ششمین سفر استانی روحانی، سفر به استان چهامحال و بختیاری بود که رئیس‌جمهور چهارشنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۳ به همراه جمعی از وزیران و معاونان وارد استان چهارمحال و بختیاری شد و با استقبال گسترده مردم همراه بود.
دیدار با علما و روحانیون، دیدار با نخبگان استانی، شرکت در جمع فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران استانی، شرکت در شورای اداری استان بخشی از برنامه رئیس‌جمهور در سفر دو روزه به بام ایران بود.
روحانی در ششمین سفر استانی خود ضمن بازدید از مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری از افتتاح این مجتمع در سال ۹۴ خبر داد و اظهار داشت: ان‌شاء الله فاز دوم مجتمع فولاد چهار محال و بختیاری سال ۹۵ و فاز سوم نیز در سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس‌جمهور کشورمان با اشاره به احداث راه‌آهن اصفهان – سفیددشت – شهرکرد اظهاداشت: با احداث راه‌آهن علاوه بر جابه‌جایی مسافران فلات مرکزی به جنوب، سالانه ۵۵ میلیون تن بار جابه‌جا خواهد شد و موجب اتصال زنجیره تولید و توزیع صنایع فولاد و سایر صنایع خواهد شد و تحول عظیمی را در افق پیش‌روی استان خواهد گشود.
رئیس جمهور در ششمین سفر استانی دولت یازدهم ضمن تاکید بر ایستادگی ایران در مقابل قدرت‌های بزرگ برنامه‌های دولت را برای خروج از رکود تشریح و ابراز امیدواری کرد اولین علائم رونق در اقتصاد کشور از اواخر سال جاری آشکار شود.
باید مطالبات مردمی را از نزدیک شنید
رئیس جمهوری با اظهار امیدواری از اینکه ششمین سفر استانی دولت تدبیر و امید به این استان توأم با خیر و برکت باشد، تصریح کرد: دولت برای توسعه و ایجاد تحول مثبت در استان چهارمحال و بختیاری اهتمام ویژه دارد و در این راستا تصمیماتی را اتخاذ و اجرایی خواهد کرد .
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی درباره برنامه‌ها و اهداف این سفر، گفت: در آستانه اولین سالگرد شروع به کار دولت تدبیر و امید، به استان دلاورپرور و قهرمان چهارمحال و بختیاری سفر کردیم تا با مردم و عشایر بزرگوار و غیور استان از نزدیک دیدار کرده و مطالبات و نیازهای استان را پیگیری کنیم.
روحانی افزود: در جریان این سفر طرح‌هایی را که در سه سال آینده برای این دولت امکان اجرای کامل و یا تکمیل بخش مهمی از آنها وجود دارد، به مردم اعلام و با مسئولان در میان خواهیم گذاشت.
رئیس جمهوری اظهار داشت: در این سفر همچنین با فرهیختگان، علما، برگزیدگان، ایثارگران، عشایر، روستائیان و دست‌اندرکاران فعال در بخش توسعه و سرمایه‌گذاری دیدار کرده و در عرصه‌های خاص هم نظرات و دیدگاه‌های صاحبنظران را دریافت کرده و آنها را در حد امکان پیگیری خواهیم کرد.
به عهدم با مردم وفادارم/نرمش ذلیلانه در برابر قدرتهای بزرگ ممنوع
رئیس جمهوری روز چهارشنبه دراجتماع بزرگ مردم استان چهارمحال و بختیاری باتاکید بر اینکه وحدت، یکپارچگی و برادری ، راه تاریخی کشورمان است ، تصریح کرد: به عهدم با مردم وفادارم و با هم مسیر رفع فقر و رسیدن به پیشرفت ، تعالی و ترقی ایران عزیز را طی خواهیم کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی که در ورزشگاه انقلاب شهرکرد صحبت می کرد ، با قدردانی از قهرمانی ها و دلاوری های مردم استان چهارمحال و بختیاری گفت: در سالروز پیروزی جنبش مشروطیت که سر آغاز آزادی از استبداد، قانونگرایی و تمدنی نوین در ایران عزیز بود، یادآوری می‌کنم که این دیار و این سرزمین و عشایر این منطقه، در پیروزی جنبش بزرگ مشروطیت نقشی تأثیرگذار داشتند.
رئیس‌جمهوری با یادآوری نقش بزرگ علما، بزرگان، مجتهدین، مراجع، عشایر، ایلات و مردم فداکار این سرزمین در پیروزی انقلاب بزرگ مشروطیت، افزود: بیش از صد سال از آن زمان می‌گذرد اما عشایر و ایلات کشورمان همان ویژگی ایستادگی در برابر انواع استعمار و مداخلات خارجی و حرکت در مسیر قانونگرایی و اخلاق را دارند و ادامه خواهند داد. آن روز در برابر استبداد و استعمار ایستادید و سپس در انقلاب اسلامی نقش بزرگ خود را ایفا کردید و در دفاع مقدس همگان ، دلاوری‌های شما مردم، سرداران، جوانان و عشایر را مشاهده کردند.
