علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به تحصیل عده‌ی زیادی از فرزندان مسئولان عالی‌رتبه کشور در خارج از کشور اظهار داشت: در لیست مسئولانی که فرزندانشان در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، نام برخی وزرا، نمایندگان مجلس، معاونان و مشاوران رئیس جمهور به چشم می‌خورد.

وی افزود: وقتی این آقازاده‌ها در خارج از کشور تحصیل می‌کنند قلب پدران و مادران این‌ها به دلیل عواطفی که وجود دارد برای فرزندانشان می‌تپد و همین باعث شده که در بسیاری از موارد مسئولان داخل کشور به دلیل اینکه فرزندانشان در یک کشور دیگری تحصیل می‌کند در مقابل کج‌رویی‌های کشور مورد نظر سکوت می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این سکوت آرام آرام مسئولان ما را در مقابل کشورهای غربی و دشمنان متواضع می‌کند و متاسفانه این روند سرعت گرفته و در بین مسئولان ما نهادینه می‌شود.

سلیمی با بیان اینکه برخی از این‌ آقازاده‌ها به خاطر تاثیرپذیری از فرهنگ غرب روی مسئولان هم تاثیر می‌گذارند عنوان کرد: سوالی که ما از مسئولان داریم این است که اگر دانشگاه‌های ما کیفیت لازم را ندارند چرا در راستای بالا بردن سطح علمی دانشگاه‌ها کاری نمی‌کنند؟

وی افزود: بسیاری از آقازاده‌ها در رشته‌هایی تحصیل می‌کنند که امکان ارائه آن رشته در سطح علمی بالاتر در داخل کشور وجود دارد و این موضوع به یک اپیدمی تبدیل شده و نشات گرفته از یک چشم‌ و هم چشمی در بین مسئولان است.

وی در خصوص کشور‌هایی که آقازده‌ها در آن تحصیل می‌کنند اظهار داشت: انگلیس، ژاپن، اتریش، اوکراین و کانادا از جمله کشورهایی که هستند که فرزندان مسئولان عالی‌رتبه کشور در آن‌ها تحصیل می‌کنند.