به نقل از باشگاه فرهنگی ورزشی آراد بهمن آمل/ مهرداد حبیبی یکی از ارزنده ترین مربیان فوتبال مازندران و ایران می باشد که در عین جوانی تجربیات فوق العاده زیادی را با خود به یدک می کشد و در آینده ای نزدیک به طور حتم این سرمربی جوان را روی نیمکت یکی از تیم های لیگ برتری خواهیم دید.

http://s7.picofile.com/file/8234405876/IMG_6823.JPG

در ادامه گفتگوی صمیمی با آقای حبیبی را با هم می خوانیم:

سلام.آقای حبیبی میخواستیم در مورد تیم آراد بهمن و وضعیت این تیم سوالاتی رو مطرح کنیم خدمت شما;

***اول از خودتون برامون بگین؟ اصلا چی شد رفتین سراغ مربیگری؟

سلام.ارادت.والا از زمانی که به خاطر مصدومیت مجبور شدم  ۲ تا از زانوهام رو عمل کنم متاسفانه دیگه قادر به بازی کردن نبودم و از سال ۸۶ تصمیم گرفتم مربیگری رو شروع کنم.

***چند ساله مربیگری می کنید؟

الان نزدیک به ۹ ساله مربیگری می کنم

***مدرک مربیگری رو از کجا گرفتین در موردش بیشتر توضیح بدین؟

الان در حال حاضر مدرک b آسیا دارم.مدرک مربیگری آسیا رو در ایران گرفتم و ۲ دوره کلاس اروپا هم زیر نظر جان اوه آلمانی و لوک نیج هواد هلندی هم در کارنامه خودم دارم
***چه افتخاراتی تا حالا کسب کردین و تو چه تیم هایی حضور داشتین؟

سرمربیگری رو با تیم نوجوانان مقاومت ساری شروع کردم که در لیگ برتر کشور حضور داشت و بازیکنانی مثل امید عالیشاه و محمد عباس زاده از اون تیم به لیگ برتر رسیدن و پس از چند وقت کار کردن به آمل اومدم و تیم آراد بهمن رو گرفتم که حضورم تو این تیم خیلی کم بود و بعد آراد در تیم شهرداری شهر قدس در رده جوانان در لیگ آسیا ویژن تهران کار کردم و بعد اون با پیشنهاد مسئولین شهرداری امیر کلا همزمان سرمربی ۲ رده ی جوانان و امید ای تیم در لیگ یک کشور شدم و دو فصل در تیم شهرداری امیرکلا حضور داشتم .

پس از جدا شدن از امیر کلا یک نیم فصل سرمربی امید ذوب آهن نوین اصفهان شدم که از پایین جدول تیم رو به رتبه سوم لیگ یک رسوندم و بعد از تیم ذوب آهن به تیم دینامو تفلیس گرجستان رفتم که بزرگترین افتخار مربیگری من بود که با اون تیم به عنوان سرمربی، قهرمان لیگ برتر گرجستان شدیم.

پس از قهرمانی و بنا بر مسائل شخصی برگشتم ایران و سرمربی امیدهای پیام صنعت آمل شدم و با این تیم قهرمان لیگ برتر استان شدیم و بعد این تیم رو با عنوان آراد در مسابقات منطقه ای کشور قهرمان کردم و پس از حضور در لیگ دسته دو کشور قهرمان این رقابت ها شدیم و پس از صعود به لیگ دسته یک کشور، اولین افتخار تاریخی فوتبال آمل در لیگ یک امیدهای کشور رو برای این شهر و مردم فهیم اون به ارمغان آوردیم و الانم در خدمت این تیم در رقابت های لیگ یک امیدهای کشور هستم .

در ضمن سال گذشته در همایش ۱۰۰ مربی برترکشور توسط کانون مربیان استان دعوت و معرفی شدم و امسال هم به عنوان مربی سال ۹۴ فوتبال آمل معرفی و در مراسمی از بنده تجلیل شد.