روحانی با اشاره به مشکلات کشور و دنیای اسلام، حمایت‌های مردم ایران از مقاومت دلیرانه مردم بزرگ و صبور غزه و فلسطین در یک ماه گذشته را یادآور شد و گفت: مسلمانان غزه که کودکان و زنان‌شان در برابر بمب و موشک‌های استکبار به دست ظالمانه‌ترین گروه خونخوار یعنی صهیونیسم، ایستادگی و مقابله کردند، پیروز شدند و پیروز خواهند شد.
رئیس جمهوری با تأکید بر همراهی مردم ایران در کنار مظلومان عالم اعم از مردم فلسطین، لبنان، سوریه و عراق گفت: مردم بزرگ و دلیر و مقاوم ایران نه تنها برای منافع ایران، که برای منافع جهان اسلام و مظلومین عالم همواره آماده بوده‌اند.
رئیس دولت یازدهم با یادآوری اینکه به روزهای سالروز آغاز کار دولت تدبیر و امید نزدیک می‌شویم، خاطرنشان کرد: این دولت برآمده از رأی و اراده و پشتیبانی مردم کار را آغاز کرده و امروز افتخار می‌کند که گام‌های اولیه، روشن، آشکار و مشهودی را به کمک شما مردم، هدایت‌های رهبری و لطف و عنایت خداوند و توجهات حضرت ولیعصر (عج) در مسائل مهم کشور اعم از مسائل اقتصادی، سیاست خارجی، سیاست داخلی، فرهنگی و اجتماعی برداشته است.
آزادسازی ۷ میلیارد دلار اموال مسدود شده مردم
رئیس جمهوری در ادامه سخنانش با بیان اینکه امروز سیاست خارجی ایران با دیروز متفاوت است، گفت: در حالی که قدرت‌های بزرگ، ظالمانه اموال مردم را مسدود کرده بودند، حداقل ۷ میلیارد دلار از چنگ آنها به در آمده است؛ این اولین قدم است و قدم‌های بعدی را این ملت با قدرت برخواهد داشت. دنیا می داند دیگر تهدید و تحریم این ملت بزرگ ، اثرگذار نیست.
رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد:ما نرمش قهرمانانه خواهیم داشت همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ نرمش ذلیلانه ممنوع است. تسلیم در برابر قدرت‌های بزرگ ممنوع است اما منطق و استدلال و سخن گفتن از طریق معیارهای اسلامی و قرآنی، سیره پیامبر (ص)، امام مجتبی (ع)، امام رضا (ع) و ائمه اطهار علیهم‌السلام است که ما با دیگران سخن می‌گوییم و با منطق و استدلال حقوق مردم را باز پس می‌گیریم و به همه حقوق این ملت دست خواهیم یافت.
ثبات و آرامش به اقتصاد ایران بازگشته است
 روحانی در تشریح وضعیت اقتصادی کشور نیز گفت: در زمینه اقتصادی امروز نسبت به سال گذشته، ثبات و آرامش بیشتری وجود دارد. امروز مردم دیگراصراری برای خرید ارز خارجی و سکه ندارند و دیگر کسی آنها را به عنوان ذخیره به خانه و زیر تشک هدایت نمی‌کند. امروز مردم احساس ثبات می‌کنند؛ به کمک شما مردم در مغازه‌ها و کالاها و اجناس و ارز و بازار بورس و سکه و طلا، ثبات و آرامش به اقتصاد کشورمان بازگشته است و این مهمترین پایه برای سرمایه‌گذاری در کشور است. همچنین گروه گروه از سرمایه‌‍داران ایرانی در خارج یا سرمایه‌گذاران خارجی مراجعه می‌کنند؛ به طوری که در استان چهارمحال و بختیاری ده‌ها طرح در دست بررسی است تا سرمایه‌گذاری شود و شاهد شهرکردی جدید و استانی توسعه یافته باشیم.
دولت تدبیر و امید، مانع لطمه به چشمه‌سارهای چهارمحال و بختیاری می‌شود
رئیس جمهوری با اشاره به مشکلات کشور از نظر آب، خاطرنشان کرد: مردم ایران، مردمی عدالت‌جو و بزرگوار و همزیست با دیگران هستند که همه توجه به حقوق همدیگر خواهند داشت. بدانید اگر طرحی به مردم و چشمه‌سارهای این استان لطمه وارد کند، این دولت خود مانع خواهد بود. ما ملتی طرفدار حق و عدالت هستیم؛ همه باید از آب آشامیدنی استفاده کنند اما آنجا که استفاده‌های دیگر مطرح باشد، حساب و کتاب است و حقوق همه مردم است و عادلانه باید رعایت شود و این دولت بر مبنای عدالت و مساوات و حق آبه همه کشاورزان، رفتار خواهد کرد.
