مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران از عملیات اجرایی احداث ۱۵۵ کیلومتر راه اصلی با اعتباری بالغ بر۲۰۱ میلیارد تومان در این استان خبر داد و گفت: این اداره کل علاوه بر حفظ و نگهداری از راههای تحت پوشش اقدامات گسترده ای را در جهت احداث و یا ارتقاء راههای ارتباطی مازندران در دست اجرا دارد.

مهندس حیدر نوروزی با بیان این مطلب افزود : مازندران با دارا بودن ده هزار و پانصد کیلومتر راه اصلی ، فرعی و روستایی ، تنها استانی است که از طریق سه محور ارتباطی هراز ، کندوان و سوادکوه با مرکز کشور در ارتباط بوده و از سوی دیگر این استان به عنوان یکی از سرسبزترین و زیبا ترین مناطق طبیعی کشورمان محسوب می گردد که این امر موجب شده تا محورهای ارتباطی مازندران یکی از پرترافیک ترین محورهای ارتباطی کشور باشد.

وی در خصوص عملیات راهسازی در مازندران اظهار داشت : پیش بینی می شود با برنامه ریزی از قبل تعیین شده در سال جاری عملیات اجرایی ساخت ۵۰ کیلومتر دیگر نیز اجرایی شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خاطر نشان ساخت : راههای اصلی دوآب _ خطیرکوه ، اسلام آباد _ گهرباران ، نوشهر _ کجور ، گلوگاه _ دامغان _ نیالا ، تنکابن _ قزوین _ الموت و … از جمله محورهایی هستند که در دست احداث می باشند.

مهندس نوروزی اضافه نمود: لذا با عنایت به موارد یاد شده و جایگاه خاص محورهای ارتباطی استان لازم است تا ضمن توجه ویژه به این محورها ، در زمینه اختصاص اعتبار با نگاه ملی سهم بیشتری برای سرعت بخشیدن به فعالیتهای راهسازی لحاظ شود.

وی عنوان نمود : با وجود اینکه این اداره کل در سال گذشته با کاهش تخصیص و کمبود اعتبار مواجه بوده ولی توانسته به بهترین شکل و با حمایت همه جانبه مسؤلین استانی و کشوری وظایف خود را به خوبی انجام دهد و امید آن داریم با فضل و یاری خداوند متعال و تامین اعتبارات لازم پروژه های در دست احداث را هر چه سریع تر تکمیل و آماده بهره برداری نماییم.