***تا حالا با چه مربیانی کار کردین؟

با مربیان زیادی کار نکردم اما در خارج از کشور با لوک نیج هولد هلندی،لئوناردوی اکراینی و قرج هس یونانی کار کردم در ایران هم واقعا دوستای خوبی دارم مثل آقایان سعیدی ،کاویانپور و حسن زاده که تمام این افتخارات رو مدیون کمک دستیارانم در بخش فنی هستم.

http://s6.picofile.com/file/8234405926/IMG_0573.JPG
***راستی متولد چه سالی هستید؟

متولد ۱۲ اسفند ۱۳۶۸

***شما ۲۵ سالتونه یعنی از ۱۶ سالگی مربیگری رو شروع کردین؟

بله اون سال جوان ترین مربی لیگ ایران شدم
***خیلی خوبه. این جوانی شما با توجه به اینکه با بازیکنان تیم فاصله سنی زیادی ندارین خوبه یا بده؟ برامون تو این رابطه یکم توضیح بدین

من فکر می کنم این فاصله ی سنی کم باعث برقراری ارتباط بهتر بین من و بازیکنام شده که خیلی تو موفقیت تیم تاثیر داره در ضمن باید این نکته رو بگم که یه مربی موفق باید تو دل بازیکناش بشینه تا بازیکناش ارکان اصلی کسب افتخاراتش باشند.
***خوب از امسال و تیم آراد بهمن برامون بگو؟شرایط تیم چطوره ؟در چه وضعیتی هستین در حال حاضر ؟

امسال کار سختی رو در آمل که سابقه در چنین لیگ مهمی رو نداشت،داریم. ما از اول تیر ماه ۹۴ کارمون رو برای تست گیری و جذب بازیکنان خوب استارت زدیم و پس از بستن تیم، از ۲۰ تیر با برنامه ریزی مداوم تمرینات آماده سازی تیم رو شروع کردیم که خدارو شکر تا الان به اهدافمون رسیدیم.الان تیم در شرایط خیلی خوبی قرار داره و من به همه ی بازیکنان خوب و فهمیده تیمم افتخار می کنم و از همشون ممنونم.

 

***راستی شما مربی سخت گیری هستین یا نه؟

مربی سخت گیری هستم ،چون رده سنی تیمی که الان در خدمتش هستم خیلی رده حساسی هست هم برای آموزش و ساختن این بازیکنای جوان و هم برای ادامه زندگی فوتبالیشون که باعث میشه شخصیت فوتبالی بهتری رو پیدا کنن که من میتونم نقش مهمی در این آمار داشته باشم.
***برای هزینه های تیم از کجا منابع مالی رو تامین میکنید؟

خدارو شکر تیم امسال ما یک مدیر عامل کاربلد و خوب به نام عبدالله رحیمی داره که واقعا از ته دلش و بدون هیچ چشم داشتی برای فوتبال آمل و این باشگاه داره زحمت میکشه و من این روزهای خوب تیم رو در حال حاضر مدیون زحمات شبانه روزی ایشون میدونم .

ضمنا جا داره اینجا از حمایت های حامی اصلی مالی این تیم حاج مصطفی فیروزی ، مدیریت پایانه مسافربری فیروزی که اجازه ندادن از نظر مالی تنها نماینده شهرشون تو این رقابت ها دست خالی بمونه تقدیر و تشکر ویژه داشته باشم .

http://s6.picofile.com/file/8234405992/IMG_1869.JPG

***سطح لیگ امیدهای کشور چطوره به نظرتون امسال؟

امسال در گروه مرگ قرار داریم و فاصله تیم ها خیلی نزدیک هست ولی باید اینو با توجه به اعتقادم به شاگردام بگم ما بهترینیم و میتونیم بازم شگفتی ساز باشیم برای همه
***قول قهرمانی به هواداراتون میدین؟

من تو مصاحبه اول فصلم تو نشست خبری خدمت همکاراتون گفتم ما کار سختی داریم و الان زود هست که قول قهرمانی بدم.ما امسال رو به دو مرحله برنامه ریزی کردیم ،اول صعود به مرحله نهایی و بعد برنامه قهرمانی که اگر همشهریان عزیز حمایت کنند این قول رو بهشون میدم که این افتخار دور از دسترس نیست.
***نظرتون در مورد پنج هفته ابتدایی که گذشت چی بوده؟