وی افزود: مردم استان چهارمحال و بختیاری نسبت به مسئله آب نگرانی نداشته باشند و شورای عالی آب و دولت و رهبری و نظام بر مبنای عدل و حق، کارها را پیش خواهد برد اما همه مردم ایران باید بدانند ما باید در مسأله آب هم صرفه‌جویی و هم به طریق علمی از آب استفاده کنیم.
آغاز طرح آبرسانی بن – بروجن
رئیس جمهوری یکی از طرح‌های مورد تأکید در سفر استانی کاروان تدبیر و امید را «طرح بن – بروجن» اعلام کرد و گفت: بر اساس این طرح، آب آشامیدنی از بن به شهرکرد و در نهایت به بروجن و همه شهرها و روستاهای مسیر منتقل می‌شود. این طرح یک روزه به نتیجه نمی‌رسد بلکه چند ساله است ولی دولت به همراه بخش خصوصی این طرح را اجرایی و عملیاتی خواهد کرد.
 روحانی تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد این طرح آبرسانی را در دولت یازدهم به مرحله اجرا برسانیم. البته قول وزارت نیرو تا پایان سال ۹۵ است اما با کمی احتیاط، اعلام می‌کنم که این کار را تا پایان دولت یازدهم انجام می‌دهیم.
راه‌اندازی راه‌آهن اصفهان – شهرکرد به اهواز
رئیس جمهوری با اشاره به طرح مهم اتصال راه آهن اصفهان به اهواز از طریق استان چهارمحال و بختیاری، گفت: این طرح که با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد دلار اجرا خواهد شد علاوه بر آبادانی استان، تحولی بزرگ در کشور ایجاد خواهد کرد.
روحانی تصریح کرد: تصمیم راه اندازی راه آهن اصفهان – شهرکرد به اهواز امروز و در جمع مردم استان چهار محال و بختیاری به عنوان طرح مصوب دولت تدبیر و امید به وزارت مسکن، راه و شهرسازی ابلاغ می‌شود و امیدواریم با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی از داخل و خارج و انعقاد قرارداد برای ساخت پل‌ها و تونل‌هاِ متعدد، این طرح در مدت ۵ سال به پایان برسد.
برنامه‌ریزی برای ایجاد ۶ هزار شغل با محور گردشگری
دکتر روحانی سپس به حضور بیش از یک میلیون گردشگر در استان چهار محال و بختیاری در تعطیلات عید فطر اشاره کرد و با اشاره به ظرفیت‌های استان در تبدیل شدن به یکی از قطب‌های گردشگری در کشور، تصریح کرد: از معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواسته ام که طرح جامع گردشگری استان را تا پایان سال تهیه و برای تصویب به هیات دولت ارایه کند زیرا گردشگری و رونق صنایع دستی می‌تواند شش هزار شغل ایجاد کند.
رئیس جمهوری همچنین از اجرای ۷۹ طرح در سال‌های ۹۲ و ۹۳ در زمینه‌های مختلف با سرمایه ای بالغ بر ۲۰۶ میلیارد تومان خبر داد که در سرتاسر استان اجرا خواهد شد.
رئیس شورای عالی سلامت، اهتمام دولت به مساله سلامت و اهمیت ویژه طرح بیمه همگانی تصریح کرد: طی ۲ ماه اخیر، طرح تحول سلامت اجرایی شده و تمام مردم ایران زیر پوشش بیمه درمانی قرار گرفته‌اند. هر فردی هم که بیمه نیست می‌تواند ثبت نام کند و تحت پوشش بیمه قرار گیرد.
روحانی خاطرنشان کرد: بنا به گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مردم تا دوماه پیش هنگام مراجعه به بیمارستان‌ها ۳۷ درصد مخارج را از جیب خود پرداخت می‌کردند اما با اجرای طرح‌های حوزه سلامت، سهم مردم از هزینه‌ها در شهرها به ۷ درصد و در روستاها به ۵ درصد رسیده است.
 روحانی با تاکید بر اینکه مردم نباید از بابت بیمه نگران باشند، گفت: دولت تدبیر و امید با قوت به مسیر خود در توسعه بیمه همگانی و فراگیر کردن طرح‌های مربوط به حوزه سلامت ادامه خواهد داد.
رئیس جمهوری در پایان سخنانش در جمع مردم خوب شهرکرد به برنامه ریزی دقیق دولت تدبیر و امید در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: دولت سال گذشته در شهریور ماه قیمت تضمینی خوبی برای خرید گندم اعلام کرد و امروز شاهد هستیم که دولت بیش از ۷ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری کرده و خواهد کرد.
