر استان‌ها از وضعیت بسیار مناسبی در زمینه ارتباطات برخوردار است.

طهماسبی با اشاره به اینکه سیم‌کارت‌های در اختیار مردم مازندران ۲۰۰ درصد رشد داشته و بیش از ۶ میلیون سیم‌کارت در استان داریم، ادامه داد: از این تعداد، ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار سیم‌کارت فعال است.

طهماسبی با بیان اینکه تا پایان سال ۹۵ تعداد ۱۳۸۶ روستا زیرپوشش تلفن بی‌سیم قرار می‌گیرند و از سرعت اینترنت بالا برخوردار می‌شوند، خاطرنشان کرد: با توجه به زیرساخت‌های شهرستان ساری، طرح جامع هوشمند را برای مرکز استان تدوین کردیم.

وی اظهار کرد: فراهم کردن زیرساختار ارتباط و اطلاعات، نیروی انسانی و سازمانی، توسعه کاربردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات به‌منظور توسعه و تقویت ظرفیت‌های ساری در حوزه گردشگری و صنایع نوین از جمله ماموریت‌های ما در این طرح است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به اینکه ارائه خدمات همراه گردشگری، راه‌اندازی و توسعه پورتال خدمات دستگاه‌های اجرایی، راه‌اندازی و توسعه کیوسک‌های اطلاع‌رسانی گردشگری الکترونیکی، راه‌اندازی سیستم الکترونیکی بهره‌گیری از خدمات شهرداری ساری و پورتال خدمات سلامت شهرستان ساری از جمله پروژه‌های این طرح است، گفت: راه‌اندازی و توسعه پورتال خدمات کشاورزی و روستایی، راه‌اندازی و توسعه آموزش‌های مجازی برای شهروندان در شهرستان ساری، راه‌اندازی پورتال سرمایه‌گذاری و کسب و کار در شهرستان، توسعه مدارس هوشمند در شهرستان، طراحی و راه‌اندازی بازار الکترونیکی محصولات کشاورزی و راه‌اندازی و توسعه شبکه دولت در ادارات ساری از دیگر پروژه‌های این طرح است.