ما لیگ رو بد شروع کردیم و اولین بازی رو باختیم ولی خداروشکر خوب برگشتیم و امتیازات لازم رو تا این ۵ هفته جمع کردیم و کلا از اون اوضاع خارج شدیم و روز به روز داریم بهتر می شیم.
***نظرتون در مورد بازی پیش رو چیه ؟

بازی مهمی با تیم صدر جدولی پیش رو داریم که میشه گفت جدال کسب عنوان قهرمانی نیم فصل هست که در آمل برگزار میشه و ما داریم رو آنالیز تیم مهاباد کار می کنیم تا با برنامه برای بازی روز جمعه وارد زمین بشیم و مطمئن باشید بازیکنان تیم ما از هیچ تیمی نمی ترسند و با حمایت های همه ی هوادارامون روز جمعه با برد و پیروزی از زمین خارج شده و  قهرمانی نیم فصل رو تقدیم هوادارامون می کنیم.
***آیا قصد ندارین تو رده بزرگسالان هم تیم داری کنید؟

مسئولین قول دادند اگه امسال بچه هامون شایستگی هاشون رو نشون بدن و به لیگ برتر صعود کنیم حتما در رده بزرگسالان تیم داری می کنند تا آینده بازیکنامون تامین بشه.
***نظرتون در مورد فوتبال ناپاک چیه؟ آخه این روزها از دلال های فوتبالی و کارهای ناشایست بعضی از فوتبالیست ها و مربیا زیاد میبینم؟

فوتبال ناپاک در ایران باب شده و من سعی می کنم از این افراد دوری کنم و با کار و تلاش به اهدافم برسم و امیدوارم این موضوع که داره زیر پوستی فوتبال کشور رو به تباهی می کشونه هر چه زودتر ریشه کن بشه

http://s7.picofile.com/file/8234406100/IMG_2086.JPG
***آیا ما امیدوار باشیم در آینده نزدیک شما رو روی نیمکت تیم های لیگ برتری ببینیم؟

اگه خدا بخواد تمام تلاشم رو می کنم به نیمکت لیگ برتر کشور برسم و حضورم در لیگ برتر تداوم داشته باشه که این امر هم دور از دسترس نیست .
***به نظرتون بهترین مربی ایرانی و خارجی کیا هستن؟

بهترین مربی ایرانی که شخصیت جوانگرایی داره یحیی گل محممدی هست که اونو دوست دارم و از شخصیت فنی پپ گواردیولا خوشم میاد.
***اگه صحبتی یا حرفی باقی مونده ما در خدمتیم؟

در آخر جا داره از تمامی زحمات و تحمل همسر و خانواده عزیزم که واقعا در این سالها دوری های زیادم رو تحمل کردند تشکر کنم ، همچنین مجددا از مدیر عامل محترم باشگاه آقای رحیمی و اسپانسر تیم حاج مصطفی فیروزی تشکر ویژه ای دارم.

همین طور از مدیر اجرایی جناب نورانی و دوست عزیز و سرپرست باتجربه و دوست داشتنی تیم که زحمات فراوانی برای تیم میکشن آقای میثم یوسفی و دستیاران خیلی زحمتکش تیم آقایان منصور سعیدی ،احمد کاویانپور،مجتبی حسن زاده و مجتبی محمدی هم تقدیر و تشکر میکنم.

همچنین از روابط عمومی و مسئول اطلاع رسانی باشگاه آقای سید مصطفی صادقی و تمامی همکاران و خبرنگاران محترم که در امر خبر همیشه در کنار تیم ما بودید و حمایت خودتون رو از ما دریغ نکردید بی نهایت سپاسگزارم.

و در انتها باید از تک تک بازیکنان با غیرت و با تعصب تیمم تشکر کنم و به امید قهرمانی امسال و شادی دل همه ی مسئولین و هواداران فهیم شهرمون حرفم رو تمام می کنم .یا حق