پیش از سخنان رئیس‌ جمهوری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد و استاندار استان چهار محال بختیاری گزارشی از وضعیت استان ارائه کردند.
عشایر مدافعان آزادی، دین و مرزها هستند
رئیس جمهوری روز چهارشنبه در دیدار جمعی از عشایر و روستاییان استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: همه ما باید دست به دست هم دهیم و ایران را آبادتر و توسعه یافته تر از گذشته، به قله و اوج اعتلا برسانیم و این کار با وحدت ، اتحاد ، تلاش و ایثار امکان پذیر خواهد بود.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه دولت در این سفر برای پیشرفت استان چهار محال و بختیاری ، تصمیمات مهمی را اتخاذ کرده ، گفت: برنامه دولت بر مبنای تقویت کشاورزی در کنار صنعت و خدمات است . حرکت دولت به این سمت است که کشاورزی مدرنیزه شود تا با مصرف اندک آب ،محصول بیشتری بدست آوریم.
رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه بی تردید اقدامات این دولت در مدت زمان یکساله در بخش آب ، بی نظیر بوده است، اظهارداشت: دولت ۱۰ میلیارد دلار طی ۱۱ ماه گذشته برای تحول در آب ، مهار منابع آبی کشور و یا مدرن کردن آبیاری ، برنامه ریزی کرده و اعتبارش را کنار گذاشته است.
 روحانی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم اخلاق خوب و فناوری مدرن خوب را بدون آثار سوء در کنار یکدیگر قرار دهیم، تصریح کرد: شرایط دنیای امروز عوض شده و باید بین سنت دیروز و مدرن شدن دنیای امروز تلفیق و آشتی برقرار کنیم به نحوی که هم از دانش و علم روز استفاده کنیم و هم از سنت های خوب دیروز خود به خوبی پاسداری نماییم.
 روحانی اظهار داشت :امروز روستائیان ما به دانش و فرهنگ جدید نیاز دارند و نمی توان انتظار داشت که بطور مثال بخش کشاورزی با امکانات و شرایط صد سال گذشته به کار خود ادامه دهد.
رئیس جمهوری، دل پاک ، روح با صفا ، ایثار و فداکاری ، وطن دوستی ، استحکام خانواده ، اخلاق و ایمان را از جمله ویژگی ها و خصوصیات روستاییان و عشایر ایران اسلامی توصیف کرد و گفت: عشایر و روستائیان در عین حال از لحاظ محیط زیست و طبیعت هم برای همه مردم درس آموز هستند.
روحانی اضافه کرد: عشایر همچنین در همه عرصه ها پیشگام و پیشرو بوده و به عنوان ذخایر انقلاب، پیوسته مدافع آزادی، دین و مرزها هستند.
رئیس جمهوری گفت: عشایر در دوران انقلاب اسلامی و انقلاب مشروطه در خط مقدم حضور داشتند و امروز هم انگونه هستند و اگر نیاز باشد حتی از حیثیت مسلمانها در سایر نقاط دفاع شود ،گروهی که قبل از همه اعلام آمادگی می کنند، عشایر هستند.
رئیس جمهوری روستائیان و عشایر را به یک مفهوم نیروی تولید گر جامعه دانست و گفت: در زمان گذشته دست شهرها برای تامین مایحتاج خود به سمت روستا ها و عشایر دراز بود اما امروز این صحنه در حال دگرگون شدن است و این موضوع جای تاسف دارد .
رئیس جمهوری با بیان اینکه استان چهار محال و بختیاری از لحاظ جغرافیایی دارای شرایط خاص است ،گفت: وقتی استان، بعنوان بام ایران محسوب می شود این شرایط در کنار ویژگی ها و تسهیلات، در عین حال معضلاتی را هم برای استان به همراه دارد.
 روحانی افزود: این استان از نعمت های فراوانی برخوردار است ولی چون کوهستانی است، این موضوع شرایط دشواری را بویژه در بخش راه و جاده برای مردم استان ایجاد کرده است.
وی در ادامه با اشاره به نیاز ها و مطالبات عشایر گفت: در دنیای امروز برای اینکه کشوری آباد شود، باید دولت تمام توان و امکانات خود را به میدان بیاورد و این دولت نیز خود را خدمتگزار مردم دانسته و معتقد است که از طرف مردم نیابت و وکالت دارد تا به امور آنها رسیدگی کند و از همه آنهایی که به نحوی می توانند کارآفرین باشند، دعوت می کنم که دولت را در این راه یاری کنند.
رئیس جمهوری گردشگری را یکی از ظرفیت های استان چهار محال و بختیاری دانست و اظهار داشت: عشایر استان می توانند یکی از جاذبه های گردشگری باشد و سبک زندگی آنها در بسیاری از موارد، برای مردم ما و جهانیان الهام بخش است.
