مجید رودگر ظهر امروز در حاشیه رزمایش استقبال از بهار که همزمان با سراسر مازندران و در میدان معلم این شهرستان برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح استقبال از بهار به منظور تامین نظم و امنیت بانک‌ها، بازار و مراکز تجاری از اول بهمن امسال تا ۱۵ فروردین سال ۹۵ در سراسر استان و به تبع آن در شهرستان چالوس اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تامین امنیت مطلوب و در خور شان شهروندان از مهم‌ترین اهداف نیروی انتظامی است، افزود: با توجه اینکه در ماه‌های پایانی سال بسیاری از مراکز تجاری و کسبه‌ها اقدام به فروش فوق‌العاده اقلام فصلی خود می‌کنند و حضور مشتریان در بازارها و پاساژها بیشتر می‌شود بنابراین حفظ نظم و آرامش عمومی، کنترل بازار و کسبه در رعایت موارد قانونی و مقررات از کارهایی است که در این طرح دنبال می‌شود.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان چالوس تصریح کرد: کنترل بازارهای بهاره که توسط اداره صنعت، معدن و تجارت در آستانه ایام نوروز راه‌اندازی می‌شود و با توجه به پیش‌بینی حضور بیشتر مردم در این مراکز و وجود نقدینگی همراه افراد احتمال سرقت‌های عادی، مسلحانه، کیف‌قاپی و مزاحمت برای نوامیس مردم را به دنبال دارد از دیگر اقداماتی است که در طرح استقبال از بهار صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه فرمانده انتظامی در این طرح برنامه‌ریزی خاصی را تدوین کرده است، افزود: ما اکیپ‌های مختلف با عنوان گشت‌های پنهان و آشکار به صورت سواره یا پیاده در مراکز خرید و منازل خالی از سکنه نیز مستقر می‌کنیم تا به این ترتیب فرصت را از اراذل و اوباش و فرصت‌طلبان بگیریم.

رودگر با اشاره به اینکه طرح استقبال از بهار با وجود شرایط جوی امروز با حضور مردم، مسئولان و ماموران انتظامی چالوس برگزار شد، تصریح کرد: پلیس معتقد است که در شرایط سخت خدمت به مردم شیرین بوده و با ذائقه آنها سازگار است.

وی با بیان اینکه نظم و امنیت فرایندی عمومی است که پلیس براساس قانون استقرار این نظم را عهده‌دار است، ادامه داد: امنیت شالوده عمومی است که سازمان‌ها نقش مهمی در تولید آن دارند.

جانشین فرماندهی انتظامی چالوس با تاکید بر اینکه احساس امنیت از خود امنیت مهم‌تر است، بیان کرد: مردم باید بدانند که نظم و امنیت در شهرستان چالوس برقرار است و جامعه ما پلیسی نیست بلکه پلیس در کشور ما اجتماعی شده و در بین مردم و با مردم است.