استقلالی‌ها هر روز و هر دقیقه برای پر کردن خلاء میانه میدان‌شان با یک نام جدید روبه‌رو می‌شوند. روز گذشته خبر از حضور دیگو ژاردل برزیلی در تهران داده شد و امروز خبر رسید ژاردل از سوی مظلومی نمره منفی گرفته و برزیلی دوم در راه است! (کارنامه ژاردل را اینجا ببینید)

گفته می‌شود گزینه‌ای که کادر فنی آبی‌ها در حال بررسی شرایطش هستند، جفرسون بریتو گومز ملقب به کانو است؛ هافبکی با خصوصیات تهاجمی.

نکته تعجب برانگیز در این میان پست تخصصی جفرسون است. گزینه مد نظر پرویز مظلومی نه تنها یک هافبک طراح نیست که اصولا هافبک چپی است با مشخصات فنی مشابه با محسن و یعقوب کریمی.

* تنها سابقه روشن؛ ۵بازی در لیگ۲ برزیل
برزیلی جدید لیست آبی‌ها سابقه درخشانی در فوتبال کشورش ندارد اما آخرین بار در سال ۲۰۱۵ به تیم دسته‌دومی CRB پیوست تا پنج بازی در سطح دوم فوتبال برزیل انجام دهد.

«جفرسون گومز» در یک قدمی استقلال +عکس و کارنامه

جفرسون کانو ۲۵ساله در فصلی که گذشت برابر سانتاکروز (۳۴)، ویتوریا(۲۳)، پایساندور(۷۰)، سامپایوکورآ(۲۷) و اُ استا(۲۳) روی هم ۱۷۷ دقیقه شانس بازی پیدا کرد. نتیجه این تلاش در سری B فوتبال برزیل همراه با تیم CRB ایستادن روی پله یازدهم جدول ۲۰تیمی مسابقات بود. کانو در این تیم یک گوش چپ در سیستم ۱-۳-۲-۴ بود.

«جفرسون گومز» در یک قدمی استقلال +عکس و کارنامه

* مظلومی از یک سوراخ دو بارگزیده می شود؟
نکته جالب توجه در مورد کانو این است که نام هافبک ابتدای فصل استقلال- ریوالدو باربوسا- به‌تازگی وارد لیست تیمCRB شده است. ریوالدو که با حکم فیفا بازیکن آزاد اعلام شده بود، چهارشنبه دو دی‌ماه سال۹۴ یعنی ۲۸ روز قبل با تیمی قرارداد بست که در فصل اخیر لیگ۲ برزیل از جفرسون بهره برده است. حال باید دید تجربه تلخ آبی‌ها در جذب باربوسا سبب می‌شود تا از گرفتن هم‌تیمی او پشیمان شوند یا اصرار مظلومی در جذب یک بازیکن متوسط آن هم در یک پست غیرتخصصی گومز را به استقلال خواهد آورد؟!

جدول عملکرد گزینه برزیلی آبی‌ها در خط میانی

سال

تیم

لیگ

تعداد بازی

حضور در ترکیب اصلی

مجموع دقایق بازی

گل زده

توضیح

۲۰۱۳

سالگوئیرو

سریD برزیل

۶

۱

۲۰۸

۱

با سالگوئیرو به دسته سوم صعود کرد

۲۰۱۴

سالگوئیرو

سریC برزیل

۸

۶

۴۵۹

۲

۲۰۱۴

سالگوئیرو

منطقه‌ای پرنامبوکانو

۲۵

۲۳

۱۸۷۴

۷

چهارمین گلزن رقابت‌ها شد

۲۰۱۵

سالگوئیرو

سریC برزیل

۲

۲

۱۴۶

۱

به بوتافوگوPB گل زد

۲۰۱۵

سالگوئیرو

منطقه‌ای پرنامبوکانوا

۱۲

۶

۵۹۷

۲۰۱۵

سالگوئیرو

کاپودونوردستا

۴

۳

۲۵۷

۲۰۱۵

CRB

سریB برزیل

۵

۱

۱۷۷