روحانی با بیان اینکه عشایر نیرو و قدرت اجتماعی هستند، افزود: باید فرهنگ عشایر و واقعیات زندگی آنها را برای نسل های آینده تبیین کرده و آنرا ماندگار کرد.
رئیس جمهوری با بیان اینکه باید اقدامات و تحولاتی در زندگی عشایر و روستائیان و بخش کشاورزی کشور ایجاد شود، گفت: باید تغییر و تحولاتی ایجاد شود که کار کشاورز و عشایر سودآور باشد.
روحانی کمبود آب و تخریب خاک را از مشکلات موجود در مسیر توسعه کشاورزی دانست و گفت: دولت به رفع معضل آب و مسایل کشاورزی توجه لازم را دارد و باید تا جایی که امکان دارد به سمت تولید محصولات ارگانیک حرکت کنیم و این استان از ظرفیت های زیادی در این زمینه برخوردار است.
رئیس جمهوری همچنین با اشاره به مشکلات عشایر در بخش بهداشت، سلامت و نیازهای اجتماعی از وزرای جهاد کشاورزی، کشور و استاندار چهارمحال و بختیاری که در این جلسه حضور داشتند، خواست در زمینه رفع نیازها و مطالبات عشایر، بخصوص عشایر استان، اقداماتی که در توان دولت است را احصاء کرده و در جلسه هیأت دولت ارایه دهند، تا دولت برای رفع مشکلات عشایر و روستائیان که افتخار کشور هستند، اقدام کند.
همه تخم مرغ‌هایمان را در سیاست خارجی و رونق اقتصادی، در یک سبد نگذاشته‌ایم
رئیس جمهوری عصر چهارشنبه در نشست توسعه و سرمایه گذاری استان چهارمحال و بختیاری اعلام کرد:بخش خصوصی به آینده اقتصاد کشور مطمئن باشد و این اطمینان دادن براساس برنامه، اطلاعات و نگاه دقیق به سیاست داخلی و خارجی است.
رئیس شورای عالی اقتصاد، با تاکید بر اینکه رانت و فساد باید از بین برود، تصریح کرد: با رانت و فساد، بخش خصوصی نمی تواند به آینده خودش امید داشته باشد.
دکتر روحانی اظهارداشت: اقتصاد نمی تواند از سیاست خارجی جدا باشد و جمهوری اسلامی ایران همه تلاش خود را بکار می بندد که شرایط تعامل اقتصادی با دنیا مهیا شود و در این عرصه سفارتخانه های ما در بخش اقتصادی باید فعال شوند.
رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه ما باید با دنیا تعامل کنیم، گفت: محصور کردن فعالیتهای اقتصادی در درون یک کشور امکان پذیر نیست و نمی توان بدون تعامل با جهان، فعالیت اقتصادی کرد.
رئیس جمهوری گفت: شرایط امروز ما به گونه ای است که از تحریم هم در حال خروج هستیم و این کار را خواهیم کرد البته ما همه تخم مرغ هایمان را در بخش سیاست خارجی و رونق اقتصادی، در یک سبد نگذاشته ایم بلکه فقط یکی از آن سبدها ۵+۱ است.
روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه همه بخش های اقتصاد باید با همدیگر تعامل داشته باشند، اظهارداشت:این دولت در این زمینه تجربه کافی دارد و اجازه نخواهد داد دستگاهی با دستگاهی دیگر در حال برخورد، مبارزه و جنگ باشد. کاملاً همگان در هیات دولت مراقبت می کنند که این تعامل به خوبی انجام بگیرد.
رئیس جمهوری در ادامه با بیان اینکه دولت با آْغاز کار و فعالیتش با مشکلات و معضلات فراوانی در بخش های مختلف از جمله در بخش اقتصادی روبرو بوده است، گفت: یکی از مهمترین معضلات بی ثباتی در اقتصاد بوده است این بی ثباتی نه تنها برای کارآفرینان بلکه در زندگی مردم نیز تاثیر داشته است.
دکتر روحانی با اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید برای بازگشت ثبات در بخش اقتصاد گفت: ثبات توام با امید برای آینده از جمله راهکاری است که برای تحرک اقتصادی نیاز داریم.
رئیس جمهوری همچنین ثبات و آرامش در بازار کار و سرمایه را برای دولت مهم دانست و گفت: دولت در زمینه های مختلف اقتصادی ،سیاسی و فرهنگی و اجتماعی گام های موثری برداشته است تا ثبات بیشتر در جامعه ایجاد شود.
دکتر روحانی به تصمیمات مختلف دولت برای شکوفایی کشور اشاره کرد و گفت: بنای این دولت بر آن نیست که هر تصمیمی اتخاذ کند چرا که هر تصمیمی در دولت در بخش های مختلف یا با شور و مشورت انجام شود و این تصمیم نه تنها در جمع وزرا بلکه در نشست با صاحب نظران اقتصادی و دانشگاهی و بخش خصوصی هم با مشورت صورت گیرد.
رئیس جمهوری بابیان اینکه به قولی که در زمینه های اقتصادی به مردم داده بودیم وفادار ماندم، گفت: البته تورم را در سال های ۹۲-۹۳ مهار و اعلام کردیم از برنامه هم یک مقدار جلو هستیم با بررسی که انجام دادیم رقم جدید تورم را اعلام می کنیم که کمتر از ۲۵ درصد می رسد و این نشان دهنده آن است که تصمیمات دولت درست بوده است.
روحانی با بیان اینکه در اقتصاد هم ثبات و هم امید به آینده نیاز داریم ،گفت: باید در بازار کار و سرمایه شاهد تعادل باشیم چرا که عدم تعادل مشکلات فراوانی ایجاد می کند.
رئیس شورای عالی اقتصاد در ادامه به مشکلات سیستم بانکی کشور اشاره کرد و گفت: البته مشکلات بانکی ، ساختاری است و باید قدم به قدم و به تدریج این مشکلات را حل کنیم.
رئیس جمهوری خروج از رکود را مهمترین دغدغه دولت دانست و گفت: بیشترین جلسات دولت در ماه مبارک رمضان مربوط به جلسه اقتصادی برای خروج از رکود بوده است که ما از رکود خارج شده ایم یا در حال خروج هستیم.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه ظرفیت استان چهار محال بختیاری را برای جذب گردشگران فراوان دانست و گفت: چهارمحال بختیاری واقعا قطب گردشگری کشور است چرا که طبیعت زیبا ،آب و آفتاب و مردم بسیار خوب ، با صفا و تلاشگر دارد.
روحانی گفت: دولت برای تقویت بخش گردشگری و صنایع دستی استان آماده همکاری است در این رابطه صندوق توسعه ملی آمادگی دارد به این بخش کمک کند هر چند بخش خصوصی نیز می تواند در توسعه و جذب گردشگری استان کمک شایانی کند.
رئیس جمهوری در ادامه از اراده مصمم دولت برای احداث راه آهن این استان خبر داد و گفت: البته کار بسیار سنگین و زمان بر است ما آمادگی داریم با کمک صندوق توسعه ملی و بخش خصوصی کار را شروع کنیم.
افتتاح فاز نخست فولاد چهارمحال و بختیاری در سال ۹۴
رئیس جمهوری در جریان بازدید از مجتمع فولاد چهار محال و بختیاری و در گفتگو با خبرنگاران از افتتاح این مجتمع در سال ۹۴ خبر داد و اظهار داشت: ان‌شاء الله فاز دوم مجتمع فولاد چهار محال و بختیاری سال ۹۵ و فاز سوم نیز در سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید.
 روحانی ظرفیت و استعداد خوب کشور در حوزه فولاد را خاطرنشان ساخت و گفت: با بهره‌برداری از این مجتمع سالانه یک میلیون تن فولاد خام تولید می‌شود و ۱۰ درصد به تولید فولاد کشور اضافه خواهد شد.
رئیس شورای عالی اقتصاد با تأکید بر اینکه صنعت فولاد، صنعتی زیربنایی است و می‌تواند اشتغال و ارزش افزوده بالایی از طریق رشد صنایع پایین دستی و زنجیره‌ای ایجاد کند، گفت: چهار محال و بختیاری از ظرفیت‌های طبیعی خوبی برخوردار است و نباید از مزیت‌های صنعتی استان غافل شد.
رئیس جمهوری همچنین با اشاره به احداث راه‌آهن اصفهان – سفیددشت – شهرکرد خاطر نشان کرد: با راه‌اندازی این خط‌ راه‌آهن علاوه بر جابه‌جایی مسافران فلات مرکزی به جنوب، سالانه ۵۵ میلیون تن بار جابه‌جا خواهد شد و موجب اتصال زنجیره تولید و توزیع صنایع فولاد و سایر صنایع خواهد شد و تحول عظیمی را در افق پیش‌روی استان خواهد گشود.
 روحانی گفت: با افتتاح این خط آهن فاصله فلات مرکزی به جنوب کشور کاهش می‌یابد.
رئیس‌ جمهوری در جریان بازدید از مجتمع تولید فولاد چهار محال و بختیاری با توضیح کارشناسان و متخصصان در جریان روند پیشرفت و تکمیل این مجتمع تولیدی قرار گرفت.
باید توانمند و قدرتمند شویم / آینده بسیار روشنی داریم
رئیس جمهوری شامگاه چهارشنبه در جمع علما ، ایثارگران و برگزیدگان استان چهار محال و بختیاری با تاکید بر اینکه ملت ایران قدرتمندترین ملت منطقه است ، تصریح کرد: اگر هدایت های رهبری، اتحاد، وحدت و فداکاری این ملت نباشد، توطئه نیل تا فرات محقق می شد و دشمنان بر امت اسلامی غلبه می کردند.
رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه ایمان، ایستادگی، وحدت ،فداکاری و ایثار تنها راه نجات ما است، افزود:این ملت عظیم با وجود همه مشکلات ناشی از برخی بی تدبیری ها و مشکلاتی که دشمن بوجود آورده، قدرتمندترین ملت منطقه است.
روحانی اظهارداشت: اگر امروز ما در برابر فشار قدرت های بزرگ و جنایتکاران جهانی و آنهایی که می خواهند در امور داخلی کشورها مداخله کنند، ایستادگی کرده ایم و در برابر فشار آنها سر تسلیم فرود نیاورده ایم، این به معنای احترام به شهیدان است.
رئیس شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه باید همگان خود را در برابر ایثارگران متعهد بدانند ، گفت : اگر ما راه انقلاب را ادامه دادیم و در راه توسعه و اعتلای کشور عزیر ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی فداکاری و ایثار کردیم، به معنای احترام به شهیدان ، ایثارگران ، آزادگان و همه رزمندگان و جانبازان است.
روحانی افزود: علمای بزرگ، اندیشمندان و فرهیختگان بار رسالت سنگینی را امروز بر دوش دارند چرا که کل منطقه ما آبستن حوادث دردناک بوده و هست، شما از غزه و فلسطین گرفته تا لبنان ، سوریه ، عراق ، افغانستان و پاکستان شاهدید که از پیکره دنیای اسلام و امت اسلام خون می چکد و متاسفانه دشمنان قسم خورده ای که روزی شعار می دادند و می گفتند نیل تا فرات، امروز می بینیم از نیلش تا فراتش آغشته به خون است”.
رئیس جمهوری تصریح کرد: این اوضاع نشان می دهد که باید هشیار و بیدار شویم و توطئه های استکبار را نسبت به ایران و منطقه خاورمیانه جدی بگیریم .
 روحانی با تاکید بر اینکه برای نجات اسلام راهی جز وحدت ، اتحاد ، ایثار و فداکاری نیست، اظهارداشت: ما باید توانمند و قدرتمند شویم. البته اولین قدرت و توان ما معنوی و فرهنگی است و در این زمینه جای هیچ تردیدی نیست که فرهنگ، بالاترین است و انگیزه یک ملت برای ایستادگی، بالاترین قدرت است اما باید قدرت مادی خود را نیز افزایش دهیم.
رئیس جمهوری گفت: ما امروز برای اینکه قدرتمند و توانمند شویم باید موانع و مشکلات را از پیش رو برداریم ما کشوری هستیم که با معضل محیط زیست مواجه ایم . گرد و غبار و آلودگی هوا از مرزهای غربی کشور ما گرفته، حتی به جنگل های بلوط شما و سلامتی و آرامش ملت هم رحم نمی کند.
روحانی به مساله کمک آبی و خشک شدن برخی تالاب ها درکشور اشاره کرد و اظهارداشت: اگر نتوانیم روند خشک شدن دریاچه ارومیه را مهار کنیم، طوفان نمک ۱۰ تا ۱۴ استان کشور را نابود خواهد کرد.
رئیس جمهوری گفت: امروز جامعه ما از معضل بزرگی به نام بیکاری رنج می برد . آمار بیکاری در کشور تکان دهنده است . از سال ۸۶ تا ۹۱ یک اشتغال خالص نداریم. اشتغال خالص داشته ایم به همان نسبت عده ای بیکار شده اند و آمار به ما می گوید اشتغال صفر بوده است.
دکتر روحانی افزود: اشتغال صفر یعنی فاجعه بزرگ برای کشور ، بیکاری بزرگترین معضل جامعه امروز ما مثل خشکسالی و کم آبی و معضل محیط زیست است و ما هیچ راهی جز اولویت بندی معضلات و مشکلات واولویت بندی راه حل ها نداریم.
رئیس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت تقویت نقد در جامعه اشاره کرد و گفت: نقد دولت نه حق شما که وظیفه شما است . دولت به نقد عالمانه افتخار می کند و باید از طرف صاحبنظران و نخبگان نقد دلسوزانه شود.
روحانی ، نصیحت و خیرخواهی را نقد دلسوزانه دانست و اظهارداشت: همه ملت ایران حق و وظیفه دارند دولتی را که به عنوان خادم آنان است، نقد کنند و بگویند چگونه باید بهتر عمل کند. تردیدی نیست ما خطا و اشتباه می کنیم و این ملت به عنوان صاحبان کشور، انقلاب و نظام وظیفه دارندکه ما را نقد کنند.
رئیس جمهوری گفت: بدانید حتی اگر دولت همه مشکلات را حل کند ، ملت ایران باید به این نکته توجه کنند که حل مسایل و مشکلات مرتبط با فرهنگ ، اقتصاد ،مسائل اجتماعی و حتی امنیتی کشور بدون حضور، مشارکت و کمک مردم امکان پذیر نیست.
روحانی به کمک و یاری همه قدرتها به رژیم صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران اشاره کرد و افزود: در آن جنگ ،ملت و همه دلسوزان به صحنه آمدند تا توانستیم در مقابل استکبار پیروز شویم .
رئیس جمهوری به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهارداشت: در بحث اقتصادی نیزهمه باید به صحنه بیاییم . کارآفرینان و بخش خصوصی با امید تمام به صحنه بیایند و بدانند به رغم همه مشکلات ، ما آینده بسیار روشنی داریم.
 روحانی با اذعان بر اینکه دولت با وجود همه مشکلات، قدمهای مهمی را برای مهار تورم برداشته است، گفت: در تاریخ اقتصاد ایران این بی نظیر بوده که طی کمتر از یکسال ۳۱ درصد تورم کاهش یابد. اکنون تورم از ۴۵ درصد به ۱۴ درصد رسیده که این نتیجه زحمت و تلاش ملت ، خادمان و همه کارگزاران دلسوز است و البته ما همچنان راه درازی داریم.
رئیس جمهوری افزود: ما در زمینه سلامت کاری کردیم که برخی کشورهای پیشرفته و صنعتی دچار حیرت هستند. اکنون سهم هزینه بیمارستانی افراد در بیمارستانهای دولتی درشهرها ۷ درصد و در روستاها به ۵ درصد رسیده است و بهای دارو و تجهیزات خارجی نیز تا یک چهارم کاهش یافته است.
رئیس جمهوری در ادامه گفت : دولت کاملا هوشیار است تا در حق استان و مردمی اجحاف نشود و معیار دولت در این راه قانون و حق است.
روحانی با اشاره به اقدامات ویژه دولت برای پیشرفت استان چهار محال و بختیاری اظهار داشت: دولت برای مقابله با مشکل آب استان طرح بن – بروجن را به رغم اینکه پروژه بسیار سنگینی است بر عهده گرفته و طرح فولاد و تکمیل ظرفیت آنرا در راستای ایجاد اشتغال دنبال می کند .
رئیس جمهوری اضافه کرد : راه آهن اصفهان- شهرکرد – اهواز که بخاطر کوهستانی بودن منطقه، طرح بسیار گران و سختی است و حتی در رژیم گذشته اجرایی نشد را در دستور کار داریم و بی تردید عملیاتی شدن آن موجب تحول عظیم در سطح استان و حتی کل ایران خواهد شد.
دکتر روحانی تصریح کرد : همه بدانید دولت در مسیر اقدامات و اجرای تصمیمات خود تحت تاثیر هیچ کس نخواهد بود و در شورای عالی آب تصمیمات درستی اتخاذ کرده و آنرا عملیاتی خواهیم کرد .
رئیس جمهوری تاکید کرد: مشکلاتی که در هر نقطه ای از کشور وجود دارد، مشکلات همه ماست و هیچ فرقی بین استان ها و قومیت ها وجود ندارد.
دکتر روحانی با بیان اینکه دولت روی شعار حقوق شهروندی و برقراری و تقویت اتحاد و آشتی در سراسر کشور ایستاده است ،گفت: معتقدیم تمام مردم ایران باید از حقوق طبیعی و مساوی برخوردار باشند و این دولت آنرا پیگیری کرده و تا آخر ادامه خواهد داد .
رئیس جمهوری با اشاره به اینکه دولت در این سفر تصمیمات مهمی را برای استان اتخاذ کرده است ،گفت: غیر از ۷۹ طرحی که طی امسال و سال آینده اجرایی خواهد شد، ۴ طرح بزرگ را در زمینه راه آهن ، آب ،صنایع بویژه فولاد و گردشگری استان در دستور کار داریم و آنها را عملیاتی خواهیم کرد.
 روحانی با اشاره به اینکه استان ازاستعداد های فراوان و در عین حال از مشکلات زیادی برخوردار است،تصریح کرد :ملت ایران قادر است از همه مشکلات عبور کند.
رئیس جمهوری گفت:دولت به اقدامات و تلاش های خویش در زمینه سیاست خارجی ، مسئله هسته ای، مسئله تحریم ، کمک به ملت های منطقه در برابر تروریسم ،کمک به مظلومین منطقه در مقابل آدم کش ها با همراهی مردم ادامه خواهد داد و خداوند در این راه حق ،پشتیبان ما است.